een 5 voor de verzorging want......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

een 5 voor de verzorging want......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 12:13

..... ik miste een stift!!

ik krijg de stift er niet in en had weinig zin om nog langer te gaan staan prutsen.
na mijn proef moest ik bij de jury komen en werd me vanalles wijs gemaakt. ze kwam met argumenten aan dat ik dacht van huh? heb je het wel over mij? maar dat is daar aan toe.
in de kantine kwam ik haar tegen en zij vroeg mij of ik die en die was. ik zo jah dat ben ik. jah niet dat ik de verkeerde aan spreek maar ik heb je je cijfer al gezien van de verzorging? (had niet niet goed gekeken)
ik had dus een 5 gekregen met als opmerking: omdat je rijd met 7 stiften ipv 8.

heeft dan gewoon de jury de pik op je of.....
jullie zoiets mee gemaakt?
ik stond nog te praten met een aantal meiden die ook mee deden en er reden een aantal mensen ook mee op ''blote voeten''
kan je zo iemand soort van ''aanklagen'' bij de knhs ofzo?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:15

Dat vind ik nergens op slaan.
Het komt toch ook wel eens voor dat je er eentje verliest.
Dan rij je ook met 7 stiften.
Er zijn heus ruiters die met ijzers geen stiften draaien.
Die worden dan ook niet afgestraft, toch?

Unni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:15

Dat is wel heel vreemd! Je kan toch ook gewoon een kalkoen verloren zijn :+ . Ik verlies der nog wel eens wat hoor.
Maargoed je hebt er vreemde jury's bij natuurlijk ;)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 12:16

nee daarom vond ik het ook al vreemd.
was zoiezo een vreemde jury, had commentaar datik dacht van joh heb je het wel over mij of heb je bij iemand anders mee zitten te kijken (ze was super scheel dus miss met 1 oog in de verkeerde ring?:P )*oeps mag dat niet zeggen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:17

Dat vind ik echt heel raar! Ik zou nooit iemand een 5 geven omdat ze een stift missen :n Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid. Soms krijg je hem er idd niet goed in, maar je verliest ze ook vaak genoeg nog met het inrijden oid.. Heel vreemd en verschrikkelijk kinderachtig.. :n

Bij mij krijgt iemand een 5 als ik een uit de modder/vieze stal geplukt paard in de ring krijg waaraan duidelijk helemaal niks is gedaan voordat er een zadel op wordt gelegd.. :n

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 12:17

maar kan je daar wat mee bij de knhs? klacht of....

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:18

Misschien blond, maar wat zijn stiften / kalkoenen?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 12:18

Charis_xX schreef:

spikes voor in de ijzers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:20

hunter87 schreef:
maar kan je daar wat mee bij de knhs? klacht of....

Je zou het door kunnen geven als je de naam en nummer van de jury hebt, maar of ze er echt iets mee doen...? Eigenlijk had je bij de jury aan moeten geven dat je het er niet mee eens was.. Maar kan me voorstellen dat ze je op dat moment flink overdonderde :j

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:21

hunter87 schreef:
Charis_xX schreef:

spikes voor in de ijzers

Ooh, oké....Bedankt!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:23

Hmm tja, weet je de naam nog van de betreffende jury? Anders is het sowieso een 'verloren' zaak en sowieso is het bij dit soort dingen geloof ik dat je beter echt meteen de betreffende dag/wedstrijd dan actie moet ondernemen.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:23

Wat ontzettend kinderachtig! Daar krijg je toch geen 5 voor? Voor het zelfde geldt ben je hem idd verloren.. Dat ze het tegen je zeggen okee, maar er een 5 voor geven vind ik echt onzin!
Je zou de knhs een mail kunnen sturen met de vraag of dat zomaar kan en of het normaal is dat je er een 5 voor krijgt? Ik zou het er wel op gooien dat je hem verloren bent tijdens het inrijden..

Anoniem

Re: een 5 voor de verzorging want......

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:25

haha zoiets stoms heb ik nog nooit gehoord, die jury is niet goed!

ik geef ook weleens een 5, maar dan met een hele andere reden als een schroef te kort :P

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:26

Hmpffffff wat een onzin zeg! Ik ben vaak genoeg een verloren tijdens het inrijden.
Wat voor cijfer had ze je dan wel niet gegeven als je er met 0 reed..

Heeft het je ook een winstpunt gekost?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:27

wat een belachelijk kinderachtige jury
ik heb echt soms zo'n hekel aan bepaalde juryleden
maar ik zou er toch een een mailtje aan wagen aan de knhs met naam van de jury erbij misschien dat ze er wat aan doen
maar volgende keer ging ik en confrontatie aan met de jury
ze moeten niet denken dat ze alles kunnen maken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:30

Joosiien schreef:
Hmpffffff wat een onzin zeg! Ik ben vaak genoeg een verloren tijdens het inrijden.
Wat voor cijfer had ze je dan wel niet gegeven als je er met 0 reed..

