Dekens met gladde voering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Dekens met gladde voering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:34

Sinds een aantal jaar gebruik ik alleen nog dekens met een gladde voering omdat de vacht dan toch wel heel erg veel mooier blijft. Nu heb ik mijn 2 jarige uit het land gehaald en die past helaas nog niet in een 205m dus ik moet (tijdelijk?) wat anders zoeken. Omdat hij nog volop in de groei is en omdat het misschien wel een sloper kan zijn wil ik liever nog niet investeren in een Rambo of Anky deken dus ben ik op zoek naar wat betaalbare alternatieven.

Nathalie84

Re: Dekens met gladde voering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:03

is de amigo variant van horseware niks? ook glade voering, maar goedkoper dan Rambo/Rhino?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:05

Bij Divoza hebben ze van het merk Pagony hele betaalbare en ook echt wel redelijke kwaliteit, zeker als je het als tussenoptie gebruikt. Heb hem bij mijn 3 jarige ook twee jaar opgehad en daarvoor nog een jaar bij een merrie en hij heeft het eind van afgelopen winter "pas" begeven (1 borstsluiting liet los). Dat vind ik tenminste "pas" voor die prijs. Geloof dat ik er toen 60 euro voor betaald heb ofzo en ik denk dat ze bij Divoza zelfs wel goedkopere hebben.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:13

HH heeft volgens mij ook met gladde voering. Toen ik vorig jaar op zoek ging naar een nieuwe deken had ik moeite er een te vinden zonder gladde voering en ben uiteindelijk toch maar met een HH met gladde voering naar huis gegaan.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:36

O sorry, die van Divoza zijn idd ook met gladde voering! Vergeten te zeggen :)..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:23

Ik heb de WB Fusion contour, die heeft ook een nylon voering.
En ik heb voor mijn pony een QHP en een Vantaggio, ook beide met nylon voering. Dit zijn overigens wel staldekens.

Zijn ideaal, er blijven geen haren in de binnenkant van de deken kleven en de paarden blijven er inderdaad heel mooi glad onder.

Van buitendekens weet ik alleen dat de Horseware een gladde voering heeft. Tenminste dat was altijd zo.
Ik gebruik nu ook de WB buitendekens. Die hebben overigens ook wel eens een nylon voering, zoals de WB orican heavy. Maar dat zijn wel prijzige dekens...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:53

Amigo heeft inderdaad ook een gladde voering en is niet extreem duur, verder hebben de waterdichte Dominicks ook een glade voering, maar die zijn wel wat meer aan de prijs...

misschien een gebruikte zien te vinden ergens van een beter merk anders?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:55

Punt is dat ik ze snel nodig heb en er niet zo gek op ben om dingen via internet op te laten sturen.
Ga morgen op Horse Event wel even kijken wat ze hebben en hopen dat hij genoeg groeit zodat hij volgend jaar in al mijn mooie dekens past.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:59

Ja, misschien hebben ze op HE wel leuke aanbiedingen van Horseware ofzo, je weet nooit... 8-)

en anders misschien tijdelijk even een goedkopere met alleen gladde voering voor in de schouder?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:13

hoe is de freedom turnout light van Bucas heeft iemand ervaring daar mee deze heeft ook een gladde voering en kost 61 euro dus dat is nog redelijk te doen
maar of de kwaliteit ook wat is ?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:36

Katja, waarom koop je niet gewoon een Horseware Duo Liner van 100gr (45 euro) en dan gooi je er een cheapass andere deken overheen. :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 14:01

Dat is nog helemaal niet zo'n gek idee Sok.
Ik heb het voor nu overigens heel goedkoop geregeld, hij krijgt in eerste instantie gewoon dekens van de stal waar hij staat op. Mocht het nodig zijn dan kan daar idd een hele goedkope gladde onder van Horseware.
Ik heb altijd een beetje problemen met de pasvorm van Bucas tenzij ik een heel breed paard heb.