Mijn pony is drachtig, en eind april uitgerekend. Vorige week woensdag is haar bijrijdstertje lelijk neergekomen nadat ze tijdens de les na de sprong op een andere pony knalde. En heeft haar arm gebroken. Vrijdag was ze heel nukkig. Na een tijdje gement te hebben in het 2span probeerde ze ineens mijn andere pony te bijten, en flink dreigen. Zondag deed ze zelfs op het land, waar ze de ruimte had, dreigen te slaan naar hun weidemaatje.. En naar de hond. Het bleef gelukkig wel bij dreigen. Ze heeft dat ze jonger was wel 'last' gehad van een soort tja, 'opvliegerigheid' dat ze echt trapte naar elk paard dat langs liep.
denk dat het vanzelf wel overgaat. net zoals dat mensen last hebben van zwangerschapsverschijnsellen kunnne paarden dat ook hebben. alleen wij gaan kotsen ed een paard kan dat niet
hinta
Geplaatst: 08-09-09 12:06
let wel op dat het niet uit de hand loopt. ze mag dan nukkig zijn, maar ze mag nooit of te nimmer gericht lelijk doen naar mensen. dan wel duidelijk corrigeren, en haar verder in haar wereldje laten.
OKee, na echt gericht naar mensen niet.. Alleen vergeet ze wel eens dat ik soms ook achter haar sta.. Maar als ze me dan hoort 'brommen' laat ze haar pootjes netjes op de grond..
Vandaag viel ze me alles mee trouwens.. Maar ik zal het in de gaten houden en anders even de da bellen. Bedankt!
gelukkig niet! Het is mijn/haar/ons eerste veulen.. En zit er over te denken om haar voor een paar maanden naar een oude stage plek van me te brengen. Omdat ze daar ook wat veulens fokken (KWPNers welliswaar) en ze er daar verstand van hebben.. En, mocht het nodig zijn, de nodige faciliteiten om een een paardje 'echt' goed te verzorgen. Maar is dat verstandig, en wanneer? Mijn pony is trouwens erg koel in de kop, en is overal op dr plek hoor.