Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aurora3 schreef:Staat jouw paardje al lang op de nieuwe stal??
Als ik het zo lees denk ik dat hij nogal van slag is door het verhuizen. Nieuwe omgeving, nieuwe mensen, paarden zijn echt gewoonte dieren en jouw paard is nu helemaal uit zijn gewone doen gehaald. Daardoor is hij erg onzeker geworden en vertoont hij dit gedrag
Ik denk dat je streng op moet treden, of als jij dat niet kan even tijdelijk iemand anders vragen. Je kunt je paard helpen door heel duidelijk regels te stellen. Dit mag wel en dat mag niet, punt.
Het lijkt misschien hard, maar je paard heeft daar heel veel houvast aan, hij heeft steun aan duidelijke regels.
Nu zoekt hij heel erg steun bij de andere paarden (merrie) omdat hij zelf zo onzeker is. Zorg dat jij hem ook die steun kan bieden die hij nodig heeft door heel duidelijk tegen hem te zijn.
Neem er desnoods in het begin een hengstenketting bij als je met hem loopt en je bent bang dat hij gevaarlijk doet. Wees heel consequent en dan zal dat gevaarlijke gedrag volgens mij snel over zijn.
) maar ik dacht als ik hem er nu uithaal word het heel gevaarlijk. ik durfde niet, ik dacht als ik nou die merrie haal is het goed, dan kunnen ze samen weer terug naar de wei (ik durfde niet meer te gaan rijden). maar die merrie liet zich niet vangen.