Ervaringen BR Master Outdoor Rainment of WB Orican Standard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie

Ervaringen BR Master Outdoor Rainment of WB Orican Standard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 12:29

Hallo:

Wie hebben er ervaring met bovenstaande dekens?
Mijn pony word binnenkort geschoren.
Ben in het bezit van een 0 grams, 220 grams ( beide WB)en 300 grams waterdichte deken. (global)
Mn staldekens heb ik verkocht, deze deed ik normaal onder de 0 grams of 220 grams en mede door de pasvorm weggedaan.
Mijn pony heeft een erg moelijke pasvorm dus twijfel wat ik nu moet doen.

Pony word waarschijnlijk begin november geschoren.
Omdat ik nu geen onderdekens/staldeken meer heb, twijfel of ik er één bij moet kopen.
Of voldoet een 300 grams alleen?

Pony staat in de winter 10 uur buiten.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:33

Hoe bedoel je met moeilijke maten? De WB heeft tussenmaten, die de meeste andere dekens niet hebben. Mijn ervaring in het verleden met WB is dat ze langer dan 15 jaar mee gaan, echt waterdicht zijn, ook na de eerste malen wassen. Daarna na het wassen goed inspuiten, dan zijn ze ook weer mooi waterdicht.
Als je pony geschoren wordt en 10 uur per dag buiten staat, zou ik gaan voor een jachtstijl, dus dat hij de buik nog lekker warm heeft. 360 grams is niet veel als de pony zo lang buiten staat en (helemaal) geschoren is. Op natte dagen heb je kans dat hij het nog koud heeft. Ik heb zelf met een geschoren New Forrester meegemaakt dat hij eind van de dag stond te rillen als een rietje onder een dikke deken (hij was toen helemaal geschoren). Je kunt dan altijd een tweepersoons wollen deken er onder doen, die je flink naar voren legt en over de rand van de weidedeken terug slaat. Dekensingel er overheen en het stuk dat je dan weer overhoud naar voren nogmaals onder de singel rollen. Dan blijft die wollen deken voor een paar dagen prima liggen als je niet in de gelegenheid bent de dekens af te halen.
Ik zou in ieder geval bij zo'n lange weidegang, ook bij slecht weer, terughoudend zijn in de hoeveelheid dat je wegscheert.

Rhys

Re: Ervaringen BR Master Outdoor Rainment of WB Orican Standard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:56

Ik heb de Orican en ik vind het een superdeken.
Wil er nog graag eentje bij voor mijn andere paard!