Gezocht: Accomodatie veluwe (4 eigen paarden mee + 1 huren)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

donchicka

Gezocht: Accomodatie veluwe (4 eigen paarden mee + 1 huren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 13:28

Beste allen,

Wie o wie weet er een accomodatie waar we met z'n 5en kunnen slapen en waar we 4 paarden kunnen stallen in de veluwe? Verder als extra eis graag mogelijkheid tot huren van een extra 5e paard.
Liefst natuurlijk in/aan een mooi groot uitgestrekt natuurgebied zodat we 3 dagen lang nieuwe routes kunnen ontdekken.

Thnx alvast.

(Heb bokt al doorzocht en kwam daar o.a. de oude wieven tegen (camping + manege) maar nergens stond vermeld of je daar ook 3 dagen een paard kan huren....)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 07:59

Wat ik een echte aanrader vind is Camping Boszicht in Laag Soeren.
Met 5 personen zou je in de boerderij kunnen logeren. En dan is er weide en eventueel stalling beschikbaar voor de paarden.
Aan het eind van de straat rij je zo de bossen in en de Veluwe op waar je wel voor veel meer dan 3 dagen prachtige routes hebt.
Echt prachtig is het daar, de camping is super, de eigenaren ontzettend vriendelijk enz.. Je kunt er ook een paard huren.

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:22

donchicka

Re: Gezocht: Accomodatie veluwe (4 eigen paarden mee + 1 huren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 09:02

Thnx, daar zal ik zeker naar gaan kijken. (allebei bovenstaande suggesties)

We willen ons zeker uitleven in het bos! Dat is fantastisch!! Eindelijk op buitenrit op mn paardje, normaal kan ik dat niet want ze is gestald aan een hele drukke weg. Nu eindelijk wel, super! Ze zal het wel leuk vinden hoop ik, en ik al helemaal, even een keer geen dressuur...haha.

En verder....kan ik bij beide bovenstaande ook een paard huren zonder dat er begeleiding mee gaat? Dat is namelijk wel de bedoeling.. aangezien we met een groep meiden zijn met rijervaring zou dat ook wel moeten kunnen (er op na dat de helft van ons niet goed kan kaartlezen maar ik zal geen namen noemen....;). Op de website van camping boszicht kan ik niet echt iets vinden over de boerderij die je noemt.... maar ik zal wel even contact opnemen als dat onze keuze wordt.
Thnx

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:09

Ja, bij Boszicht kan dat. Werd een paar weken geleden dagelijks gedaan toen wij er waren.
Er staat inderdaad niet veel over de boerderij op, maar als je iets specifieks wilt weten moet je het maar even zeggen ;)

donchicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 10:20

Werk je daar? Of alleen geslapen?
Hoor het graag, boszicht klinkt erg goed... hopelijk ook nog leuk in november

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:22

Nee, maar we vallen er wel onder de vaste gasten ;)
Komen er al ruim 3 jaar.
In oktober en volgend jaar augustus gaan we ook weer :o

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:14

Het Leersumse veld voldoet aan bijna al je eisen, het ligt alleen aan de Utrechtse heuvelrug in plaats van op de Veluwe :+
Behalve de groepsaccomodatie hebben ze ook een appartement voor maximaal 8 personen (staat onder het kopje B&B). Je kunt er prachtig rijden en voor de paarden zijn er stallen en weide. We zijn er diverse keren geweest en het is een prettige plek.
www.leersumseveld.nl en www.paardentram-leersumseveld.nl

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:58

donchicka schreef:
En verder....kan ik bij beide bovenstaande ook een paard huren zonder dat er begeleiding mee gaat?

Ze verhuren paarden. Als je geinteresseerd bent in van laar kun je het beste even bellen. Er is in overleg een hoop mogelijk.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:43

http://www.stalhorsetrust.nl
Je kan dan slapen op landal de berkenhorst. (Je staat direct aan het Kootwijkerzand met de paarden)

Voor meer info en mogelijkheden voor de paarden (eigenlijk alles is in overleg mogelijk) even bellen!

donchicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 14:29

Helaas pindakaas, Camping Boszicht is dat weekend vol (de boerderij) en Stal Laarhoven gaat verhuizen naar een andere accomodatie!
We zoeken dus nog even door (ook naar de andere links hierboven gegeven).

Linda_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:36

Probeer Seqouia Stables in Ermelo, daar zijn ook veel vakantiehuisjes in de buurt of campings.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:36

probeer mini camping jagtlust in in Epe. Ligt direct gelegen aan een ruiterpad en je kan er (volgens mij) ook een paard huren.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:37

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:39

Manege in Heerde biedt dit aan, weet zo even niet meer hoe die heet, maar kun je wel vinden op google!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:59

donchicka schreef:
Beste allen,

Wie o wie weet er een accomodatie waar we met z'n 5en kunnen slapen en waar we 4 paarden kunnen stallen in de veluwe? Verder als extra eis graag mogelijkheid tot huren van een extra 5e paard.
Liefst natuurlijk in/aan een mooi groot uitgestrekt natuurgebied zodat we 3 dagen lang nieuwe routes kunnen ontdekken.

Thnx alvast.

(Heb bokt al doorzocht en kwam daar o.a. de oude wieven tegen (camping + manege) maar nergens stond vermeld of je daar ook 3 dagen een paard kan huren....)

Bij ons wordt er geregeld paarden gehuurt door mensen die op de Witte Wieven staan (al dan niet stalling van de overige paarden bij ons of daar). het is ongeveer een kwartiertje naar de witte wieven stappen te paard. (http://www.manegebelvedere.nl)

Een andere mogelijkheid is Camping Samoza in Vierhouten. de site van de manege zelf komt er een deze weken op te staan. (let wel op je moet een stukje over de camping met de paarden om via een achterdeurtje zo in het bos te komen, er is daar erg veel wild te zien :) )

oja, over het kaartlezen :+ al onze paarden kennen de weg naar huis :D dus als je ergens in het bos bent kun je ze gewoon laten gaan en kom je sowieso bij één van onze maneges :P
Laatst bijgewerkt door ladypaard op 10-09-09 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:03

Fjordhestgard heeft stalling en verhuurd ook paarden (ja, fjorden :D ) Ze beschikken over een 4persoons bungalow, misschien kan een extra luchtbedje op de grond? 800 meter verderop zit Landal Miggelenberg, daar zou je ook kunnen overnachten, is op loopafstand. Je rijd vanaf de stal zo de ruiterpaden op.