trailer keuren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

trailer keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:38

Ik kom er niet aan uit, ik ga morgen kijken voor een trailer bij een handelaar, er zit geen kenteken bij de trailer maar wel registratiebewijs. hij zegt dat de trailer niet gekeurd hoeft te worden omdat het voor particulier gebruik is.
klopt dit?? Hij meent dus te zeggen dat als ik naar het rdw wij ik kenteken en papier zo krijg?
Iemand ervaring hiermee?

groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:03

Nope, klopt niet.
Het klopt wel dat een trailer voor particulier gebruik geen veterinaire keuring hoeft te hebben, maar als de TMM van de trailer boven 750kg ligt MOET er een kenteken bij zitten. Laat die handelaar er dan maar een kenteken bij leveren, als dat dan zo simpel is. Zo niet, laten staan, er zijn er genoeg te koop MET een goed kenteken.

bamsy

Re: trailer keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:47

ja ik wist dat er verplicht een kenteken op moet daar was ik al achter, maar de trailer zelf hoeft dus niet langs de rdw voor een keuring.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:07

dus wel als er geen kenteken bij zit. Volgens mij hoefde dat voorheen niet als je voor een bepaalde datum de registratiepapieren in een kenteken liet omzetten, maar die datum is al even geleden dus laat die handelaar maar lekker zelf een kenteken regelen!
Zo te horen is het al geen jonge trailer meer dus kijk wel goed uit wat je koopt!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 17:40

mag op slot

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:41

inderdaad............. stinkt :D

niet doen :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:52

ik ben wel benieuwd wat je hebt gedaan, of je de trailer toch hebt gekocht of hebt laten staan....

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 14:38

Heb een andere opknapper met papier gekocht. man had immers wel gelijk een trailer hoeft alleen maar administratief gekeurd te worden, hoeft dus niet zelf bekeken te worden. maar wegens tevele werk hebben we afgehaakt