Welke laars past bij mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Welke laars past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 19:06

Ben al een poosje opzoek naar een mooi paar wedstrijdlaarzen.
Ik heb nu een paar Cavallo laarzen. Ze zitten ideaal, maar slijten vreselijk snel. Er zit een soort 'coating' overheen die nu helemaal loslaat. Ik kan er nu alles vanaf trekken. Dat wordt superlelijk....

Ben opzoek naar een betaalbare (= rond de 300 euro), zwarte laars, liefst zonder rits, mét (flinke :D ) dressuurboog.
Het moet een beetje een chique laars zijn, ik hou absoluut niet van dikke zolen, grove details e.d. dingen.

Nu vind ik Cavallo's heerlijk zitten, maar doet deze ervaring wel twijfelen aan een keuze voor Cavallo's. En tevens grijp ik ook niet snel naar petrie's, omdat ik daar onwijs wisselende verhalen hoor over de comfort van die laars. Vind het niet erg als het een wat stevige/harde laars is, maar het moet geen stuk hout zijn. Königs weet ik weinig van?

Ik heb overigens een niet veel voorkomende maat: 8,5 - 54 - 36/37
Dus ik denk dat bij mij maatwerk van toepassing is, mits ik geen tweedehands laarzen kan vinden in deze maat.

Overigens weet ik dat er meerdere topics over een dergelijke vraag lopen, maar ik heb het idee dat de betreffende TS'ers een ander soort laars zoeken dan ik.

Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt!

Groetjes,
Esmee.

alissaaa

Re: Welke laars past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:13

deniro misschien?

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:30

Lipica, die maken het op maat.
Vind het zelf erg mooie laarzen. :)

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:50

Hey Esmee ;)
Die cognac laarzen die ik heb zijn De Niro's, die hebben echter wel een rist aan de achterzijde (niet echt opvallend) en voor veters op de wreef. Maar dat moet je net willen...
Als ik zo jouw omschrijving lees wil jij 'm misschien iets "kalere", chiquere, de laars, zonder rits/veters. Maar wellicht is het toch het passen waard? Voordeel van de rits/veters is namelijk dat je met een smalle kuit een hele mooie aangesloten enkel krijgt (tja, hoe omschrijf je dat?) Ik heb maat 40,5 en een vrij smalle kuit maar een lang onderbeen, resultaat van normale Petrie's ed is dat je geen mooi slanke enkel in de laars krijgt en dus teveel ruimte. Dát lost De Niro dus netjes op met een veter/rits :)
Afwerkingsniveau en kwaliteit van het materiaal van de De Niro's vind ik erg goed trouwens. Van Lipica hoor ik over de kwaliteit enz slechte dingen... Petrie's zijn ook in mijn ervaring vaak hard en wat loggere laarzen. Cavallo's heb ik geen ervaring mee, maar jij wel. http://www.parlanti.com/en Hebben ze echt bijzondere laarzen, maar ook boven je budget denk ik...
Pfoeh, moeilijk hoor! Succes met je keuze!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:53

Lipica :j met 3oo euro kan je er alles opzetten wat je verlangt :') (veter,boog,apparte kleur,apparte leer decoratie :+ ) zijn opmaatgemaakt :)

BrittLandman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:54

petrie ?
ik wist net nog een betere maar ben even de naam vergeten :+