comfortabele ademende kleding, wie heeft ervaring?

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Agnes67

comfortabele ademende kleding, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-09 14:22

Hoi,

Er zijn vast wel meer mensen met het volgende probleem: veel transpireren tijden het sporten, en in dit geval paardrijden.

Heb al diverse kleding (soorten/merken) uitgeprobeerd, katoen, speciale shirtjes, zogenaamd ademende jasjes, noem maar op.

Wie heeft zeer goede ervaringen ergens mee?

Groetjes,
A67

Ojajoh

Re: comfortabele ademende kleding, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:24

met truitjes en dergelijke uit zo een ...tja hoe noem je zo een winkel nou :? :o

met kampeerspullen en voor bergbeklimmers en derg ...
ben het ff kwijt :P

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:30

De shirtjes van ariat, met de dunne achterkant met gaatjes erin. Ik vind deze erg fijn en erg lekker luchtig. Verder heb ik vorig jaar een soort dunne fleecetrui gekocht bij de lidle van merk maui, dit was een skitrui, maar hij zit best wel luchtig.

Ik doe maar wat: een outdoor winkel??

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:44

Ik zou iig gaan voor een goede deo, evt iets speciaal voor veel zweten.

Die truitjes gaan nl. het zweten niet echt tegen, maar ademen waardoor het niet gaat broeien en stinken.
Ze verminderen natuurlijk wel enigzins, maar een truitje waarin je niet zweet als je normaal veel zweet, ga je niet vinden ben ik bang.

Tegen het broeien, zijn de real coton shirtjes van de hema heel fijn! en niet zo duur als al die 'speciale' merken.

Agnes67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-09 15:27

Tuurlijk gebruik ik altijd een goede deo.
Wat ik zoek is eigenlijk kleding wat niet nat op je lijf blijft plakken waardoor je het na het rijden zo koud krijgt.
Ik rijdt namelijk altijd in een buitenbak, tijdens het rijden heb ik het absoluut niet koud maar als ik daarna het paard uitstap (waarbij ik meestal zelf al af stap en aan de hand met hem loop om zelf warm te blijven) en het paard verzorg, spulletjes opruimen en dan krijg je het vaak zo koud op je spieren.
Zie meerdere reacties van jullie graag tegemoet.

Senna82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:53

Ik rij altijd met een softshell jasje als het wat kouder is. dat is gewoon een dun jasje maar laat geen wind door en is waterdicht, maar ademt wel. met fleece gaat er toch wel koude wind doorheen en een regenjas zweet en is te snel te warm vind ik en met softshell niet. vaak heb ik daaronder van die truitjes van anky met lange mouwen,

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:08

Mss rare opmerking, maar na het rijden een ander shirttje aantrekken. Ik zou het voor de rest niet weten.

Ik doe meestal een truitje of jasje met rits aan. Eenmaal warm gereden jasje uit en daarna als ik merk af te koelen jasje weer aan. Werkt voor mij het beste
succes met je zoektocht!

De wereld ziet er mooier uit op een paardenrug!

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:36

Als onderste laag een t-shirt uit 100 % Coolmax, dan afhankelijk van het weer dunne of dikke fleestrui en eventueel goretex jas. Wat je NOOIT mag dragen is katoen daar dit het vocht opslorp en vasthoud.
Coolmax slorpt vocht op en geeft dit door aan de volgende laag, blijft op je huid droog aanvoelen.
Ik spreek uit jaren fiets ervaring : +/- 18.000 km per jaar / 365 dagen per jaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:07

MarcR: zie ook mijn reactie in het andere topic, ik heb zelf minder last van koud worden als ik katoen draag. Coolmax, fleece en idd ook goretex voelt bij minder fijn.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:03

Shadow0 schreef:
MarcR: zie ook mijn reactie in het andere topic, ik heb zelf minder last van koud worden als ik katoen draag. Coolmax, fleece en idd ook goretex voelt bij minder fijn.

Jou gevoel zit fout, toen ik begon met fietsen droeg ik ook katoenen onderhemdjes en hier ben ik van afgestapt nadat ik op een mooie maar koude winterdag onderkoeld ben thuis gekomen. Ik zag zo wit als een lijk en stond te daveren op mijn voeten, de bijgeroepe arts zijn eerste vraag was : welke kledij droeg je ?
hij bevestigde dat de onderkoeling veroorzaakt was door het katoen, het houd vocht vast, je huid wordt nat en dan krijg je het koud.
Ik ben toen aangepaste onderkledij gaan kopen en heb dit nooit meer meegemaakt.
Ik reed van thuis naar mijn werk +/- 60 km en dit elke dag, gans het jaar door. Ik kwam regelmatig kletsnat van het zweet of de regen thuis maar mijn huid en de binnenzijde van mijn coolmax hemdjes voelde droog aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:42

MarcR schreef:
Jou gevoel zit fout,

_O-
Ik zal het mijn gevoel vertellen :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:43

Al het spul van ANKY, wil nooit meer wat anders. :D

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:50

Ik gebruik vaak een hardloopshirtje dat zweet opneemt onder mijn shirt. Zo'n thermoshirt.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:54

Katoen moet je inderdaad vermijden. Dat wordt nat en droogt niet snel, met als gevolg dat je het dus koud krijgt. Juist synthetische shirtjes. Dat is zo weer droog. In outdoorwinkels kun je heel veel van dat soort materialen vinden.

20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:01

Anky, en heel veel shirtjes ala hardloop shirts, ski shirts e.d.
Koop het allemaal in de uitverkoop :+
Bij ons is er 2 x per jaar een flinke opruiming van overjarige kleding, sample kleding e.d. van een sportzaak daar sla ik over het algemeen goed mijn slag :D

Jij word nooit vergeten vriend
Ik mis je, dag en nacht

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie