Cap te klein kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luana

Cap te klein kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 21:45

Hoi,

Ik heb een keer gelezen dat je een cap te klein moet kopen en als je er dan een paar keer mee gereden hebt dat hij dan groter wordt en dan goed zit.
Is dit waar? Ik heb namelijk een cap gepast en ik vond hem iets te klein zitten, een maat groter zat lekkerder. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:48

Een cap die groter wordt zou ik nooit kopen := . Lijkt me dan niet echt degelijk spul. Wat ik me wel voor kan stellen is dat de voering van een cap zich meer naar je hoofd gaat vormen en daar wat ruimte uit komt maar dat is echt milimeter werk.

Koop een cap die lekker zit en goed past. Van een te kleine cap krijg je uiteindelijk verschrikkelijke hoofdpijn.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:51

voor zover ik weet wordt een cap niet wijder als je hem een paar keer hebt opgehad hoor..
voor zover ik weet zit een cap goed als die niet te strak zit maar als je je hoofd op de kop houdt mag die niet van je hoofd afvallen (met kin/keelbandje los)

kaj

Re: Cap te klein kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:55

Toevallig heb ik gisteren een nieuwe cap gekocht omdat mijn eigen cap echt te groot was geworden na jaren gebruik...

Ik heb dezelfde cap in dezelfde maat gepast en deze zat voor mijn gevoel inderdaad wat te strak. Uiteindelijk heb ik van hetzelfde merk bijna hetzelfde model weer genomen in dezelfde maat als ik nu had. Deze cap zit voor mij op het moment vrij strak ja, maar aangezien mijn eigen cap heel losjes was gaan zitten (vulling was echt helemaal plat) is het natuurlijk ook gewoon even wennen.

Maar ja wat is te strak? Je moet er geen hoofdpijn van krijgen natuurlijk. Maar ik vind dat de cap zeker bij het passen best goed aangesloten mag zitten. Als je zonder het bandje vast te maken je hoofd voorover gooit moet de cap wat mij betreft blijven zitten.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:10

Nou, je moet hem gewoon in de goede maat kopen :+
Ik heb pas een nieuwe cap gekocht. Maat 55 heb ik. Deze cap zette ik voor de 1e keer op, en toen was die al kapot! Ben teruggegaan, en ze hadden alleen nog maat 56. Deze past ook prima! Scheelt ook niet heel veel.
Ze hebben mijn hoofd gewoon gemeten, en daar kwam uit dat ik 54,5/55 nodig heb. Maar zelfs een maat groter past! Dus gewoon even passen wat lekker zit. Ik moest wel even hard met mijn hoofd schudden om te kijken of de cap niet bewoog :+

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:15

De cap mag best nog ietsje strak zitten maar zeker niet afklemmen! Een te kleine cap is niet veilig, net zoals een te grote..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:13

Hij mag inderdaad wel strak zitten, maar niet te krap!
De mijne heb ik gewoon goed gekocht! Ik heb 55,5 cm dus ik heb 56 qua cap. MAar deze zou nog een maatje kleiner kunnen.
Kijk gewoon wat het lekkerste zit!

SanneLufMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:52

Juliette86 schreef:
Een cap die groter wordt zou ik nooit kopen := . Lijkt me dan niet echt degelijk spul. Wat ik me wel voor kan stellen is dat de voering van een cap zich meer naar je hoofd gaat vormen en daar wat ruimte uit komt maar dat is echt milimeter werk.

Koop een cap die lekker zit en goed past. Van een te kleine cap krijg je uiteindelijk verschrikkelijke hoofdpijn.

ja en dat van die verschrikkelijke hoofdpijn is waar!!!
geloof me maar! ik heb zelf een te kleine die ik al 4 jaar heb, toen ik m kocht was ie wel goed!!!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:38

Ik pas gewoon, degene die fijn zit, niet in de weg zit, niet klemt of beweegt, gaat t worden!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:47

Ik koop me cap altijd op goede maat hoor zodat die past, ik ga echt geen te kleine kopen haha doet pijn dan :P
Ik pas me cap btw nog steeds hoor na een jaar dus denk dat het niet waar is wat jij denkt :')
Laatst bijgewerkt door _Evelien op 09-09-09 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:48

_O- nou jij liever dan ik :')
ik koop liever een goed passende cap :))

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:00

ik koop ook liever een goed passend cap, na jaren gebruik wordt de vulling plat. En dus tijd voor een nieuwe. Je hebt tenslotte maar 1 hoofd, en ben daar erg zuinig op.

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:01

Mmm daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Wel dat door het zweten met paardrijden je hoofd iets uitzet, dus dat het dan kan lijken dat je cap strakker zit dan toen je hem in de winkel paste.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:03

Koop een verstelbare cap, je weet wel, met zo'n draaiknop op je achterhoofd, dan zit hij altijd goed.

selinemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:59

Dit heb ik nog nooit gehoord. Lijkt me sterk.. De voering zal inderdaad wel iets indeuken, maar of dit nou veel scheelt :?

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:29

ja na een paar zit mijn cap ook ietsjes losser...plattere vulling. maar dat je cap na een paar keer rijden groter is het ik nog nooit gehoord....dan zou ik toch persoonlijk denken dat degene van wie je dit hebt niet zo'n goede ruiterzaak in het dorp heeft zitten als ze zulke caps verkopen :D

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 03:22

ja ik heb er 1 van casco met idd zo'n draaiknop, denk dat ie dan het beste is voor jou! Heb zelf dat ik van de ene koppijn krijg en de ander is weer te groot!
vandaar dat ik deze nu heb- en hij bevalt goed

loesvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:47

je moet je cap in elk geval nooit te klein kopen , maar officieel worden alle caps een heel klein stukje groter , dit komt omdat er een randje aan de binnen kant van je cap zit en deze namate je hem vaker draagt ''in drukt ''

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:40

Een cap zal zich wel iets vormen naar je hoofd, maar hij zal geen maten groter worden. Met een draaiknop is ook wel erg handig, want dan kun je hem wat bijstellen als hij naar jouw idee groter wordt. Koop gewoon een cap die lekker sluit om je hoofd, maar niet een te kleine!

workorange

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:52

Ik zal nooit een cap een maat kleiner kopen! Hij kan altijd beter net iets te ruim zitten dat net iets te strak.