Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Peterina schreef:Over welke ras gaat het? Wat staat verder op zijn papieren?
'PCM' is een Sport Sponsor
528027050000984 ... zonder de 3 ?? ... zou een chipnummer kunnen zijn : Nederlands (528), geregistreert bij het Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (027)
Waarom niet gewoon de verkoper opnieuw vragen?
Peterina schreef:Over welke ras gaat het? Wat staat verder op zijn papieren?
'PCM' is een Sport Sponsor
528027050000984 ... zonder de 3 ?? ... zou een chipnummer kunnen zijn : Nederlands (528), geregistreert bij het Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (027)
Waarom niet gewoon de verkoper opnieuw vragen?
Peterina schreef:De geboorte jaar komt niet voor in een chipnummer. Alleen bij sommige stamboeken wordt het verwerkt IN de levensnummer (of liever gezegt de registratie nummer van desbetreffende stamboek).
Chipnummer en levensnummer (registratienummer bij officiele instantie) zijn twee totaal verschillende zaken.
Als de merrie onbekend ouders heeft dan zou de nummer '528027 ....' kunnen kloppen = registratie nummer van het KNHS. Maar het KNHS noteert absoluut niet het geboorte jaar in hun nummers.
Zou toch is vragen voor een kopie van de papieren/paspoort id. want de enige andere PCM referentienummer die ik ken in verband met paarden heeft te maken met medisch onderzoek en proefdieren.
Peterina schreef:Nergens!
Uit ervaring herken ik een chipnummer en de landen en instantie nummer.
Door het vermoedelijke chipnummer (528027050000984) na te vragen op bijvoorbeeld de PVE site krijgt jij ook geen informatie ... dus chip is nooit geregistreert in een databank (welke dan ook in Nederland of Europa).
Enige andere optie is bij het KNHS na te vragen of het 'levensnummer' (528027050000984) bij hun bestaat (en of zij misschien weten wat 'PCM 3...' als prefix betekend).
Aletha schreef:Peterina schreef:Nergens!
Door het vermoedelijke chipnummer (528027050000984) na te vragen op bijvoorbeeld de PVE site krijgt jij ook geen informatie ... dus chip is nooit geregistreert in een databank (welke dan ook in Nederland of Europa).
Enige andere optie is bij het KNHS na te vragen of het 'levensnummer' (528027050000984) bij hun bestaat (en of zij misschien weten wat 'PCM 3...' als prefix betekend).
Ik heb het even nagevraagd bij KNHS, wacht hun reactie wel af. Schijnbaar is het dus gewoon een chipnummer?
Ook heb ik de verkoper even een mailtje gestuurd.
Peterina schreef:Nergens!