Bescherming rits leren laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charr_x

Bescherming rits leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 18:22

Hoi bokkers,
Ik heb ritsen in mijn leren laarzen (Petrie Standaard) laten zetten, maar nu heeft degene die dat gedaan heeft (ruitersportzaak) er geen stukje leer overheen gezet wat je normaal aan de bovenkant dicht doet over het lipje van je rits (ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel :o )
Nou vond ik dat op zich geen probleem, maar merkte vandaag na het rijden dat mijn zadel beschadigd raakt op die plekken en dat vind ik toch wel doodzonde!

Ik wil aan de schoenmaker vragen om er zoiets voor me op te zetten, heeft iemand van jullie een foto van hoe het er bij jullie uit ziet zodat ik een voorbeeld voor hem heb (ander merk laarzen mag ook)? (op internet gekeken, maar geen duidelijke close-up gevonden)

Heel erg bedankt alvast!

lovelyd

Re: Bescherming rits leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:01

ik kan wel een foto maken ik ag vanavond nog rijden dus ik zal dan even voor je kijken ik dacht ik doe het nu even maar was vergeten dat m'n laarsen nog in de stal stonden.....

Mijne zijn wel cavallo's...

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:37

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 19:39

Graag lovelyd!
Voltige96: zoiets had ik ook gevonden, maar daar kan je niet goed opzien hoe het precies bevestigd is. Toch bedankt voor de moeite!

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:41

Ik zou ermee terug gaan naar de ruitersportzaak, daar hebben ze een fout gemaakt. Een schoenmaker weet niet altijd raad met rijlaarzen en zodra hij er wat mee doet, geeft de ruitersportzaak geen enkele service/garantie meer op de laars.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 19:51

Is dat een fout dan? Ik denk dat als ik terug ga dat ik dan weer mijn laarzen 2 weken kwijt ben en er ook weer voor moet betalen.
Ik heb een heel eerlijke schoenmaker, als hij iets niet met zekerheid kan maken zal hij het ook niet doen (had aan hem ook gevraagd voor die rits, maar hij zegt dat je daar speciaal materiaal voor nodig hebt)

Morgalyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:06

Als je terug kan met je laarzen zou ik het zeker doen, maar de schoenmaker kan je absoluut helpen! Die maakt binnen tien minuten zo'n dingetje erop.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:30

Ik heb een foto, hier mag dus desnoods een slotje!

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:47

Charr_x schreef:
Is dat een fout dan? Ik denk dat als ik terug ga dat ik dan weer mijn laarzen 2 weken kwijt ben en er ook weer voor moet betalen.
Ik heb een heel eerlijke schoenmaker, als hij iets niet met zekerheid kan maken zal hij het ook niet doen (had aan hem ook gevraagd voor die rits, maar hij zegt dat je daar speciaal materiaal voor nodig hebt)

Ik zou het sowieso even navragen bij de winkel, lijkt mij gewoon bij de afwerking van de rits te horen. Zo niet, kun je altijd nog naar de schoenmaker.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:46

de petrie hampshire heeft een mooie afwerking

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:06

Bij mij lipicalaarzen hebben ze echt een geweldig systeem.. je hebt 2 stukjes leer. In het onderste stuk zitten 2 gaten, door het eerst gat haal je je lipje waarmee je de rits omhoog trekt zodat deze niet kan afzakken en door het 2de gat doe je drukknoop. Het 2de stuk leer gaat hier overheen, hier zit de drukknoop aan en zo blifjt het eerst stukje, incl. je ritslipje super zitten.. als die dicht is, zie je er niets van en je zadel blijft beschermt..

een plaatje van hoe die dicht is:
Afbeelding

deze zit aan de ahterkant, heb ook een paar waar de rits schuin voor zit maar daar zie je het minder goed op..