Strandweekend Paard+Ruiter (12 man) waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Strandweekend Paard+Ruiter (12 man) waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:41

Hoihoi,
Na uitvoerig de FAQ uitgeplozen te hebben en na lang gegoogle ben ik toch nog niet helemaal tegengekomen wat ik zoek:

we willen graag met ongeveer 12 ervaren ruiters, met onze eigen paarden, een weekendje naar zee. We zoeken voor 1 nacht (za-zo) een overnachting met paard. Zelf slapen we het liefst in een cottage/vakantiehuisje.

We komen uit Brabant en zoeken dus het liefst iets in zeeland of zuid-holland wat goed te bereiken is vanaf de weg. Ik heb nu een aantal goede locaties gevonden maar meestal in het zuiden van Zeeland. Www.ponyhof.nl , Hippo D'or zijn allemaal goede locaties maar een flink eind rijden voor ons.
Is er in Katwijk, het Westland, Beijerland of Goeree-Overflakkee echt niets in die aard??

Evt kunnen we uiteraard de paarden op een manege zetten en zelf een stukje verderop in een chaletpark gaan zitten. Goede ideeen en ervaringen zijn altijd welkom!!

Groetjes Silvia

BrittLandman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:44

mis 1 van de eilanden in in noord nl ? weet ff niet hoe die heet.. :+

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:20

Vakantiepark kijkduin, en een manege in de buurt denk direct aan Berestein maar weet niet of ze zoveel vrije boxen hebben.
Als het allemaal nog hetzelfde is als 6 jaar geleden dan heb je een leuk recreatie gebied en strand vlakbij.
Volgens mij bestaat er in Rockanje of vlakbij ook zoiets waar je de paarden (manege) in het park van de huisjes hebt.
Hopelijk vinden jullie iets naar wens, leuk idee en alvast een fijn weekend toegewenst!

SillyB

Re: Strandweekend Paard+Ruiter (12 man) waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 14:55

Kijkduin ben ik zelf wel eens geweest in een hotel. Zal daar eens wat op googlen het was daar inderdaad prachtig!
Rockanje zou een goede optie zijn inderdaad. Maar helaas dus nog geen praktijkervaringen..
Bedankt voor je wensen Blensink!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:35

Geen dank!
Wat raar eigenlijk dat er hier niemand reageert :+
Nee Rokanje kan ik je verder niet mee helpen misschien kun je dat ook vinden op google.
Volgens mij is het een vakantiepark met een manege daarop.
En anders misschien noordwijk (geen idee hoor, probeer voor je mee te denken),whahah en dat vanuit spanje.
Het grootste probleem zou zijn denk ik die twaalf paarden onder te brengen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 09:35

ja denk het ook.
Ik heb nu een flinke lijst met opties en kom eigenlijk tot de conclusie dat rockanje/hellevoetssluis of Kijkduin niet heel veel verschilt in reistijd dan de locaties die wel helemaal toegespitst zijn op ons verblijf. op die eerdere locaties heb ik wel maneges gevonden, en ik kan ook wel op zoek naar een slaapplaats. Maar die manege's hebben waarschijnlijk geen plek en/of ervaring met onze groep. En dan is het misschien toch makkelijker om die 10 min extra te rijden...

Voor de geinteresseerden dit is mijn lijst:

Manege de Zandbooi (www.dezandbooi.nl)
geen prijzen
4+6 pers vakantiewoningen
4361 SK westcapelle: reistijd met aanhanger 1:50 (zonder file)

De Valei pensionstalling (De-vallei.nl)
20 eur box, 5 eur wei, slapen 40 euro exl belasting.
6 personen vakantiewoning
4524 KC Sluis: 1:55
strand op 10 km afstand.

stal Ter Hofstede
25 euro box,
4 persoons cottages
20 min afstand strand
4525 LJ Retranchement (zld) 2:06

Www.ponyhof.nl
17,50 per box,415 4 persoons, 515 6 persoons huisje.
4 of 6 persoons huisjes.
4363 NP aagterkerke 1:46
Kindvriendelijk, manege.

Hippo D'or
15 euro per box,350 weekendhuur voor 6 pers.
6 pers. appartementen en huisjes.
4504 PT Nieuwvliet 2:11
Grootschalig vakantieoord, praktisch aan het strand

dichterbij:
Manege Jonker
Manege met optie tot pensionstalling in de zomer?? Zelf slaapplaats regelen
2221 BL katwijk. 1:31

Combinatie Kamperland:
Roompot park + manege strandhoeve
16,50 stal, 6 pers bungalow 402,50 per weekend. 67 eur pp
Kamperland 4493 NR Reistijd 1:37
Manege hoort bij Roompotpark.

Geen locatie dan wel prijs per nacht bekend. Kan uitgezocht worden:
Manege Berestein (kijkduin)
2544LG 1:24
Manege Hellevoetsluis (beijerland) bij rockanje.
3222 EJ 1:26

Basant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:39

Hallo,
Hier wel een ervaren strandrijder. Misschien kan ik je op weg helpen.
Heb je al aan Burgh-Haamstede gedacht? Wij hebben een super Pinkster weekend gehad daar. De paarden op de manege (lisidina) en wij in Landal daarnaast. Residence Hof van Haamstede, 1 minuut lopen naar je paard! Reserveer op Lisidina wel buitenboxen, de binnenboxen zijn erg donker. Het is een 'echte' smoezelige manege, maar er wordt super voor de paarden gezorgt en daar gaat het om toch? Ze hebben ook veel ruimte voor 'vakantie-paarden'. Landal kan je denk ik alleen per weekend huren, maar goed. Direct aan de ruiterpaden waar je op verschillende, duidelijke manieren naar het mega brede en super rustige strand kunt rijden. Werkelijk heerlijk daar! Succes!!!

