Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 
XxStellaxX schreef:@zij, pff dat is echt vreslijk:( alles wel weer goed gekomen?

en daar moet je mee dealen wat de oorzaak ook is
joyfordogs schreef:ik heb hier een paardje die voor zijn 4 maanden, weinig ervaring heeft gehad met mensen en de ervaring die er was, was niet positief, verder is hij erg gevoelig, hij is nu 9 jaar en nog regelmatig merk ik hier iets van.
verder heb ik een merrie die ik gekocht heb toen ze 9 jr was, zij was nog nooit in handen geweest, kende niet eens een halster, ze is nu 11 jaar en zadelmak en liet zich binnen een week heel makkelijk een halster aan doen, terwijl mijn nu 9 jarige ruin, nog steeds moeite hier mee kan hebben.
Ik wil er ook bij vermelden dat iemand een keer zo bijdehand is geweest om even het halster vast te houden toen hij in de wei stond, dit met een hele snelle beweging deed en toen is hij ervan door gegaan en is zij achter hem aan gaan hangen.
dit heeft hem geen goed gedaan, hij was toen ongeveer een half jaar oud.
sommige dingen komen door karakter, andere dingen door ervaring of juist geen ervaring.
ze kan best wat meegemaakt hebben, alleen als je steeds in het verleden blijft wroeten, kom je vaak ook niet verder.
als ik jou verhaal zo lees, heb je geen advies nodig, kan je het zo ook wel aan en heb je best voldoende ervaring.
een leuke merrie trouwens
owja, die opmerking van het insemineren vond ik ook erg grappig, alsof dat de enige manier is om een paard dragend te krijgen haha

Cassidy schreef:Je start dit topic zelf met de vraag of dit onwennigheid is of dat het paardje vroeger is mishandeld. Nu heb ik de indruk dat de stempel "mishandeling" wel heel vaak en heel vroeg door mensen op een paard wordt gedrukt dat wat rillerig is. Het feit dat ze zo snel bijdraait sluit in mijn ogen al uit dat ze vroeger mishandeld is. Misschien is er wat ruwer mee omgegaan dan menigeen lief is, misschien dat ze daar een beetje van over de zeik is, maar dat is in mijn ogen nog geen mishandeling.
Ik hou het er naar op dat het onwennigheid is, en dat ze gewoon nog niet zo vaak en al helemaal niet door vreemden in handen geweest is.
Mooi diertje!