Met 1 hand rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Met 1 hand rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 17:54

Zoals de meeste (wedstrijd)ruiters wel weten rijd Kyra K haar pirouettes met 1 hand.
Nu had mijn vriendin gister wedstrijd en ze vertelde dat ze iemand in de M1 een schouderbinnenwaarts zag rijden met 1 hand.
De andere kant op ook weer.

Mijn vraag, hoe zouden jullie dit jureren? Extra hoog, omdat ze dit met 1 hand kan laten zien? Of juist niet, omdat het nioet volgens de regels is.
Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:04

kinuh schreef:
Zoals de meeste (wedstrijd)ruiters wel weten rijd Kyra K haar pirouettes met 1 hand.
Nu had mijn vriendin gister wedstrijd en ze vertelde dat ze iemand in de M1 een schouderbinnenwaarts zag rijden met 1 hand.
De andere kant op ook weer.

Mijn vraag, hoe zouden jullie dit jureren? Extra hoog, omdat ze dit met 1 hand kan laten zien? Of juist niet, omdat het nioet volgens de regels is.
Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. :)

Ze wordt gewoon uitgesloten. Je mag in de klassieke proeven niet met 1 hand rijden.
In de kur op muziek wel. Kyra Kyrklund rijdt vaak haar pirouettes met 1 hand en Isabell Werth vaak haar piaffe(pirouette).

De beoordeling ervan in de kur hangt gewoon af van de uitvoering. Als het paard mooi in de hand gesteld blijft en nageeflijk en de oefening is goed, dan levert het een hoog cijfer voor moeilijkheidsgraad op. Maar als het mislukt maak je een blunder.

Nogmaals, het mag niet in de gewone klassieke proeven. Weet je zeker dat deze persoon niet gehandicapt was?

_Christine

Re: Met 1 hand rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 19:06

Oke, ik heb het zelf niet gezien, maar mijn vriendin stond te kijken (was tijdens haar prijsuitreiking) en zag haar duidelijk bij de schouderbinnenwaartsen haar binnenhand langs haar been houden, daarna pakte ze de teugels weer op.
Ze weet verder ook niet wat voor punten ze ervoor gekregen heeft oid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:12

kinuh schreef:
Oke, ik heb het zelf niet gezien, maar mijn vriendin stond te kijken (was tijdens haar prijsuitreiking) en zag haar duidelijk bij de schouderbinnenwaartsen haar binnenhand langs haar been houden, daarna pakte ze de teugels weer op.
Ze weet verder ook niet wat voor punten ze ervoor gekregen heeft oid.

Vreemd, alleen als deze persoon gehandicapt is zou het toegestaan mogen worden.
Anders geef ik een belletje en mag deze persoon vertrekken. Het is gewoon niet toegestaan in de klassieke proeven. Staat gewoon in de reglementen.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:20

Wow weer wat geleerd, wist helemaal niet dat dat zo strikt was

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:24

Idd hoor je in de basisdisciplines gewoon beide handen aan het stuur te houden..

Vreemde actie in elk geval .. ben benieuwd naar wat de verklaring kan zijn?

Zafinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:22

_Question schreef:
Inderdaad, ik ben heel benieuwd wat jury's ervan vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:18

Zafinne schreef:

Jury's hebben er niks over te vinden. Of ze het nou knap vinden of stom maakt niet uit.
Het mag niet, klaar. Uitsluiting dus.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:20

Zafinne schreef:
_Question schreef:

Maakt in principe toch ook niks uit?
Hetzelfde als dat je met sporen moet rijden in de hogere klasses, als je kunt rijden en je wil niet met sporen rijden, gebruik je ze gewoon niet, hetzelfde met dit denk ik zo, dan hou je je hand er wel bij, maar gebruik je hem ook gewoon niet.

Pris_Odes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:09

Volgends mij mag dat niet ik vind dat er niet mooi uitzien