Rijbroek met wijde pijpen aan de onderkant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Rijbroek met wijde pijpen aan de onderkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 09:28

Vraagje; ik zou heel graag een rijbroek willen aanschaffen met wijde pijpen aan de onderkant zeg maar.... Ik vind dat lekkerder zitten en ook mooier ;). Ik ben al wat aan het googlen geweest en kom dan de Jodphur rijbroek aan, zijn dit de enige rijbroeken die dat hebben? Ik heb ook wel eens gewoon een trainingsbroek aan gehad (zo'n soort Jazz Pants) qua model perfect, zit lekker, maar de stof is niet sterk genoeg met als gevolg dat hij al kapot is (schuurplekken).

Verder heb ik het probleem dat ik niet zo groot ben (1.65) maar ook niet heel slank (75 kg) dus ik loop vaak ook nog tegen het probleem aan dat wanneer de bovenkant goed zit, de pijpen weer te lang zijn grrrrr..... Weet iemand misschien ook nog eens een broek die in verschillende lengtematen verkrijgbaar is?

Nou, ik ben erg benieuwd wat voor tips er komen! :D

yerevan

Re: Rijbroek met wijde pijpen aan de onderkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:31

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:37

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:40

ben zelf 158 en ff zwaarder dan jij
maar ik wil nooit iets anders meer :D
heerlijk die broeken

zelf heb ik ze van everline
die blijven ondanks dat mijn man de was doet erg lang goed :D (jaren)
heb net een nieuwe van hkm binnen
dat is ook een heeerlijk stofje !

binnen zijde lekker zacht , goede rek
soort joggingbroek gevoel alleen vele malen steviger

maar okee
wij kunnen een kleine 30 soorten leveren
welke kleur , materiaal , welke maat etc wil je hebben ?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 09:56

Dat had ik al gehoopt ja, dat ze perfect zouden zitten, ben inderdaad meer op zoek naar het joggingbroek gevoel waar jij het over hebt maar dus zoals je zegt ook steviger! ;)

Materiaal heb ik niet zo heel veel verstand van eigenlijk. Maatvoering vind ik heel moeilijk, ik heb zelf qua broeken vaak 42-44 maar in rijbroeken valt dat weer heel anders uit. Draag nu zelfs een heren rijbroek alleen die taille is me te hoog. Dat vind ik ook niet lekker zitten, ik sla deze dan ook altijd om. Maar ja, dat is ook niet je van het natuurlijk.

Nu is het wel zo dat ik me momenteel geen hele dure rijbroek kan permitteren dus zoek eentje in een wat goedkopere prijsklasse. Ik zie op jullie website wel twee broeken staan maar zijn me dus te duur.

De broek uit de link van TrustHim vind ik wel erg mooi, en het zelfreinigende effect is ook wel handig denk ik....

Heeft iemand ook ervaring met de HKM broek Santa Fe?
Afbeelding

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:08

ja echt iel ieuw zomer stofje :o
nylon , dun en valt daarbij lang :Y)

dat is dus een hkm een der zovele :D
op de site staat niet veel

heb bv die everline ook een 2e hands van liggen
voelt meer als een spijkerbroek

uhhhhh lage taille
niet te duur
jogging gevoel
denk dat ik wat heb
zal even kijken :D

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 10:16

Ben erg benieuwd ;).

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:21

die thermo broek bij atorka lijkt me fijn, zeker met dit rot weer nu

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:28

die lijkt heel erg veel op de hkm canadian
ook een softshell stofje
zijn idd heerlijke broeken

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 10:38

Ik heb laatst een Thermobroek van HH gekocht maar ik moet zeggen dat ik de stof niet echt soepel vind, is dat met de andere merken wel zo? (en de pijpen zijn dus eigenlijk weer te lang grrrrrrrr)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:57

die van hkm is iig erg lekker soepel
zacht en heeft voldoende rek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:27

als je eens in de buurt van utrecht bent, zal ik wel eens kijken bij Atorka. Ze hebben er daar wel echt redelijk veel :j (t/m maat 52,) Nadeel is wel dat de meeste dus redelijk aan de prijs zijn. :) .

HKM heb ik zelf ook wel eens gepast maar ik vind de stof niet fijn. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:36

Als Duits en bestellen in Duitsland geen probleem is, http://www.loesdau.de/ of http://www.kraemer-pferdesport.de/

De broeken die je bedoeld heten idd jodhpurs, en zover ik weet zijn dat ook de enigste modellen die wijde pijpen hebben.
Ik heb verschillende zowel van Loesdau als Kramer. Ze zitten erg lekker, maar niet zoals een joggingbroek. Mss is dat ook maar net welk model je hebt, ik heb ze allemaal met kunstlerenzitvlak omdat ik dat prettiger vind maar dat maakt ze ook wat steviger. Beide firma's hebben lengte en normale maten.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:43

Menino schreef:
..
HKM heb ik zelf ook wel eens gepast maar ik vind de stof niet fijn. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk :)

en welke heb je dan gepast ?
ze hebben 50 soorten broeken met 25 verschillende soorten stof :o

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:48

Ik heb die van HKM. Ik wil niet anders. Ik heb een paar van die nep-spijkerbroek jodphurs. Ik draag ze dagelijks en heb ze al meer dan een jaar. Je ziet nog steeds geen slijtage. Ik heb overigens heel korte benen, dus m'n moeder heeft ze wel een beetje korter moeten maken.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:55

hebben ze zulke broeken ook voor grote maten ?

zoals 46 / 48 * schaam *

ik heb namelijk altijd moeite met rijbroeken, en ik hoor het
woord joggingbroek vallen en dat lijkt me heeeeeerlijk..

