Ik ben toe aan een nieuwe cap. Maar een zwarte vind ik maar niets. Ik zou graag een gekleurde willen hebben. Na veel googlen en bokken kom ik op een Casco New Master uit.
Is dit het enige merk dat gekleurde caps verkoopt? Alleen waar? Zoek met name een blauwe kleur. Ik heb Ooteman al gebeld en 't peerdewinkeltje ook al maar ze hebben ze niet. Zomaar bestellen vind ik ook niet alles. Ik wil de kleur eerst even zien. Heeft nog iemand een idee?
ik zou dus gewoon een zwart kopen maar moet je zelf weten, ik bedoel een cap is al niet het mooiste en dan valt het ook nog heel erg op en vaak zijn de gekleurden ook niet een super merk/kwaliteit..
Mijn mening hoor
bente_
Geplaatst: 02-09-09 17:45
welke kleur zoek je dan ?
shetties
Geplaatst: 02-09-09 17:46
Ik heb heel veel cappen gezien met kleurtjes, ook blauw! alleen weet helaas de merken niet meer......
Anoniem
Geplaatst: 02-09-09 17:47
Pikeur heeft ook blauw toch? En de BR Viper is er ook in verschillende kleuren.
moonfish13
Geplaatst: 02-09-09 17:48
Decathlon verkoopt ze in die kleuren.. Maar persoonlijk vind ik het flutdingen, levensgevaarlijke dingen. K geloof nooit dat die veel beschermen.
Bijke
Geplaatst: 02-09-09 17:50
Troxel heeft ook veel en felle kleurtjes En Las ook, maar daarvoor moet je echt wel zijn (is meer endurancegericht).
Ik ga voor een Troxel of een Casco (morgen eens lekker shoppen, vermits de mijne gesneuveld is op dezelfde buitenrit waar mijn enkel gebroken is) en ook in een lekker kleurtje
Cascomodellen (ook die met kleurtjes) komen trouwens over het algemeen goed uit testen gedaan in Duitsland! Er zijn dus ook gekleurde caps van goede kwaliteit!
Erna_
Geplaatst: 02-09-09 19:18
Leuk! Ik heb ook jaren met een blauwe cascocap gereden. Veel leuker dan een standaard zwarte waar iedereen al mee rijdt. Je valt inderdaad op, nou en.... Alleen heb ik hem een keer op de grond gelegd en toen reed er een auto overheen........ Daar kon hij helaas niet tegen Ik heb nu een bruine Troxel, ook leuk
Ze staan idd op de site van t peerdewinkeltje maar ze hebben ze niet op voorraad. Toch ga ik vrijdag even naar andere kleuren kijken. Ik zoek iets in de kwaliteit van casco. Het liefst die ijsblauwe.
Ik heb een cap van de Decathlon, nog nooit zo n stevige kwaliteitscap gehad hoor..was rond de 60 euro met veiligheidscertificaatje in de cap zelf. Draagt en zit super. Alleen wil ik nu een bruine...
Kan je geen hoesjes maken om er over heen te doen ? kan je zelf de kleuren bepalen en kan je nog wisselen ook. Wat jockey's ook wel is over hun cap hebben bv. De klep zit uitgespaard in de stof en in de rand zit een elastiek zodat ie vast zit over de cap.
TRUEamazone
Geplaatst: 03-09-09 14:11
je kan ook gewoon een zwarte of bruine en zo'n kapje voor erover kan je ook leuke printjes en miss raak je op een kleur snel uitgekeken
Nikitaa_
Geplaatst: 03-09-09 14:30
Decahtlon heeft blauwe roze en rode voor 14,95 en ze zijn nog goedgekeurd ook
bij de dechatlon verkopen ze ze in een paar kleuren geloof ik maar als het aan mij ligt zou ik gwn een zwarte kopen
wouterpaard
Geplaatst: 03-09-09 22:37
Ik heb een beige van casco (en zwart voor de wedstrijden) ik vind ze heerlijk zitten. Hier verkopen ze ze gewoon in de winkels
Shadow0
Geplaatst: 03-09-09 22:37
moonfish13 schreef:
Maar persoonlijk vind ik het flutdingen, levensgevaarlijke dingen.
Dat is dus volkomen onzin. Alle caps die voldoen aan het EN1384-keurmerk voldoen aan de eisen en zijn dus, als ze goed passen en goed gebruikt worden, veilig. Een dure cap is NIET automatisch beter, de prijs zegt niets over de kwaliteit. En alle caps, ook de dure, zijn mogelijk niet meer veilig als je er een keer mee gevallen bent.
Ik heb zelf een aantal jaar de blauwe new master gehad van Casco. Fijne en mooie cap. T enige nadeel is dat bij mij de klep er regelmatig af lag. Kon via ruitersportzaak wel een nieuwe bestellen maar t is altijd tobben gebleven. Heb nu een met bruin, zwart en zilver van Busse oid. Ook een fijn ding.