jury cursus fnrs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Germatje

jury cursus fnrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 22:16

Hoi Allemaal,
Ik zit er over te denken om de jury cursus van de fnrs te gaan volgen. Lijkt mij leuk!
Nu heb ik op de fnrs site zitten zoeken maar daar word ik niet veel wijzer van.
Kan iemand mij helpen aan informatie? Als wanneer en waar het gegeven word.
En kan iemand zijn ervaring hiermee vertellen?
Alvast bedankt!

liberty

Re: jury cursus fnrs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:48

ik heb de cursus ook gedaan afgelopen jaar. erg leuk om te doen, en je steekt er ook wat van op. Het zijn 10 avonden voor de cursus t/m F12. Je mag dan t/m F12 en vaardigheid 1 en 2 jureren. Je moet dan zelf LI of F12 zijn (of hoger). Je kan de FNRS mailen met de vraag wanneer ze zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:14

Voor Noord-Holland is het meestal in Amsterdam. Dat was voor mij de reden om af te haken, ik kan daar met het werk en de files gewoon nooit op tijd komen :n
(en ik heb geen zin om twee keer een vrije dag op te offeren om te gaan schrijven := )

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:21

gomir schreef:
Voor Noord-Holland is het meestal in Amsterdam. Dat was voor mij de reden om af te haken, ik kan daar met het werk en de files gewoon nooit op tijd komen :n
(en ik heb geen zin om twee keer een vrije dag op te offeren om te gaan schrijven := )

Je standpunt van de files kan ik begrijpen, dat is ook de reden dat ik de vervolgcursus nog niet ben gaan doen. Maar als je al geen zin hebt om 2x te gaan schrijven, moet je er misschien nog maar eens over nadenken of je het echt wel wil. Van schrijven leer je namelijk ontzettend veel en bovendien ga je als jury ook je vrije dagen opofferen om te jureren....

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:28

Ik heb inmiddels ook een mail terug ontvangen van de FNRS hierover, deze vonden dat ik mij moest opgeven en zij aan de hand van de inschrijvingen dan locaties ed gaan uitzoeken. Toch durf ik me nog niet voor vast op te geven( je weet dus niet voor welke locatie je je opgeeft!), daarnaast moet ik nog 2 keer schrijven bij een FNRS wedstrijd, maar ken weinig mensen die dit mogen jureren. Dus mensen uit Zuid-Holland, waarbij ik kan schrijven.... Ik hou me aanbevolen!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:33

@somebody, je geeft je niet voor vast op, als je het niet wilt moet je het ook niet.

Ik jureer ook wel eens in zuid holland, dus je mag best een keer mee schrijven hoor.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:42

liberty schreef:
@somebody, je geeft je niet voor vast op, als je het niet wilt moet je het ook niet.

Ik jureer ook wel eens in zuid holland, dus je mag best een keer mee schrijven hoor.

Als ik me ergens voor opgeef, ga ik er ook echt voor, dus als dan later blijkt dat de cursus in groningen gegeven wordt, dan ga ik alsnog daarheen en dat moet ik zien te voorkomen, aangezien het gewoon niet haalbaar is. :D

Als je binnenkort eens moet jureren, dan zou ik graag een keer mee gaan om te schrijven(kun je dan een pm sturen?). Heb vroeger(in een ver verleden :D ) wel eens bij de FNRS geschreven, maar volgens mij is er in de loop der jaren wel wat veranderd.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:47

gomir schreef:

Dat is niet waar hoor. Er zijn cursussen geweest in Blokker, Assendelft en weet dat er nu plannen zijn voor Oudkarspel.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:48

Somebody_ schreef:
Ik heb inmiddels ook een mail terug ontvangen van de FNRS hierover, deze vonden dat ik mij moest opgeven en zij aan de hand van de inschrijvingen dan locaties ed gaan uitzoeken. Toch durf ik me nog niet voor vast op te geven( je weet dus niet voor welke locatie je je opgeeft!), daarnaast moet ik nog 2 keer schrijven bij een FNRS wedstrijd, maar ken weinig mensen die dit mogen jureren. Dus mensen uit Zuid-Holland, waarbij ik kan schrijven.... Ik hou me aanbevolen!

Als je je aanmeld bij de FNRS is dat nog niet voor vast. Zodra de locatie bekend is, moet je je pas definitief inschrijven.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:26

je mag zowiezo een keer op je eigen manege schrijven bij een erkende jury.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:33

@Gomir: je schrijft dat je het tijdverspilling vind om te schrijven. Vind je het dan geen tijdverspilling om te jureren? Toen ik nog niet 3 van de 4 zondagen in de maand aan het jureren was, schreef ik de overgebleven zondagen of bij FNRS of bij KNHS juryleden. Niet alleen om van te leren, maar ook omdat het leuk is. Soms leverde het ook interessante discussies op over hoe te handelen in bepaalde situaties. Je kunt er nooit slechter van worden!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 13:03

