Veulen in trailer voor de eerste keer, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Veulen in trailer voor de eerste keer, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 18:59

Hoi!

Volgende week vrijdag ga ik mijn nieuwe veulen van 8 maanden ophalen maar; hij heeft nog nooit vast gestaan én is nog nooit in de trailer geweest.
Ik heb een 1.5 paards trailer met een voldoende zware auto ervoor.
Wat is handig om te doen?
Ik had bedacht hem maar los te zetten en de trailer hermetisch af te sluiten; evt de voorruimte op te vullen met strobalen.
Hij is trouwens 1,25 hoog.
Sederen heb ik ook over gedacht maar bij thuiskomst gaat hij het land in samen met zijn toekomstige (grote) vriendje, ik heb hem dan liever niet helemaal suf....
We moeten ongeveer 30 km rijden dus niet verschrikkelijk lang maargoed.....

Een vriendin van mij heeft overgins aangeboden te rijden met haar 3-paards trailer waar hij schuin in kan en opgesloten wordt door de schotten; ik moet even kijken wat me het beste lijkt.

Iedere tip is welkom; wel graag tips van mensen die hier ervaring mee hebben en niet ''alleen denken dat het goed werkt'' hoe lief bedoelt het ook is!! :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:19

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:21

Gewoon los op de trailer, zeiltje dicht, stangen eruit en idd (evt.) strobalen voorin..zo is mijn 4maanden oud veulen ook vervoerd!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:33

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:34

Jeanine84 schreef:
Gewoon los op de trailer, zeiltje dicht, stangen eruit en idd (evt.) strobalen voorin..zo is mijn 4maanden oud veulen ook vervoerd!

Dankje voor de tip; volgens mij kan de achterstang er niet uit wegens stabiliteit en het 'bij elkaar houden' van de trailer.

friesiszwart

Re: Veulen in trailer voor de eerste keer, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:55

als hij nog nooit op de trailer gestaan heeft zou ik vragen of de verkoper hem samen met zijn moeder kan komen brengen. Kan dit niet dan:
Ophalen met een open trailer 1,5 of 2 paards met veulenrek, stro op de grond en alleen een voor en achterstang. Veulen los op de trailer en het veulenrek dicht.