Uptown merrie vreselijk nerveus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorsiesssJarig

Uptown merrie vreselijk nerveus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 10:25

Haij ik heb een paardje van 3 jaar
het is een prachtige Uptown merrie , klein , fijn gebouwd en een prachtig hoofdje
het enige probleem is dat ze Super maar dan ook Super nerveus is .
Ik heb ook nog een vito ruin van 5 jaar waar dat ik voltijds mee rijd
als we hem weghalen van haar en we komen terug ,heeft ze een Grote kuil gegraven van nerveusiteid
ik heb het nog nooit gezien .
Wat is hier aan te doen ?
en hoe komt ze aan dat nerveus gedrag (Is Uptonw ook zo ? , want kan er weinig informatie over vinden )

Groetjeesss :o

Afbeelding
en in omGang is ze Fantastisch nog nooit zo een lief paard gehad
Afbeelding

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:47

Misschien is ze wel verliefd :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:48

Is ze alleen nerveus als de ruin weg is?

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:01

Staat ze alleen als de ruin weg is? Want dan is het hoogstwaarschijnlijk verlatingsangst en wil ze gewoon absoluut niet alleen staan (logisch ook ;)).
Een shetlander waarmee ze bevriend kan raken is vaak al een g oede oplossing, maar de onrust als de ruin vertrekt kan blijven.
Bij mijn vorige verzorgpaard stonden ook 2 shetlanders, maar als zijn maatje wegging was hij evengoed nog aardig onrustig. Door de shetjes was het wel minder erg: als hij alleen achterbleef raakte hij volledig in paniek en stond het schuim op z'n lijf. Dat is dus ook niet vaak gebeurd ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:05

Ik hou niet van plak paarden! Dan gaat de merrie zich straks weer hechten aan de shet en kun je straks niet eens alleen het erf af! Hier lopen ze in een groep van 6..maar ze leren hier ook meteen alleen bij de groep weg te gaan!

Nickas

Re: Uptown merrie vreselijk nerveus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:03

Oke, maar op welke manier dan?

HorsiesssJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 18:21

Nickas schreef:
Staat ze alleen als de ruin weg is? Want dan is het hoogstwaarschijnlijk verlatingsangst en wil ze gewoon absoluut niet alleen staan (logisch ook ;)).
Een shetlander waarmee ze bevriend kan raken is vaak al een g oede oplossing, maar de onrust als de ruin vertrekt kan blijven.
Bij mijn vorige verzorgpaard stonden ook 2 shetlanders, maar als zijn maatje wegging was hij evengoed nog aardig onrustig. Door de shetjes was het wel minder erg: als hij alleen achterbleef raakte hij volledig in paniek en stond het schuim op z'n lijf. Dat is dus ook niet vaak gebeurd ;)

wij hebben een shetlander jaha , maar wat we ook proberen , ze moet de shetti echt niet , ze beit haar continu en is niet geintresseerd , ja ze doet het vrijwel alleen als de ruin weg is , maar ook als hij erbij staat . ze kan de hele boel opjagen zonder enige aanleiden , mss licht het in haar aard geen idee

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:26

Jeanine84 schreef:
Ik hou niet van plak paarden! Dan gaat de merrie zich straks weer hechten aan de shet en kun je straks niet eens alleen het erf af! Hier lopen ze in een groep van 6..maar ze leren hier ook meteen alleen bij de groep weg te gaan!

Paarden zijn nu eenmaal kuddedieren en staan nu eenmaal niet graag alleen. Natuurlijk zijn er legio voorbeelden van paarden die er niets om geven. Het heeft dus niets met plakpaarden te maken maar met natuurlijk gedrag.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:27

Ik ben er van overtuigd dat je ze dit gewoon kan leren door ze om en om bij elkaar weg te halen! Ik heb ook een giga nerveus paard gereden, stond ook thuis met de shet en als de shet mee naar buiten ging kroop ze er het liefst achterin maar ik kreeg dr net zo goed alleen weg van huis zonder shet en als de shet weg ging was het wel even bleren maar uiteindelijk werd ze gewoon rustig :j