Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Willy_UrsB schreef:heb ik zelf ook wel wat problemen mee.
misschien lukt het als je de achterbenen (begin bij de buik)steeds overal aanraakt, wat druk zetten op het been, maar niet probeert voetjes te geven, pas als ze niks doen, het proberen, maar niet in in keer helemaal optillen..
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Willy_UrsB schreef:@aslo: als ik een touw gebruik zet ik mij leven op het spel denk ik
Das nou het mooie aan die methode. Paard leert accepteren dat er iets aan het been zit, kan meppen wat ie wil, maar raakt niemand ivm de afstand die je kunt bewaren. Zodra paard been o de grond zet, touw los. Dit bouw je steeds verder uit, totdat je met je hand het over kunt nemen.Irene_vZ schreef:Met mijn jaarlingmerrie hadden we hetzelfde probleem. Mijn vriend heeft een bezemsteel met daarop een rubberen handschoen gevuld met hooi gemaakt. Zo kon ze er aan wennen dat we aan haar achterbenen komen, zonder zelf in levensgevaar te zijn! Vandaag heb ik voor het eerst haar achterbenen op kunnen tillen! Mevrouw zwiepte enkel alleen even met haar staart!

Willy_UrsB schreef:@Justdoit: Mijn paard vertrouwd me volledig, ik mag overal aankomen, Maar als ik haar hoef wil optillen, gaat ze slaan. Heb al bijna een hoef tegen mijn hoofd gekregen. Heel soms laat ze het toe, maar als ik de hoef langer vast hou gaat ze weer slaan.
@aslo: als ik een touw gebruik zet ik mij leven op het spel denk ik
Justdoit schreef:Het vervelende is ook dat ze dit ook doet bij de smid. Tot nu toe is het nog niet gelukt om haar achterhoeven te bekappen omdat ze helemaal gek wordt. Nu gaan we het van de week proberen met een sedatiemiddel, maar ja dat is natuurlijk ook geen doen. Ze moet het echt gaan leren.
Is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt en tips heeft?
Groetjes