Paard verzekeren, wat gaat daaraan vooraf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Paard verzekeren, wat gaat daaraan vooraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:03

Hoi Bokkers!

Zoals de titel al zegt: wat gaat er allemaal vooraf aan het verzekeren van je pony/paard?
Welke keuringen/verslagen/uittreksels etc zijn er allemaal nodig?

En wellicht een kostenplaatje hiervan?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten!

zij

Re: Paard verzekeren, wat gaat daaraan vooraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:11

ligt er aan in welke prijsklasse je je paard wil laten verzekeren. tot een bepaald bedrag hoef je niks, en vanaf een bepaald bedrag medische keuring, en vanaf weer hoger bedrag ook een röntgenologische keuring volgens mij...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 21:15

Kan iemand mij ook vertellen welke bedragen dit ongeveer zijn?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:16

Aangezien dit geen Medische vraag is past dit topic beter op TAO. Dan verplaats ik het van MD naar TAO.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:20

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, ik wil binnenkort ook mn paard laten verzekeren.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:53

dit wisseld per verzekering enorm en dan kan je beter de polisen door lezen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:49

wat ik begrepen heb is dat er toch altijd iemand van de verzekering langs komt om te kijken hoeveel je paard ongeveer waard is en dat ze vandaaruit gaan bekijken voor hoeveel je je paard kan verzekeren. dit omdat er vroeger te vaak een paard voor weet ik t hoeveel geld werd verzekerd en dan de plomp in werd gereden met trailer en al, oh ja was een ongeluk, paard verdronken en vergoeding binnen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:59

Bij mij kwam ook iemand langs van de verzekering en heeft het hele paard van binnen en buiten bekeken.
Daarna een waarde geschat en naar mate daarvan betaal ik de verzekering.
Ik betaal hier een bedrag van 310 euro per jaar, ben tevens verzekerd voor schade aan derde en enkele ziektenkosten.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:05

blue_kim schreef:
wat ik begrepen heb is dat er toch altijd iemand van de verzekering langs komt om te kijken hoeveel je paard ongeveer waard is en dat ze vandaaruit gaan bekijken voor hoeveel je je paard kan verzekeren. dit omdat er vroeger te vaak een paard voor weet ik t hoeveel geld werd verzekerd en dan de plomp in werd gereden met trailer en al, oh ja was een ongeluk, paard verdronken en vergoeding binnen.

dat is dus niet waar ;) tot een bepaald bedrag kun je je paard sowieso de verzekering in gooien... hoeven z eniet voor bekeken of gekeurd te worden. maar alles staat in polisvoorwaarden, dus als een verzekering je goed lijkt moet je gewoon info opvragen daar...

ik heb een keer iemand bij mijn paard laten komen om mij gewoon eens in te lichten. ik heb mijn paard uiteindelijk niet verzekerd...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:14

ook of ze langs komen of niet hangt weer van de verzekering af en de verzekerde waarde. Bij bij zijn ze niet langs geweest. en heb haar uitgebreid verzekerd

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:17

Waar heb jij je paard verzekerd dan splash?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:18

Die van mij is onder dat bedrag, maar er is toch iemand wezen kijken :) Ze is wel uitgebreid verzekerd :D
moest wel een klinisch keurings rapport inleveren :)
Ben verzekerd bij Hippozorg
Laatst bijgewerkt door Keet op 08-09-09 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:23

_Veronique_ schreef:
Waar heb jij je paard verzekerd dan splash?

EFO

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:47

Ik heb bij Equinerisk verzekerd (valt onder Hippo Zorg) en daar hoefde je onder de 4500 euro niet medisch te laten keuren. Er kwam wel iemand langs van de verzekering om te kijken of je paard ok is en of ie het bedrag wat je opgegeven hebt waard is.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:47

Ik heb besloten om mn paard bij Equipe te laten verzekeren voor een waarde van €4500,- want daarboven moet je ook rontgenologisch goedgekeurd zijn met een keuring die niet ouder is dan 3 maanden en die keuring vind een beetje zonde van mn geld aangezien hij een half jaar geleden nog goedgekeurd is...
Dus dan maar zonder!
Daar heb je alleen een klinische keuring voor nodig en die stuur je op naar ze (met natuurlijk alle andere info) en dan ben je verzekerd!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:49

Ik heb overal rondgevraagd, heeeeel goed alle kleine lettertjes gelezen (over wanneer je paard wordt overgenomen door de verzekering, of je eigen dierenarts, smid ed. mag laten komen of de door hen aangewezen da etc) en daarna laten verzekeren. Ook bij EFO toevallig, ik moet mijn eerste declaratie nog indienen maar tot nu toe geen gezeur.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:50

Bij mij kwam er ook iemand langs, en die keek hoe hij liep en zo.Ze zagen niet dat hij HKO had,maar dat wist ik op dat moment zelf ook nog niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:59

Volgens mij kwam er bij mij alleen maar iemand langs omdat hij graag mijn merrie wilde zien oid :D hij zei zelf al dat het eigenlijk niet nodig was, maar hij erg nieuwsgierig was naar haar :D Vond haar dan ook erg leuk, mooi paard e.d.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:49

zij schreef:
blue_kim schreef:

dat is dus niet waar ;) tot een bepaald bedrag kun je je paard sowieso de verzekering in gooien... hoeven z eniet voor bekeken of gekeurd te worden. maar alles staat in polisvoorwaarden, dus als een verzekering je goed lijkt moet je gewoon info opvragen daar...

ik heb een keer iemand bij mijn paard laten komen om mij gewoon eens in te lichten. ik heb mijn paard uiteindelijk niet verzekerd...

ik zeg niet dat ze gekeurd moeten worden, maar ik heb in alle gevallen dat er een paard verzekerd moest woren, wel iemand langs gehad om het paard gewoon te bekijken, of het niet al half dood was zeg maar. gewoon kijken wat voor paard het een beetje is en aan de hand daarvan bekijken wat de beste verzekering is.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:02

Wat ik weet is dat;
Meestal tot een waarde van het paard tot 4500 euro een klinsche keuring (reken op +/- 150 euro) noodzakelijk is om het paard te kunnen verzekeren,
en daarboven is tevens een rontgenologische keuring (reken op +/- 400 euro) nodig om het paard te kunnen verzekeren

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:18

mijn paard is voor de meest uitgebreide module verzekerd.
dood,hemelvuur,kreupelheid van buiten af ,kreupelheid van binnenuit en ziektekosten.
ze is voor 15.000 verzekerd en is bij aankoop gelijk op de foto's gezet en dit hele raport is doorgestuurd.
ik betaal maandelijks geloof ik rond de 100 euro

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:00

juul23 schreef:
Wat ik weet is dat;
Meestal tot een waarde van het paard tot 4500 euro een klinsche keuring (reken op +/- 150 euro) noodzakelijk is om het paard te kunnen verzekeren,
en daarboven is tevens een rontgenologische keuring (reken op +/- 400 euro) nodig om het paard te kunnen verzekeren

Bij Hippo niet, ik heb er eentje (fries ) die is verzekerd voor 12 duizend maar geen keuringen nodig
Moet ik wel zeggen dat ik stoeterij verzekering heb hoor dus meschien is dat anders dan.
Het enigste wat wel altijd gecontoleerd word is Chip en papier of paspoort.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:18

Ik zit ook bij Hippo zorg..