Allemaal bedankt voor de reacties! Fijn om te lezen dat het ook voor mij redelijk in de buurt is. Ik ga het er nog eens over hebben met de manege eigenaar.
Maar dat L1 of F12 dat staat vast, dat je dat gereden moet hebben?
Want ik hoorde dat ze voor de instructeurs cursus de richtlijnen ook hebben veranderd. Mijn mede leaser wil de jury cursus ook gaan doen maar die start niet.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:15

Deelname eisen:
- minimum leeftijd 18 jaar
- in het bezit van een geldig Ruiterpaspoort of bereid deze aan te vragen bij aanvang cursus.
- minimaal FNRS F12 geklasseerd of KNHS L1
- minstens 2x geschreven bij een FNRS proevendag

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:16

liberty schreef:
je mag zowiezo een keer op je eigen manege schrijven bij een erkende jury.

Bij ons op de 'manege'/'vereniging' worden geen FNRS wedstrijden georganiseerd en wij hebben ook geen FNRS juryleden, dus helaas gaat dat verhaal niet op bij mij, anders had ik daar natuurlijk wel gebruik van gemaakt!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:32

Ilja000 schreef:
gomir schreef:

Dat is niet waar hoor. Er zijn cursussen geweest in Blokker, Assendelft en weet dat er nu plannen zijn voor Oudkarspel.

Blokker zou voor mij ideaal zijn met werk in Friesland.
Maar toen ik belde hadden ze het iedere keer maar over Amsterdam :?

Ik heb al zo ontzettend vaak geschreven op KNHS en manegewedstrijden dat ik gewoon niet zo'n zin heb om uit een nachtdienst of tussen twee late diensten te gaan zitten schrijven. De wedstrijden hier in de omgeving komen gewoon vaak helemaal niet uit of ze hebben al iemand anders. En bij jureren weet je dat van tevoren en dat plan je niet in als je dat weekend nachtdiensten hebt :+
Het is geen tijdverspilling, maar ik ga niet naar verwegistan rijden op eigen kosten om een paar uurtjes te schrijven. Zat vroeger praktisch alle weekenden in die auto bij mijn oude instructrice en heb ook bij andere juryleden regelmatig geschreven (van onderlinge manegewedstrijden-Z2).

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:38

Amsterdam was vorig jaar t/m F12. De F13/F20 was laatst in Schoorl. Heb ook nog iets gehoord over Bovenkarspel. Blokker is niet echt heel handig, omdat we daar geen theorielokaal hebben (da's waar ik zelf rij). Ik zou gewoon aanmelden :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:41

Ik heb nu na lang wikken en wegen besloten om eerst de instructeursopleiding van de FPG te gaan doen, FNRS kan ik dan altijd nog gaan doen.
Naast elkaar wordt me te veel met werk en de paarden. Moet tenslotte voor die FPG-opleiding ook 200 uur stage lopen en 12 keer naar Arnhem.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:48

Ik hoop binnenkort nog bericht te krijgen wanneer de cursus in Brabant start! Er zijn op manege Meulendijks (Heeze) een stuk of 8 mensen die mee gaan doen, en er is grote kans dat de cursus ook daar gegeven gaat worden!! Lekker handig.
Ik vond het schrijven juist erg leuk en leerzaam. Vind vooral de omschakelijkg KNHS naar FNRS iets waar je bij na moet denken. Het gaat tenslotte meer om de ruiter en de juistheid van zit en hulpen. Daar zal ik echt aan moeten wennen. (Niet dat ik al KNHS jury ben ofzo, maar heb altijd (onderlinge) KNHS proeven gereden en nu pas 2 jaar FNRS. Overigens een super systeem voor manege ruiters!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 21:04

Ik heb net even geinformeerd bij manege eigenaar, hij vertelde mij dat hij ook dispensantie (schrijf je het zo?) kan geven aan mensen die niet starten. Dus dit gaat over degene die niet start en wel de cursus gaat doen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:13

Germatje schreef:
Ik heb net even geinformeerd bij manege eigenaar, hij vertelde mij dat hij ook dispensantie (schrijf je het zo?) kan geven aan mensen die niet starten. Dus dit gaat over degene die niet start en wel de cursus gaat doen.

Dat lijkt me persoonlijk nogal stug. De FNRS heeft nou eenmaal bepaalde eisen(en die zijn echt niet heel hoog...) en die gaan ze echt niet opzij zetten...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:42

Het is in sommige gevallen geloof ik mogelijk en er bestaat kans dat je dan de eerste avond voor moet rijden.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:23

hey, ik wil ook de cursus gaan doen.
maar moet 2 keer geschreven hebben weten jullie waar je
dat kan opgeven? ben op zoek naar juryleden die een schrijver nodig hebben.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:47

Je kunt het beste zelf een jury benaderen.
Edit: en het formulier laten ondertekenen dat je kunt downloaden van de site van de fnrs.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:50

is er een lijst waar je jury's kan vinden hier in de regio?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:59

Nee. Die lijst is alleen bereikbaar voor FNRS maneges en FNRS jury's. Waarschijnlijk kun je via de manege wel contacten vinden.