Hoe bedoel je met moeilijke maten? De WB heeft tussenmaten, die de meeste andere dekens niet hebben. Mijn ervaring in het verleden met WB is dat ze langer dan 15 jaar mee gaan, echt waterdicht zijn, ook na de eerste malen wassen. Daarna na het wassen goed inspuiten, dan zijn ze ook weer mooi waterdicht.
Als je pony geschoren wordt en 10 uur per dag buiten staat, zou ik gaan voor een jachtstijl, dus dat hij de buik nog lekker warm heeft. 360 grams is niet veel als de pony zo lang buiten staat en (helemaal) geschoren is. Op natte dagen heb je kans dat hij het nog koud heeft. Ik heb zelf met een geschoren New Forrester meegemaakt dat hij eind van de dag stond te rillen als een rietje onder een dikke deken (hij was toen helemaal geschoren). Je kunt dan altijd een tweepersoons wollen deken er onder doen, die je flink naar voren legt en over de rand van de weidedeken terug slaat. Dekensingel er overheen en het stuk dat je dan weer overhoud naar voren nogmaals onder de singel rollen. Dan blijft die wollen deken voor een paar dagen prima liggen als je niet in de gelegenheid bent de dekens af te halen.
Ik zou in ieder geval bij zo'n lange weidegang, ook bij slecht weer, terughoudend zijn in de hoeveelheid dat je wegscheert.