Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Va_toutje schreef:Ik vind het behoorlijk nutteloos en en onbehoorlijk om eerst af te stappen en vervolgen hem ' een paar goede klappen' te geven.
Als het je onder de man niet lukt om hem de baas te blijven, vind ik dat niet echt een eerlijke manier.
Waarschijnlijk heeft ie het gewoon ff in zijn bol, en daar mag je hem best voor straffen.
Volgende keer helpt het misschien als er even iemand naast je loopt op dat stukje. Waarschijnlijk is het daarna gewoon over.
Kell_87 schreef:Paarden horen en zien meer dan je denkt! Waarschijnlijk was ie gewoon ergens bang voor..
Vind meteen een paar klappen geven niet echt normaal.. en wel zielig !!
Citaat:Ze kreeeg een paar goede klappen (DAT IS NIET ZIELIG)
Ann_e schreef:Kell_87 schreef:Paarden horen en zien meer dan je denkt! Waarschijnlijk was ie gewoon ergens bang voor..
Vind meteen een paar klappen geven niet echt normaal.. en wel zielig !!
Oke, daarom heb ik ook 2 keer geaccepteerd dat ze het fietspad niet op durfde, maar 500 meter verder geloof ik niet dat ze daar nog last van had?![]()
Ze heeft meerdere kansen gehad en niet genomen...
Dan krijgt ze wel even straf ja.
, als je je vriendin niet zou slaan in die situatie zou ik je paard ook niet slaan
. Weet dat je vader het deed, maar toch: niet zo snel een voorbeeld dat ik zou volgen, ook al heeft het schijnbaar gewerkt. YamaDeva schreef:Probeer niet emotioneel te worden, dus niet boos/gefrustreerd/geirriteerd, niet bang/onder de indruk etc. Ben je zelf misschien een beetje opgewonden als je naar ponyclub gaat? Kan ook al voldoende spanning zijn om haar gedrag te verklaren.
Iemand anders los ernaast meelopen kan een goede zijn, maar het is iets wat jij uiteindelijk zelf met je paard moet zien op te lossen...
In een gecontroleerde omgeving enge dingen doen (schriktraining, over plastic lopen etc) kan de vertrouwensband al sterken.
Ann_e schreef:Ik was dus boos, en liep te huilen dusja....
Nee, ik ben helemaal niet opgewonden als ik naar de ponyclub ga, doe ik nu al 1,5 jaar, en dit is voor het eerst dat ze zo doet...
Plastic lopen doet ze regelmatig
girly_1 schreef:Als je pony de volgende keer vervelend doet, kun je je pony beter in haar achteruit zetten en haar een paar passen achterwaarts laten zetten. dan opnieuw vragen aan je pony vooruit te gaan in de richting die je op wil, doet ze het niet opnieuw in haar achteruit en nu meer passen dit doe je net zolang tot ze weer gewoon doorloopt.

)
. Ik gebruik dit bij vrijwel alle paarden die ik in handen krijg ( zelfs bij de hengsten werkt het prima) en ik hoef zelden tot nooit te slaan ( hele enkele keer vergeten ze dat als ik zeg achteruit ! dat dat direct en in een rap tempo dient te gebeuren en ze dus niet even hoefen na te denken of ze dat nu wel zullen doen. Dan krijgen ze een tikkie tegen de borst met het halstertouw is bij mij meer dan genoeg. slaan met handen of zweep doe ik niet