Zoektocht 2ehands paardentrailer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horse4fun

Zoektocht 2ehands paardentrailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 07:56

Hallo! Ben op zoek naar een goede 2ehands 1½paards trailer en wist niet dat dat nog zo lastig kan zijn. Ik wil er een met een absoluut goede bodem en staat van onderhoud. Nu heb ik gezien dat je trailers hebt met alleen hout op de bodem of met een rubber gietvloer of met rubber mat. Wat is de beste houten bodem en wat zijn jullie ervaringen? Waar moet je nog meer op letten? Graag tips! Ook als iemand een goede 1½paards trailer te koop heeft/weet te staan (Drenthe, grensstreek Groningen) laat het me weten!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:02

De echte die-hards kopen een wrak en bouwen dat zelf opnieuw op. Naast een nieuwe trailer is dat de enige optie voor een trailer in absoluut goede staat.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=1141472 Hier wordt sterk afgeraden om te gaan kopen. Ga daar dus juist kijken, zoek het ergste wrak wat er tussen staat, biedt 50 euro voor het kenteken en neem de boel mee.

Opbouwen van een trailer kost 2000 - 2500 euro en twee a drie maanden werk (in avonduren).

Wil je dit alles niet, controleer dan zeer goed op rotte plekken in alle houtdelen en op roest van de stalen delen. Controleer of de balk(en) waar de koppeling aan vast zit ook helemaal doorlopen, uit één stuk, naar de achterbalk (waar de klep aan vast zit). Laat de trailer vervolgens bij een bovag-bedrijf keuren. Alleen dan heb je een redelijke garantie op een goede trailer en ook niet meer dan dat.

Revanches

Re: Zoektocht 2ehands paardentrailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:34