Heeft het je ook een winstpunt gekost?

-30 :+

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 12:31

Je zou het door kunnen geven als je de naam en nummer van de jury hebt, maar of ze er echt iets mee doen...? Eigenlijk had je bij de jury aan moeten geven dat je het er niet mee eens was.. Maar kan me voorstellen dat ze je op dat moment flink overdonderde :j

ja het overdonderde me heel erg eigenlijk. na mijn proef had ze namelijk al heel veel dingen waarvan ik zei van huh? en dat kwam dat er nog overheen... ik dacht alleen van *aankijken* gezegt, bedankt voor het jureren en ben weggelopen. als ik erop in was gegaan hadden we daar in discussie gestaan.
zo had ze ook wat tegen het ''dribbelen'' van mijn paard. ohjah? ik heb geen gedribbel gezien/gevoeld/gemerkt. en aan de kant hebben ze het ook niet gezien.
''ja je rijd je paard heel goed want je drijft hem uit zn tact'' ow.... ok....

josien: nee had ze geen punt gekost. ik had zoiezo maar 165 punten gekregen. was best vreemd maar niet verdiend(vinden wij)

Unni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:33

hunter87 schreef:
(ze was super scheel dus miss met 1 oog in de verkeerde ring?:P )*oeps mag dat niet zeggen*

Haha, dat ligt nog het meeste voor de hand ;)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:37

Eigenlijk heeft dit jurylid wel een punt, want door het ontbreken van een stift krijgt die hoef bij het neerkomen en afzetten een nare draaiende kracht te verwerken. Zoals je zelf al aangaf heb je dit bewust zo gelaten en ik vind dit qua verzorging veel belangrijker dan het al dan niet recht zitten van de knotten.
Dus, jammer voor jou, maar BRAVO!!!!!!!! voor de jury.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:52

Albert schreef:
Eigenlijk heeft dit jurylid wel een punt, want door het ontbreken van een stift krijgt die hoef bij het neerkomen en afzetten een nare draaiende kracht te verwerken. Zoals je zelf al aangaf heb je dit bewust zo gelaten en ik vind dit qua verzorging veel belangrijker dan het al dan niet recht zitten van de knotten.
Dus, jammer voor jou, maar BRAVO!!!!!!!! voor de jury.

Maar dan nog is het ontbreken van een stift niet een van de vereisten waar een jury de verzorging op dient te beoordelen.. :n En zoalng ze geen proppen uitvinden die wél ten alle tijde blijven zitten ontkom je niet aan het feit dat er soms met 1 ipv 2 proppen gereden wordt :+

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 13:23

albert: dus ik had de andere maar uit moeten doen en op me plaat moeten gaan met paard en al? of is dat dan risico van het vak?
kies dan toch liever voor nog een klein beetje veiligheid dan helemaal geen veiligheid

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:26

Als jurylid kijk ik zelf niet naar het al dan niet dragen van kalkoenen. Laat staan een aftrek daarvoor geven, dus echt apart, te meer dat er zelf nergens vermeld staat dat je er 8 in moet hebben(want wat dan met de dieren die enkel voor beslagen zijn?), noch er enige verplichting bestaat.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:40

hunter87 schreef:
albert: dus ik had de andere maar uit moeten doen en op me plaat moeten gaan met paard en al? of is dat dan risico van het vak?
kies dan toch liever voor nog een klein beetje veiligheid dan helemaal geen veiligheid

Ik neem aan dat dit tijdens de wedstrijd van afgelopen zondag op Riant is gebeurd?
Dan had je ook zonder kalkoenen goed kunnen rijden. De bodem was droog genoeg.
Je had iemand kunnen vragen om het kalkoengat wat op te tappen of je gebruikt een kalkoen die je om het ijzer heen vast klemt dat je als reserve bij je hebt.
Ideaal zijn ze niet, maar voor nood wel goed bruikbaar.
Het blijft je eigen verantwoordelijkheid, maar wel degelijk heeft de jury een goed punt dat ze dit meetelt bij verzorging. Het is namelijk een puntje dat net zo goed bij je voorbereiding hoort als wassen en vlechten; zorgen dat de kalkoenen er ingedraaid kunnen worden.
Dus, sneu voor jou, maar wel een leermoment.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 14:08

Albert: nee afgelopen woensdag in vaassen. ik heb er dinsdag nog mee in de wei gereden en toen konden ze er nog gewoon in dus hoe of wat het woensdag was weet ik ook niet.
ik ben wel op riant wezen kijken, ookal had ik daar moeten starten, had ik alsnog gewoon de kalkoenen ingedraaid. veiligheid voor alles.....

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:48

Dat vind ik nergens op slaan, ik bedoel maar :(
Mijn pony heeft er ook wel eens 1 verloren toen reed ik er ook maar met 7