Spoortjes zakken steeds af

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Spoortjes zakken steeds af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 03:49

Heel irritant. Mijn spoortjes zakken steeds naar de onderkant van mijn hiel, waardoor het subtiele van de spoorhulp dus volledig wegvalt omdat ik mijn hak zo moet optrekken als ik ze wil gebruiken dat ik de kracht ervan veel moeilijker kan doseren. Zou graag hebben dat ze grofweg tussen de enkel en de hiel blijven zitten, zodat je normaal de hulpen kan geven en de spoor niet onnodig gebruikt. Op de enkel zitten ze bij mij te hoog. Ik wil ze zo'n 3 cm boven de hiel hebben. Mijn laarzen hebben geen uitsteekseltjes waar je ze op kan leggen.

Heb al geprobeerd ze wat te buigen in de hoop dat ze dan wel blijven zitten, andere sporenriempjes geprobeerd, zelfs al eens dubbelzijdig tape gedaan en dat werk wel maar is zooo slecht voor mijn laarzen dat dat ook geen permanente oplossing is. Ben vrij zuinig op mijn spullen.

Hoe doen jullie dat, zodanig dat ze netjes op hun plek blijven en niet steeds afzakken? Dat afzakken is de p*st voor mijn houding en dat is het enige wat er goed is aan mijn rijden, mijn houding en beenligging. Dat wil ik niet verpesten!

midgie

Re: Spoortjes zakken steeds af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 07:52

Waarschijnlijk zijn ze gewoon te groot?

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 07:56

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 07:59

je kan ze proberen wat naar binnen te buigen, door die uiteinden naar elkaar toe te duwen. werkte wel bij mij. ik weet niet voor een soort laars jij hebt? maar probeer de spoor ook zo vast mogelijk te zetten. rubbertjes werken idd ook!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:03

Sies schreef:

Dat hoeft helemaal geen oplossing te zijn.
Als de sporen te groot zijn (het gedeelte wat om je enkel heen gaat), eindigd deze te ver naar voren en kan je deze nooit strak om doen. Normaliter zit het riempje geknikt, maar als de spoor te lang is, knikt het riempje niet meer en kan je em ook niet aan trekken.

Dit is één van de redenen dat ikzelf 'kinder' sporen moet hebben (die zijn vaak korter), de gewone sporen zijn vaak te groot..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:02

RT--> RUI

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 23:38

Ik heb vrij smalle enkels, de beugels zijn wat lengte betreft perfect en aan de voorzijde zijn ze ook niet te breed en niet te smal, alleen het achterste deel, waar het knopje zit dus, is veel te wijd, daar zit bijna een halve centimeter ruimte zowel links als rechts. Laat dat nou net het deel zijn dat lastig te buigen is... Bij mijn vorige laarsjes zat er een "spoorhoudertje" op waardoor het dus geen probleem was, bij mijn nieuwe daar niet op gelet... Stom stom stom! Ga van de week wel eens met een hamer aan de slag om ze wat bij te vormen.

Oja, kindermaat knijpen m'n voeten af, is ook geen succes.

SanneLufMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:03

ik dénk dat ze gewoon te groot zijn :D

Aviation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:41

Ik denk ook dat ze gewoon te groot zijn.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:14

Ze kunnen te groot zijn, maar je kunt het ook oplossen met die rubberen bandjes die je er omheen doet :) .

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:18

Of een stukje over de lengte gesneden tuinslang.

Lekker goedkoop.

linscho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:42

Iets terugbuigen of het bandje iets langer maken, zodat de spoor wat hger komt te zitten?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 20:23

Aan de lengte van de bandjes ligt het niet, die steken mijlenver uit en moet ze altijd ergens tussen frotten. Die rubber dingetjes eromheen ga ik zeker proberen. Morgen maar eens langs Epplejeck of zo.

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:39

Ik heb wel eens hetzelfde probleem gehad en bij mij werkte het wel met spoorbeschermers.

Zie de tip van Sies

SanneLufMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:37

slokkie schreef:
Of een stukje over de lengte gesneden tuinslang.

Lekker goedkoop.

hahah! *D

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:41

Ik had dat probleem ook altijd, maar tegenwoordig buig ik de sporen ook naar elkaar toe en gebruik ik van die zwarte rubbertjes. Verder zorg ik er voor dat het deel van het bandje wat onder mijn laars door komt ook erg lang is zodat de uiteinden van de sporen vrij hoog zitten. Dan trek ik de riempjes mega strak aan en dan blijven ze redelijk hoog zitten.