Aansprakelijkheid bijrijder België

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Aansprakelijkheid bijrijder België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 19:58

Ik rijd geregeld wat paarden bij voor verschillende mensen, maar ik vroeg mij af hoe dat nu zit met verzekeringen & aansprakelijkheid...
Ik heb sowieso een hospitalisatieverzekering en een I-verzekering van de VLP uit.

Ik ben zelf wel voldoende verzekerd en ik kom met de paarden niet op straat, dus omtrent schade aan derden moet ik mij ook geen zorgen maken. Maar ik zou toch graag eens weten hoe dit hier geregeld is :)

seabiscuitje

Re: Aansprakelijkheid bijrijder België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:01

In Nederland is het zo dat je afspraken moet maken met de eigenaar van desbetreffend paard.

Ik kwam hierachter door van andermans paard te vallen en mijn been te breken. De eigenaar van het paard (zijn verzekering althans)heeft mijn ziektekosten betaald...

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:34

Als je een vergoeding krijgt voor het rijden of verzorgen dan bij een ongeluk is de eigenaar van het paard verantwoordelijk. Als jij ouder bent dan 18 jaar en een ongeluk krijgt waarbij ook derde personen schade oplopen dan zou jij verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor hun schade.

Cemlys

Re: Aansprakelijkheid bijrijder België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:12

ik ben gewoon extra verzekerd via de gewone verzekering voor bijrijdpaarden, op straat en bij schade aan derden. Ooit konden we kiezen bij de gewone familiale verzekering of je je bijverzekerde voor een sport, de hond,... dus dat zit er normaal gezien in.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:09

ik denk idd dat dit niet zo breed verschil inzit tussen Belgié en Nederland