Paard meenemen naar waddeneiland,wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Paard meenemen naar waddeneiland,wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 09:13

Ik ben even benieuwd wie haar/zijn paard heeft meegenomen naar een waddeneiland,denkend aan Schiermonnikoog.
Het lijkt mij en m'n vriend erg leuk om voor een weekend met onze paarden naar schiermonnikoog te gaan.
Nu kan ik wel naar de vvv bellen om te vragen van hoe en wat,maar ik vind 't eigelijk leuker om ervaringen van jullie te horen ;)
Nu zijn mijn vragen; wat kost de overgang met de boot?
Waar hebben jullie je paarden neergezet ,welke stal oid?
Wat heb je daarvoor betaald?
Welk eiland is 't leukst om met je paard heen te gaan?
Hoe was je paard op de boot; is alles engeng?
Nou ,ben benieuwd :D
(Ohja, áls we gaan,dan word 't ergens in oktober)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:32

Ik ben twee keer naar terschelling geweest. Kennis had daar een huisje, ik de vrachtwagen, dus dat combineerde erg goed. Ik weet niet wat schiermonnikoog kost, maar Terschelling was 10 jaar geleden 685 gulden voor een vrachtwagen (6,5mtr) met twee personen. Check dat even, voor een weekendje vind ik het nogal duur (wij gingen 10 dagen).

Bluebontje

Re: Paard meenemen naar waddeneiland,wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:37

Ik denk idd dat de overtocht voor een weekendje wel duur gaat worden.
Kijk op www.wpd.nl voor de tarieven naar Ameland. Hier staan ook de overtochten naar Schier op.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:46

Schier is toch autoluw? Daar mag je niet zomaar met de auto naartoe.
Edit: Even opgezocht en inderdaad:
Citaat:
Mogen we de auto meenemen naar Schiermonnikoog?
Neen. Schiermonnikoog is een auto "vrij" eiland. U mag de auto pas meenemen als u daarvoor een ontheffing heeft. Deze ontheffing wordt bij hoge uitzondering verstrekt door het Gemeentebestuur van Schiermonnikoog.Tel. 0519-535050.

Ik vind zelf Ameland en Terschelling de mooiste eilanden om te rijden. Daar zijn ook genoeg stallen waar je wel een weekendje kan staan. Alleen de overtocht naar beiden is lang en duur. Dus is het de afweging of het t waard is!
Wat ik weet van anderen is dat de paarden het niet echt merken dat ze op een boot staan. Behalve als de zee erg ruw is natuurlijk, dan gaat zelfs de Friesland naar Terschelling schommelen :o

Nog een edit:
Hier tarieven voor Terschelling http://www.rederij-doeksen.nl/index.php?id=150

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:52

Nooit geweten dat die overtochten zo duur waren. Hoe doen mensen dat die op die eilanden wonen en het vasteland werken/naar school gaan? Dat kost toch klauwen met geld?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:57

Eilanders krijgen meestal een abonnement voor een gereduceerd tarief ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:02

Ik wil graag mijn paard mee op vakantie na texel (mag ook van de eigenaar :P)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:08

We hebben vorig jaar geprobeerd ons paard mee naar Vlieland te krijgen omdat we daar gingen trouwen en ons paard ook op de foto wilden (en natuurlijk om lekker op het strand te rijden). Ik denk dat Vlieland aardig vergelijkbaar is met Schiermonnikoog wat dat betreft, omdat je ook naar Schier niet je eigen auto mee kunt nemen. Stalling zou voor ons rond de 500 euro pw uitkomen, en dan had hij een veel kleiner stalletje als thuis. Niet ideaal voor een paard van ruim 1.75, hij zou zijn kont niet kunnen keren. Ook kon hij niet het land op of in een paddock, vanwege ruimtegebrek op het eiland. Eilanders die een paard kopen moeten namelijk zelf al op een wachtlijst om in aanmerking te komen voor weidegang voor hun paard. En dan zit je nog met de overtocht, net als op Vlieland mag je op Schier zoals gezegd niet met je eigen auto komen. Je zult dus een eilander moeten charteren die voor jou je paard op en van de boot rijdt en naar de bestemming brengt. Dat kost dus ook een paar centen. Ik weet niet of je dan in aanmerking komt voor gereduceerd tarief voor de trailer, omdat een eilander hem dan rijdt, of dat je toch de volle mep moet betalen. Dit hebben wij namelijk niet meer uitgezocht omdat we al besloten hadden ons paard lekker thuis te laten.

We hebben wel de trailer uiteindelijk meegenomen ivm de bagage, doordat er geen paard in stond konden we hem zelf de boot op rijden en kon hij "los" mee de boot op, een vriend van ons op Vlieland heeft hem er voor ons afgereden. Bij andere vrienden konden we de trailer in de schuur stallen voor de dagen dat we op het eiland waren. Trailer los kostte vorig jaar 165 euro retour bij rederij Doeksen. Probleem was alleen dat Doeksen een paardentrailer niet in het reserveringssysteem heeft staan, ondanks de toezeggingen aan de telefoon dat dit geen problemen zou geven bij het inchecken hebben we in Harlingen een aardige discussie moeten voeren bij het loket voor we eindelijk de boot op konden. Pas na een paar telefoontjes met het hoofdkantoor mochten we doorrijden.

Als je toch een paard naar een waddeneiland mee wilt nemen zou ik voor Texel gaan omdat dit met de veerboot het goedkoopst is en je hier het makkelijkst met auto en aanhanger op en van de boot af kan. Bovendien denk ik dat er op Texel meer stallingsmogelijkheden zijn als op de andere eilanden. Kosten van Ameland weet ik niet maar Terschelling is ook knap aan de prijs alleen al voor een auto, laat staan voor een auto met trailer of een vrachtwagentje (vergelijkbaar met Vlieland want op Terschelling vaart Doeksen ook) . Ik zou dit zelf veel te duur vinden voor een weekendje weg.

BrittLandman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:47

ik ken iemand voor een cros training die dat ook heeft gedaan . maar verder weet ik niks :+

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:52

Hai,

Ik heb elk jaar wedstrijden gereden op Texel..
Er zijn veel stallen waar jij je paard neer kan zetten en goed verzorgd worden ( Tenminste dat vind ik )
En voor jullie zijn er leuke hotelletjes.

De kosten van de boot zijn niet zo heel hoog hoor, ik weet het exacte bedrag niet maar dat zou je even moeten opzoeken..

Wij hebben het iedergeval super leuk gehad op texel!

Veel plezier als jij je keuze hebt gemaakt waar je heen wilt!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:58

Ik betaal voor auto - trailer 68€ naar Texel.