Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
blue_kim schreef:wat ik begrepen heb is dat er toch altijd iemand van de verzekering langs komt om te kijken hoeveel je paard ongeveer waard is en dat ze vandaaruit gaan bekijken voor hoeveel je je paard kan verzekeren. dit omdat er vroeger te vaak een paard voor weet ik t hoeveel geld werd verzekerd en dan de plomp in werd gereden met trailer en al, oh ja was een ongeluk, paard verdronken en vergoeding binnen.
tot een bepaald bedrag kun je je paard sowieso de verzekering in gooien... hoeven z eniet voor bekeken of gekeurd te worden. maar alles staat in polisvoorwaarden, dus als een verzekering je goed lijkt moet je gewoon info opvragen daar...
hij zei zelf al dat het eigenlijk niet nodig was, maar hij erg nieuwsgierig was naar haar
Vond haar dan ook erg leuk, mooi paard e.d. zij schreef:blue_kim schreef:wat ik begrepen heb is dat er toch altijd iemand van de verzekering langs komt om te kijken hoeveel je paard ongeveer waard is en dat ze vandaaruit gaan bekijken voor hoeveel je je paard kan verzekeren. dit omdat er vroeger te vaak een paard voor weet ik t hoeveel geld werd verzekerd en dan de plomp in werd gereden met trailer en al, oh ja was een ongeluk, paard verdronken en vergoeding binnen.
dat is dus niet waartot een bepaald bedrag kun je je paard sowieso de verzekering in gooien... hoeven z eniet voor bekeken of gekeurd te worden. maar alles staat in polisvoorwaarden, dus als een verzekering je goed lijkt moet je gewoon info opvragen daar...
ik heb een keer iemand bij mijn paard laten komen om mij gewoon eens in te lichten. ik heb mijn paard uiteindelijk niet verzekerd...

juul23 schreef:Wat ik weet is dat;
Meestal tot een waarde van het paard tot 4500 euro een klinsche keuring (reken op +/- 150 euro) noodzakelijk is om het paard te kunnen verzekeren,
en daarboven is tevens een rontgenologische keuring (reken op +/- 400 euro) nodig om het paard te kunnen verzekeren