Met trailer parkeren in Alkmaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Met trailer parkeren in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:06

Ik zit er over te denken om mee te doen met de landbouwdag in alkmaar.
Echter nu is het de bedoeling om bij het clusius college te parkeren en dan met alle paarden richting de stad (waagplein) te lopen. Dit duurt een half uur.
Aangezien ik met mijn veulen heen wil is een half uur lopen te ver.
Weet iemand een plek waar ik in alkmaar zou kunnen parkeren? Ik wil best 5-10 minuten lopen, maar een half uur is echt te ver.

cissy

Re: Met trailer parkeren in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:28

organisatie bellen? kan me voorstellen dat het met zo'n dag niet allemaal toegankelijk is voor verkeer.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:54

in de stad zelf is heel weinig ruime parkeerruimte waar een auto met trailer zou kunnen staan, alleen in overstad, maar dan moet je evengoed 20 minuten lopen door zeer druk verkeer (of de voergangers brug over) en ik weet niet of dat wel zo handig is voor merrie met veulen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:41

er is weinig plek om te parkeren in de buurt van waagplein. ik weet niet of je iemand extra meehebt die de auto bestuurd? want dan zou ik gewoon paarden uitladen bij waagplein en dan eventueel trailer parkeren bij clusius of misschien bij parkeerterrein bij de arcade daar. en dan als je wegaat eerst weer diegene de trailer laten halen en dan je paard ophalen op waagplein, want betwijfel of je hem daar in de buurt kwijt kan, het is zo druk op zo'n dag.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:42

Is het een heel stom idee om gewoon bij het Drafcentrum te parkeren en dan de Kennemerstraatweg uit te lopen naar het centrum?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:44

dan moet je wel door de buitenwijken gaan, want het centrum is op die dag heeeeeeeel druk en daar wil je niet met je veulentje doorhobbellen, en dan ben je uiteindleijk net zo lang onder weg als dat je vanaf het clusius die kant op loopt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:36

EricPrast schreef:
Is het een heel stom idee om gewoon bij het Drafcentrum te parkeren en dan de Kennemerstraatweg uit te lopen naar het centrum?

Dat is z'n beetje net zo ver als het clusius schat ik.

Ik vond de optie om je te laten afzetten wel een goede, en dan weer ophalen na afloop, persoonlijk zou ik niet gaan met merrie en veulen als ik niet gelijk op of zeer vlakbij het waagplein zou kunnen uitladen, maar dat is een tweede. Veiligheid voor alles en om nu de halve stad door te gaan in de drukte zou ik niet zien zitten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:01

Ik herhaal mn opmerking, je moet even de organisatie bellen, zij weten precies welke wegen open zijn en als je het probleem uitlegt zetten ze misschien wel even een hek open om je veulen af te zetten. Op goed geluk ernaartoe gaan en dan alsnog niet kunnen parkeren zou sneu zijn.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:03

Met je veulen en paard naar het Waagplein!? :x
Ik denk dat dat heeeel lastig gaat worden met parkeren, je kan je dan beter laten afzetten inderdaad. :oo

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:48

_Margarita_ schreef:
Ik zit er over te denken om mee te doen met de landbouwdag in alkmaar.
Echter nu is het de bedoeling om bij het clusius college te parkeren en dan met alle paarden richting de stad (waagplein) te lopen. Dit duurt een half uur.
Aangezien ik met mijn veulen heen wil is een half uur lopen te ver.
Weet iemand een plek waar ik in alkmaar zou kunnen parkeren? Ik wil best 5-10 minuten lopen, maar een half uur is echt te ver.

Ik heb ook op het clusius gezeten, je kan je trailer waarschijnlijk kwijt, daar waar de trailers van de veehouders staan maar dan moet je de organisatie even bellen over hoe en wat. Het meelopen kan ik je overigens afraden, er zijn meerdere keren ongelukken gebeurt onderweg. Ik weet wel dat er een plek gereserveerd is bij de kaasmarkt zelf waar de trailers staan maar dan moet je er wel optijd staan want anders heb je pech en is het vol.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 13:26

ik heb al contact gehad met de organisatie. Volgens hun kon je alleen parkeren bij het clusius. En was meelopen geen probleem.

Kortom ik heb besloten om niet mee te doen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:29

Ik ben ook weer op de landbouwdag, maar het parkeren is een drama.
Tot nu toe heb ik altijd op minder dan 5 minuutjes lopen kunnen parkeren. Ik kom voor de fokdag van het NSPS, die is niet op het Waagplein, maar op een ander pleintje. Parkeren is wel mega krap, maar ik heb het tot nu toe altijd gered.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 18:40

Maar ik wil de gok niet wagen als het niet lukt sta ik daar met trailer en al. 5 minuten lopen vindt ik prima maar verder echt niet. Waar parkeer jij de trailer dan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:44

Op het doelenveld, maar die staat meestal al stap vol. Als het daar niet lukt ergens daar in een zijstraatje. Het doelenveld word ieder jaar gezegt dat het vrij gehouden word voor trailers voor de fokdag van het NSPS, maar het staat eigenlijk altijd wel vol
Veel verder parkeren kan eigenlijk ook niet, ik heb meestal ook veulentjes mee. En een half uur lopen met 2 merries, 2 veulens en je spullen is niet te doen (heb dit jaar een makkie, heb een enter en een twenter mee).