Wat voor rijbroek kiezen jullie, softshell of thermo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Wat voor rijbroek kiezen jullie, softshell of thermo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 13:28

Ik denk mezelf echt het leplazarus de laatste tijd, aangezien de herft/winter weer aankomt. Ik ben al eentijdje aan het zoeken voor een goede rijbroek die ik aan kan doen met regen en of kou.
Nu heb ik deze dus allemaal gevonden:

Softshell rijbroek nedhorse (wind en waterdicht)
Equifashion had ook een softhell broek (dus ook wind en waterdicht)

Maar in thermobroeken heb je weer verschillende modellen of hoe noem je dat:
De anky is een thermo, maar kan je zowel swinters als zomers dragen
de eurostar is ook een thermo, ook 's winters en zomers
de mondoni gabon in echt een thermo voor in de winter
ik had er nog een gevonden bij ooteman het eigen merk. ook een thermo voor in de winter

Maar dan kan ik ook nog kiezen of ik met regen over mijn rijbroek een simpele regenbroek koop van een paar euro.
Of in de winter als het koud is een thermobroek/skibroek voor over mijn rijbroek...

Poeh he, ik kom er echt niet meer uit.... jullie wel?!?
;)

felicity

Re: Wat voor rijbroek kiezen jullie, softshell of thermo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:44

Ik volg dit topic ook even.
Ik heb ook alleen een buitenbak en ben een gigantisch koukleun. En heb ook nog niks ideaals gevonden.
Ik heb zelf wel een eurostar van thermostof daar draag ik als het echt koud is nog een lange dikke thermo onderbroek onder. En voor op stal en op de scooter heb ik dan nog een thermo overbroek maar daar kan ik echt niet mee rijden.
Ik zit er aan te denken om dit jaar van die lange chaps van kitt te kopen. Die zijn wind en watedicht. Lijken me perfct om mee te rijden en lekker warm.

Voor als het nog niet zo koud is en het regent rij ik meestal gewoon in mijn rijbroek maar zorg ik dat ik naar het rijden droge kleren heb om aan te doen. Maar rainlegs lijken me ook wel handig.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 13:46

Oke, dus de eurostar is ook niet alles in de vrieskou zeg maar?
Het lijkt me dat de seizoensbroeken net als anky ook koud zitten met vrieskou? En met thermobroek erboven rijden lijkt me zo'n dik pak, dan voel ik me net een eskimo... ohh moeilijk, moeilijk is dit...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:52

Ik heb ook nog niet het ideale gevonden. Ik ben wel een echte koukleun. Die thermo broeken zijn wl van dikke stof als de normale broeken maar voor mij niet voldoende. Met een thermobroek ervover heen kan ik ook niet rijden. Veelste dik heb je bijna geen bewegingsvrijheid meer. Vandaar dat ik na die kitt chaps wil kijken. Die lijken me ideaal.

http://www.greendistance.nl/index.php?id=57
Dit zijn ze.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 13:55

heb ook nog een lange thermobroek van de hema gevonden, kan je onder de rijbroek doen, ben alleen bang dat ik dan niet meer in m'n laarzen pas...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:56

ik heb een thermobroek van Mountain Horse.
Ben er heel blij mee :j
Met rijden is het even wennen, maar prima te doen.
Maar rij er niet heel veel mee, schiet 'm vaak aan als ik van mijn paard af kom. TIjdens het rijden heb ik het namelijk helemaal niet zo koud.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:58

De KITT chaps zijn echt fantastisch. Ik heb een paar lange chaps en je blijft echt heerlijk warm. Wel wachten tot je binnen bent tot je ze uitdoet, anders krijg je het daarna wel koud.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 14:01

WendyBZ schreef:
De KITT chaps zijn echt fantastisch. Ik heb een paar lange chaps en je blijft echt heerlijk warm. Wel wachten tot je binnen bent tot je ze uitdoet, anders krijg je het daarna wel koud.

Is er nog ruimte genoeg voor een rijbroek eronder en laarzen? Heb namelijk nieuwe laarzen en ben niet van plan om nieuwe jodphurs aan te schaffen vanwege het niet passen met de kitt chaps?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:01

Zeker wel. Ze zijn van neopreen en rekken mee. Je kan er dus makkelijk je laarzen onder dragen :j

LoveJody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:02

Ik heb meestal een gewone rijbroek aan en als het koud is of regend heb ik een ski broek erover aan.. Er zijn ook rainleggs:

Afbeelding

Die kun je kopen bij de paardendrogist! Ze zijn wind en water dicht!! Heb je echt iets aan je bind hem om je middel en maakt een bandje vast aan je bovenbenen en Hupsakee.!! Rijden in de regen!

En een gewone regenjas of een jas van kingsland ofzoo:D

Yasminaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:05

Koop thermoondergoed en een thermobroek voor over je rijbroek en wat voor rijbroek je wil ligt aan wat jij het lekkerst vind.

succes!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:02

HKM komt met een nieuwe winterrijbroek, de Canadian. Is een Jodphur model. Ken de broek alleen nog van internet. Zodra de broek in de winkel ligt wil ik hem absoluut passen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:11

Die kitt chaps zien er super uit! Maar ze hebben nog meer rijbroeken, denk dat TS daar maar eens moet kijken zien er lekker warm uit!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:20

Een simpele regenbroek zou ik niet doen je glijd alle kanten op. Ik had zelf vroeger een leren chapsbroek, van die cowboy chaps laat maar zeggen. Ze houden in zekere maten de regen tegen en zitten warm. Tegenwoordig heb je deze chaps ook van waterdichte stof, of dit een uitkomst is weet ik niet. Verder zou ik gewoon een extra broek op stal neer leggen, als je nat regend dat je iets droogs aan kan trekken. Tegen de kou kun je thermo ondergoed, een panty of een legging onder je rijbroek dragen.
Verder heb ik de rijbroek van kentucky van thermostof scheelt ook een hele hoop, maar is veel geld voor een broek vind ik persoonlijk.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:55

Ik heb een shoftshell kentucky rijbroek, mijn ervaring is dat dit veel warmer en winddichter is dan thermostoffen van anky en eurostar.