ik heb een vraag en ik hoop dat iemand kan helpen of tips kan geven..
Mijn vraag: hoe kan ik een 'band' van vertrouwen en respect opbouwen met mijn paard?
Het klinkt misschien dom..
Mijn paard, (en dat van mijn zus), Magic, is over het algemeen heel erg lief.
Ze vindt bijna alles goed en ze is een echte knuffel (zeker als je iets lekkers bij je hebt
)maar als er iets is wat ze bijvoorbeeld eng vind, of gewoon niet leuk dat kan ik eigenlijk vrij weinig doen..
(of ik er nou bovenop zit, of dat ik ernaast loop)
Ze is namelijk behoorlijk groot (1.76) en dus ook best sterk en ze loopt mij gemakkelijk omver

Maar ik ben er eigenlijk van overtuigd dat je niet sterk hoeft te zijn om een paard 'aan te kunnen'
Ik geloof dat dit ook met respect en vertrouwen te maken heeft.
Respect in de zin van: ik respecteer Magic, Magic respecteert mij en zal me niet zomaar omver lopen e.d.
Vertrouwen in de zin van: als Magic iets eng vindt, dat ze het dan toch (na een tijdje) probeert, omdat ze iemand vertrouwt die het niet eng vindt en het dan toch wil proberen
Dus ik hoop dat iemand tips kan geven, zodat ik in kleine stapjes kan proberen om vertrouwen/respect te winnen..
Groetjes Laura
Ps Ik snap dat het belangrijk is om veel tijd met haar door te brengen, maar heeft het zin om gewoon bij haar in de wei te zijn, en haar bijv. aaien? Want dán is ze al heel erg lief..
)
)