Mag je met een PRE starten bij pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PollyBarney

Mag je met een PRE starten bij pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 00:01

Hoi
Ik heb een vraagje.
Mag een kind met een andalusier PRE van 154cm starten bij de pony's op wedstrijden.
Ik hoor verhalen dat het mag,maar er zijn er ook die zeggen van niet omdat het een PRE is en dan onder de paarden valt.Dus het kind zou dan bij de paarden moeten starten als ze 12 is.

groetjes

Sunrise19

Re: Mag je met een PRE starten bij pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:04

Volgends mij heeft het gewoon met stokmaat te maken.. Want met een paardgefokte pony mag je ook gewoon bij de pony's startem, dus zie niet in waarom dit niet zou mogen? Wel moet je bij de E maat rijden.. En mocht dat nou heel succesvol gaan kan je alleen niet nationaal starten geloof ik.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:06

Het gaat idd om de stokmaat, als hij onder 1,569 wordt gemeten mag je gewoon bij de pony's starten, ongeacht het ras.

Tenslotte mogen Fjorden, Arabieren en te klein gebleven KWPN'ers ook gewoon bij de pony's starten ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:09

Zolang de/het pony/paard een stokmaat heeft die volgens de officiele meting onder de pony's valt mag je daar tot en met het jaar dat je 18 word bij de pony's starten. Er zijn ook veel meiden van 16/17 die een fries bij de pony's starten dus het heeft met ras niets te maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:11

En internationaal is alleen voor pony's in de D maat of kleiner, wel kun je tegenwoordig met een E bij de paarden ZZ- licht starten.

PollyBarney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 00:20

Hoi Hoi
Dankjewel allemaal..
Vrienden van ons daar de dochter van wilde namelijk op wedstrijden dressuur met haar andalusier.Maar wilde bij de pony's starten daar ze nu 9 word.Dus kan ik rustig door geven dat dat geen probleem zal zijn :)

groetjes

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 07:16

Tenzij het een hengst is natuurlijk, dan gelden er andere regels.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:22

Voor hengsten gelden inderdaad andere regels, maar niet of je tussen de pony's of paarden moet starten maar wanneer je ermee mag starten als ruiter zijnde.