Tussen de paarden starten met geklasseerde pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Tussen de paarden starten met geklasseerde pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 15:04

Ik krijg met een paar weekjes mijn pony terug. Ze staat nu in bruikleen bij Maaltje hier op bokt, maar zij wordt er helaas te groot voor en daarom komt ze dus terug bij mij.

Maaltje heeft in de afgelopen 2 jaar haar van groen naar M1 met wp gereden (waar ik er trots op ben :D ), zelf ben ik ook M1 + wp geklasseerd geweest met mijn andere pony.

In welke klasse kan/mag ik starten? Ik heb gekeken in de tabel van het KNHS, maar ik kan nergens informatie vinden of er verschil is als de pony uitgebracht is in de ponysport en nu wordt uitgebracht tussen de paarden :s

Zoals ik het zag kan ik gewoon L2 of M1 starten. Maar dan hebben ze het of over ponies, of over paarden, of over ruiters, maar nergens over een pony die van de ponies naar de paarden gaat???? Of lees ik nu verkeerd?

_Liez

Re: Tussen de paarden starten met geklasseerde pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:00

Als het goed is mag je L2 rijden.
Volgensmij mag je een klasse lager rijden.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:13

Je mag L2 of M1 starten naar mijn weten.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 09:11

Ik denk dat ik dan toch even ga bellen om wat duidelijkheid te krijgen. Wil graag M1 starten, maar dan moet het wel mogen natuurlijk :D
L2 is ook niet erg hoor, maar ik kan niet zo vaak op wedstrijd (misschien 4 of 5 x per jaar) dus het duurt bij mij wat langer voor ik door een klasse heen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:49

Je gaat straks weer gewoon bij de pony's starten? dan moet je M1 starten! Je mag alleen klasse lager als bij de paarden uitkomt, anders is het echt hoogst gemeenschappelijke klasse.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:13

dat staat toch gewoon in een heel duidelijke tabel in de reglementen www.knhs.nl

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 12:29

haike schreef:
Je gaat straks weer gewoon bij de pony's starten? dan moet je M1 starten! Je mag alleen klasse lager als bij de paarden uitkomt, anders is het echt hoogst gemeenschappelijke klasse.

Nee, ik ga de pony zelf starten tussen de paarden (L2 of M1, liefst M1 als dat mogelijk is). En de pony is nu M1 geklasseerd in de ponysport...

jury schreef:
dat staat toch gewoon in een heel duidelijke tabel in de reglementen http://www.knhs.nl

Sorry, maar ik vind het niet duidelijk.... :n
Het is duidelijk als je een geklasseerd paard tussen de paarden wil starten, of een geklasseerde pony tussen de ponies. Maar een combinatie van pony naar paarden hiervan kan ik niet vinden....

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:57

Ik vind het ook erg onduidelijk. Je kunt denk beter de KNHS bellen. Want er staat niets van in als je je pony tussen de paarden wilt starten

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 13:29

Ja, dat ga ik ook maar doen. Zo banketstaaf als ik het aanvraag en het later blijkt dat dat niet mag ofzo, net alsof ik de boel aan het oplichten ben ofzo :D

Probeer vanmiddag wel even te bellen en dan zal ik het antwoord ook even vermelden, mochten nog meer mensen dit willen weten.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:13

Ik wilde toendertijd ook met mijn pony tussen de paarden starten. Ik was een aantal keer M2 gestart had geen winst gereden en moest daardoor M1 tussen de paarden starten als ik dat wilde. Dat was de hoogst gemeenschappelijke klasse.
Als jij winst hebt gereden in het M1 met een D pony en je pony heeft ook M1 met winst gelopen dan moet je volgens mij gewoon M1 starten.
Alleen in het Z is het anders. Als je Z2 pony's hebt gereden moet je Z1 paarden starten omdat de Z2 proeven bij de paarden anders zijn.