Ik heb veel topics doorgespit, maar kon uiteindelijk geen bruikbare info vinden, dus ik hoop dat ik geen overbodig topic aanmaak:
Wij zijn van plan om met 5 IJslanders (en ruiters dus) in oktober een weekend/midweek naar Zeeland te gaan om daar flinke strandritten te maken. Nu willen we het liefst een camping of andere accomodatie waar onze paarden gewoon bij elkaar in de wei kunnen staan en we ze 24/7 in de gaten kunnen houden. Mijn paard maakt er namelijk een sport van om uit te breken. Ook zou het fijn zijn als we dichtbij het strand zitten en daar ook daadwerkelijk het strand opkunnen/-mogen. Weet iemand een leuk adresje?
Hai, in Oostkapelle heeft Matty de Visser een vakantiehuisje en zij heeft ook stallen en weide aan huis. Ik weet alleen niet voor hoeveel personen het huisje is en of ze 5 paarden erbij kan hebben voor die tijd. Maar goed, dat zou je kunnen navragen he?!
Je zou ook nog bij Mini-camping en Stalling De Buck (ook Oostkapelle) kunnen vragen.
Waar mijn paarden staan (ook Oostkapelle) hebben ze 2 vakantiehuisjes, waarvan sowieso eentje 6 persoons in volgens mij, maar ik weet niet hoe het met het weiland is dan..... Stallen zijn er dan niet beschikbaar. www.obashofje.nl
Verder heb je bij Dishoek ook mogelijkheden geloof ik, maar durf zo 1-2-3 geen namen ofzo te noemen, of wellicht bij manege de Zwaanhoek?
Ow, in Oostkapelle zit je op klein kwariertje stappen van bos, duinen en strand vandaan en in oktober mogen we ook weer overdag op strand.
Vooral dit adres voldoet precies aan je eisen : http://home.hetnet.nl/~avdamme/ - Camping, maar ook appartementen mogelijk. - Goede wei, netjes afgezet, gewoon voldoende groot ook, eventueel heeft ze paaltjes en lint om het op te delen. - Wel 'maar' 4 stallen, maar gezien jullie 24/7 op de wei willen is dat dus geen probleem. - Strand ligt op een krappe 4 km (rijden) door de polder van het strand af. Vind ik zelf altijd erg fijn, even lekker uitrazen voor je op het strand komt, en na het rijden juist lekker relaxed uitstappen.
Een ander adres : http://www.hippodor.nl/nieuwvliet/ - Struikelafstand ( 250 m van duinovergang) - Wel beperkt weidegang, paar uur per dag. - Huisjes om in te overnachten.
Voordeel van Zeeuws-Vlaanderen: In de zomer mag je tot 10 u, en vanaf 18 u op het strand. En vanaf september weer hele dagen.
in kamperland is een camping aan de oosterschelde daar een paar min. fietsen/lopen en je bend op een manege waar ze ook stallen in de vakantie kunt huuren enz. camping:de roompot, http://www.roompotparken.nl/vakantiepar ... ach_resort
Silence
Geplaatst: 29-08-09 09:41
Pas op bij Hippodor Maya. Wij zijn daar in Maart geweest. Hebben het super gehad, maar de paarden mochten absoluut niet op de wei. (geen enkel paard tussen oktober en maart ging opgeplakt) Ondanks dat ik dit nog na had gevraagd in de mail en daarop ja gezegd werd. Dus dat was voor ons een tegenvaller.
In Renesse op Manege Grol daar hebben ze weide en stallen. Ook zit er een mini camping bij. Weet niet of dit wat is heb er zelf nooit gestaan maar rijd daar weleens in de vakantie.