Welke bucas deken.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Welke bucas deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 17:33

Ik wil mijn haflinger voor het eerst een deken op gaan doen in de winter.
Ik heb al een bucas met fleece voering, en die past zo goed dat ik nog een dikkere bucas er bij wil.
Maar welke gaat het worden.
Ze staan dag en nacht buiten, in een redelijk open wei aan de waal, en ze hebben geen schuil mogelijk heden.
Ik dacht zelf aan een bucas 300 gram met fleece voering en een staart flap....
Ik kom steeds de smartex medium rain tegen 200 gram.
Of de all in one 470 gram.
Weet iemand waar je de 300 gram kan krijgen
En ik heb een gif groene all in one op marktplaats gezien, die vond ik echt gaaf.
Iemand een idee waar je die kunt krijgen.

marloezzke

Re: Welke bucas deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:50

300 gr bestaat niet

je komt dan op 470 uit.

maar dat is niet te warm hoor.
het voordeel van de bucas smartex is dat deze ontzettend goed ademd. wanneer het een keer een dag wat warmer is is dat niet zo'n heel groot probleem omdat de deken geen voht opneemt maar het juist door laat.
heb je bijvoorbeeld een winterdeken met een katoene voering en je paard heeft het te warm en gaat zweten dan blijft het katoen nat en kan je paard kou vatten.

in de ruitersportzaak waar ik werk verkopen we ze. maar er zijn nog genoeg andere verkoop punten.

de groene kleur is overigesn wel een oude kleur dus ik weet niet of ik die nog verkrijgbaar is.

grappig trouwens ik had een groene bucas te koop maar die is inmiddels verkocht.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:20

Bucas heeft de Irish Extra van 300 gram, en de freedom range van 300 gram. Je ruitersportzaak kan ze gewoon voor je bestellen. Deze zijn beide niet met fleece gevoerd dus echt 300 grams, niet zoals bijvoorbeeld de All In One.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 07:04

Ow mee die moet ik niet hebben. Ik moet die hebben met fleece voering . Dit omdat wij geen stal hebben. En ze na het rijden nog iets nat onder de deken moeten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:50

Dan bestaan er geen 300 grams dekens met fleecevoering. Misschien de Medium maar weet niet of die ook stay dry fleece heeft.

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:00

HAR --> SV

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:04

Je kan toch een onderdeken onder je 200 gr buccas doen. die zijn er in verschillende diktes en dan ben je nog flexibeler in het opleggen van je dekens.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:21

Ik heb de Irish (300 grams, zonder fleece) en de all-in-one (400 of 470 grams, wordt beide genoemd?), die is met fleece.

300 grams met fleece bestaat wel volgensmij, dat is de smartex turnout Medium!

Ik moet zeggen dat de all-in-one prima te doen is qua warmte. Mijn pony wordt niet geschoren, maar zweet echt niet onder deze deken. Vreemd genoeg heeft ze dat met de irish wel eens gedaan. Waarschijnlijk kan de all-in-one, ondanks dat hij "warmer" is, de warmte toch beter afvoeren. Ik vind het een heerlijke deken! Helaas heb ik de big neck variant nodig, die is er niet in medium.