Bijten/Happen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaretto27

Bijten/Happen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 19:54

Hallo,

Mijn paard bijt bijna overal op.
Hout, voerbak, enz enz.
Ook hapt hij dan in mijn jas.
Na mijn idee is het gewoon speelsheid, naar mij toe in ieder geval, want hij kan er erg ondeugend bij kijken. Hij is ook lang hengst geweest, misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft?
Maar als hij bv. in de bak staat, dan bijt hij in het hek of in een houten paal. Ik dacht eraan dat hij misschien weer aan het wisselen is, omdat je dit ook vaak bij kinderen wel ziet die wisselen, die bijten dan ook overal in.

Iemand anders nog een idee?

Monster_tos

Re: Bijten/Happen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:48

Het staat inderdaad wel bekend als een hengstentic. Mijn hengsten veulen doet het ook. Als ik er bij ben straf ik het gelijk af, maar ja das lastig als hij het ook in de wei doet.
Ik denk zelf dat inderdaad te maken heeft met het gebit.

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 07:59

Hoe oud is jouw paard? Ik heb een ruin van 5 die ook graag 'knabbelt'. Hij pakt mijn handschoenen uit mijn zak, neemt een loshangende teugel in de mond (niet tijdens rijden hoor), pakt touwtjes, longeerlijnen, mijn jas etc. Ben hem dat aan het afleren maar blijft lastig...

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 08:51

Die van mij is nu 4 jaar, hij doet precies hetzelfde wat jij omschrijft Horse4fun!

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:49

Ik zeg niet dat je het altijd maar moet accepteren, maar ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat sommige paarden nogal wat 'oraal' zijn ingesteld en graag alles onderzoeken met hun mond.
Ik denk zelf dat het niet veel kwaad kan, maar ik denk wel dat je consequent mag blijven wat betreft knabbelen aan mensen. Een beetje gepaste afstand mag je vragen/afdwingen om hem uit je persoonlijke ruimte te houden!

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:51

waarom goi je geen wilgentak in de box, alsite daar op bijt vindtie t lekker en mis houd hij t daar wel bij,je weet maar nooit;)