Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ibbel schreef:Banden van trailers en caravans wordt voor geadviseerd ze iedere 5-7 jaar te vervangen, ongeacht slijtage. Zeker als je trailer buitenstaat en je banden dus een deel van de tijd in de volle zon staan (uitdroging) is dat aan te raden.
Bodem hangt er van af hoe lang die meegaat. Een goed dichte rubberen gietvloer zou in principe zo ongeveer eeuwig mee moeten gaan. Na gebruik iedere keer even uitmesten helpt ook 'm langer goed te houden.
Ibbel schreef:Ik heb een trailer die nu 20 jaar oud is. Onkosten tot nu toe: 1 nieuwe oploopremdemper, 1 nieuwe bodem + set banden: 600 euro. Per jaar is dat 30 euro. Nieuw gekocht voor ongeveer 10.000 guldentjes (2-paards). Inruilwaarde momenteel 1000 euris, en ik rijd er lekker mee door. En ja, ik heb dus met de eerste set banden 15 jaar gereden. Toen had ik inderdaad een klapband (gelukkig leeg, en met een tandemasser merk je er niks van, ook nog eens) en kwam ik erachter dat je banden eerder moet vervangen.
rakni schreef:hm interessant want ik heb net een trailer gekocht..
Hebben jullie een idee hoe je de onderhoudskosten zo laag mogelijk houdt?
Ik snap dat ik de trailer uit moet vegen na gebruik, maar is er nog meer over te zeggen?
ingvdh schreef:vooral kitnaden in de gaten houden is heel belangrijk, dat is vaak de oorzaak van doorgerotte wanden en bodem.
ik heb laatst een trailer gezien van een half tot een jaar oud met al kapotte kitnaden, dus leeftijd zegt hierin niets.
Verder eens in de zoveel tijd een grote schoonmaakbeurt (niet met hogedruk ivm kitnaden)
Ibbel schreef:Ik zei: een goed dichte gietrubbervloer zou in principe eeuwig mee moeten gaan.