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 13:04

Rina dat zijn ook goede sites, zit ook een handig maattabelletje bij! Ow enne.... schaam je alsjeblieft niet om je maat hoor, daar wordt niemand toch anders van! ;)

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:05

Ik heb een hele dure gehad van Sonnenreiter, die heeft me nooit lekker gezeten. BIj de uitverkoop hier in de ruitersportzaak vond ik er toen 1 van Pikeur. Heel erg duur(200E), maar ik kon m met 70 euries korting kopen. En sindsdien heb ik m niet meer uitgedaan, wat een heerlijk ding! Kunstleer pilt niet, broek pilt niet, ik heb m nu al 5 jaar en geen slijtageplekken. Dus misschien kan ik je de tip geven om even door te sparen! Pikeur heeft trouwens ook lengtematen.
Jarco, mijn broek is een mannenmaat, kwam ik later achter. Daar heb je ook veel keus in Jodhpur broeken hoor! Ik pas er ook ruimschoots in!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 13:06

Kijk dat probleem had ik dus ook, als je als vrouw even wat steviger bent kom je al snel in de mannenmaten uit.... En misschien heb je ook wel gelijk, om even door te sparen voor echt een goede hoor....

Weet iemand trouwens ook in het noorden van het land een grotere ruitersport zaak waar ik zulke broeken (liefst dus verschillende) zou kunnen passen? Divoza Leek is voor mij prima te doen, maar heeft volgens mij deze rijbroeken niet?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:09

Ja, maar daar is toch niets mis mee? Je moet er in sporten, dus moet je een broek hebben die lekker zit. Ik heb sinds kort nog een pikeur broek, met smalle pijp, voor in mijn rijlaarzen. Ook een mannenmaatje, zit heerlijk! (bij mij zijn de pijpen ook altijd te kort, mannenlengtemaat is nog langer, dat heb ik nl ook nog nodig, naast mijn dikke kont :D ) Al zijn de bandplooimodellen wat minder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:11

nickyu schreef:
Menino schreef:
..

en welke heb je dan gepast ?
ze hebben 50 soorten broeken met 25 verschillende soorten stof :o

serieus? Die van mij was een soort dikke elastische stof. Maar het was echt van dat stoffen stof, wat kletstnat wordt in de regen en niet meer droogt zegmaar. Ik ben meer van de dunne elastische paardrijstofjes :') . M'n uitleg is niet echt bijster helder, sorry.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 13:17

Is ook niets mis mee hoor zoals je zegt de mannenmaten, maar de lengte is inderdaad nog weer langer. Denk dat het eigenlijk het beste is om eens goed aan de pas te gaan, vandaar mijn vraag over een adres waar ik dat eens kan gaan doen ;).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:27

ach heb zelf momenteel een 24 en van busse een 46
die gaan tot maat 50 !

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:37

@Dakota hihihi ik schaam me niet voor mijn maat hoor :D ;) (het staat er erg leuk zo).

Maar voor diegene die interesse hebben ja zowel Loesdau als Kramer hebben grote maten.
Bv bij Kramer de Equilibre Two tone super stretch is tot maat 52 en de super stretch ook. Bij Loesdau bv de Black forrest Fishgrat en de Canberra zijn ook beide tot maat 52.

Let wel op er staan nog grotere maten in, zoals 72, 80 enz maar dat zijn dus de lengtematen. Dat is de gewone maat X2 gerekend.
Ik heb zelf maat 44 (zie je ik schaam me er niet voor ;) ) dat is in lengtemaat 88. (grin en om het compleet te maken, ik ben maar 1.69 en 78 kg :D :+ ) Dus Dakota als je wilt passen, ik heb verschillende modellen voor mezelf liggen, en heel ver van Assen zit ik niet al heet het wel Duitsland :D Daarbij bij Loesdau kan je bestellen en retourneren zonder enig probleem (daar krijg je zonder morren je geld terug) Bij Kramer krijg je helaas een tegoedbon. Je bent welkom om langs te komen de verschillende te proberen, tis tussen Groningen en Emmen net aan over de grens.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 14:35

Hahahah Rina, dat bedoelde ik eigenlijk ook weer voor Jarco! haha, gaat lekker zo. Had het ook niet echt goed neergezet. ;)