Basant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:42

Nog even een aanvulling: Let met de Zuid-Hollandse stranden op dat er ook nog geld bij komt voor je ruitervergunning. Bijv. Rockanje, Oostvoorne. Die kun je kopen bij de VVV's daar.
Als je vragen hebt stel je ze maar :o .

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 17:02

oh interessant basant? dat wist ik niet :o dankjewel!
Burgh haamstede is zeker een goede optie, wederom bedankt!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:06

Wij zijn in Maart bij Hippodor geweest. Was ook voor ons een flink eind rijden, maar zeker de moeite waard.
Zeker de ligging is gewoon super. De huisjes zijn heerlijk ruim en goede voorzieningen voor de paarden.
Helaas in het winterseizoen geen weidegang, maar dit kun je compenseren met de binnen en buitenbakken.
Laatst bijgewerkt door Silence op 09-09-09 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:07

Oostvoorne? Wij hadden de paarden in Tine staan en zaten zelf in Kruininger Gors.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:07

kijk eens in Ouddorp ;) je kunt je paard daar op de manege stallen en zelf in de buurt een camping zoeken ;)
of www.ponyhof.nl
dat is in Zeeland, ze hebben daar huisjes + een camping en je paard kan daar in de wei of in een stal staan ;)

Basant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:58

Silviabol schreef:
oh interessant basant? dat wist ik niet :o dankjewel!
Burgh haamstede is zeker een goede optie, wederom bedankt!

Residence Hof van Haamstede is een verbouwde boerderij/herenhuis, echt supermooi en vrij nieuw en goed betaalbaar. Er zit ook een sauna bij, kunnen jullie 's avonds lekker ontspannen na het rijden! En wat daar zo leuk is, is de afwisseling. Bos, duinen en zee; prachtig natuurgebied!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 23:07

ouddorp is 1:38 rijden dus niet veel sneller dan het kamperland alternatief.
Burgh haamstede is zelfs 1:50 maar wel een goede optie. Het gebied ziet er inderdaad prachtig uit!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:13

Lissaduna.... is eindje weg, maar mooie duinen, mooi strand..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:47

Sjolvir schreef:
Lissaduna.... is eindje weg, maar mooie duinen, mooi strand..

Zeker aan te bevelen, het is mijn achtertuin zo'n beetje......
Altijd lekker rustig en een heerlijk strand,gezellig ergens sávonds wat eten, dat is hier meer uitgebreid dan Ouddorp, daar mag je op zondag niet buiten komen.....

Basant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:35

Dat is zeker waar; het dorp is ook echt vakantie gevoel! En ook buiten het hoogseizoen zijn de restaurantjes ed open. Ik zou er ook erg graag willen wonen hoor! Jaloers!!!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:51

Is het iets voor op korte termijn of pas voor volgend jaar zomer? Bij ons op stal is er volgens mij in principe genoeg plek in de zomer om 12 paarden kwijt te kunnen, en zit je te paard binnen een kwartier op het strand. Rond onze manege zitten veel bungalowparken/campings dus misschien is dat een optie? Het is in Noordwijkerhout en de site is: www.manege.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:57

Mbt je opties.

Ik weet niet welke periode je in gedachten hebt, maar voor WZVL geldt : juni t/m sept : 10-18 u niet op strand, maar daarvoor of daarna.

Sluis : Zit zeker niet pal aan het strand + je moet eigenlijk helemaal geen fijne route richting het strand rijden. Langs een drukke autoweg, en verder door de polder. Die zou ik je afraden als je echt voor het strand gaat, zeker ook zo'n korte periode.

Terhofstede : denk dat dat wel een van je betere opties is, van die uit Zeeland :)

Nieuwvliet : Je paarden kunnen hier niet of nauwelijks (2u) op de wei, maar zijn dus tot stal veroordeeld.

Burgh-Haamstede vind ik overigens zeker geen mooi strand. Juist erg zwaar duinzand, en een heel kort strand.

Veel succes! :)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:27

Burgh-Haamstede een kort strand, bedoel je een smal strand, want ik kan je anders niet volgen, het strand loopt tot aan de Brouwersdam,meer dan 15 km strand......
Ach ja, je zal er maar wonen, waardeloos....

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:48

het strand van burght is juist super......
wij gaan er niet voor niets 1 a 2 x per jaar naartoe.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:21

Weten jullie een leuke route in Burg Haamstede om te rijden of zijn er ook kaartjes te krijgen of zo?
Wij willen volgende week een strand/bos/duinrit gaan maken.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:58

Veel keus is er niet, je kan hem linksom doen of rechtsom, er staan vrij goed paaltjes aangegeven, geloof ik, let er nooit op eigenlijk, je kunt vrij direct naar het strand, moet je de route links aan houden, op het strand kun je naar links, dat is een klein stukje, moet je terug over een stuk weg, ga je rechts het strand op, kun je kilometers ver, de laatste opgang om terug naar Haamstede te gaan is direct na de laatste palenrij rechts de duinen in, slecht te zien, staat geen bord.
Dan rijd je door de duinen tot op de wweg en dan mnoet je over de weg , door het dorp terug, ben je zeker 2,5 uur zoet mee.
Er is nog een overgang eerder, ongeveer 1 kilometer na de 1e opgangf, die is heel steil naar beneden, moet je niet eng vinden,dan kun je nog lekker in het bos blijven.

Er zijn geen kaarten bij mijn weten, je kunt je trailer bij de manege zetten, Hogewegt, Lisidina, en daar vragen hoe of wat.

Succes
Marion

verdwalen kun je hier niet hoor, het is maar klein......

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:44

Thanx voor de info!