Ik ga namelijk af en toe met mijn nichtje van 10 naar stal. Ze heeft een eigen pony'tje, is daar helemaal gek op, maar ik merk dat het moeilijk voor haar is om in haar eentje te gaan rijden. Ze heeft geen andere kids om zich aan op te trekken, dus ze is wel blij als ik mee ga.
Ik probeer spelenderwijs haar wat dingetjes te leren. Ze rijd in een zestal (vind ze echt super) maar waar ze moeite mee heeft, is haar pony'tje netjes nagevelijk blijven rijden, en ondertussen ook nog overgangen en figuren te rijden. We zijn op het moment met een elastiekje erbij aan het oefenen, zodat de pony leert om na te geven zodra ze haar handen netjes stilhoud, dit gaat erg goed.

Ze gaat dit weekend naar Ermelo, voor 't nk. Dus daar word hard voor getraind.
(Jammer genoeg was ze vandaag ziek.)
Ze heeft uiteraard les, zowiezo voor het zestal, naar de zomervakantie ook weer privéles. Ook kan ze op hulp van haar moeder rekenen, die haar een prima basis meegeeft.
Maar het probleem is, wie weet er iets leuks om spelenderwijs met die figuren en overgangen aan de slag te gaan?

Ik kan er eventueel ook nog wel bij gaan rijden, maar daar houd het mee op. Annemaria koekoek vind ze leuk, maar in je eentje is dat ook niet zo leuk.
Wie de meeste overgangen kan op 1 lange zijde heb ik gedaan, maarja dat word maar rommelig natuurlijk, daar heeft ze nog niks aan.
Iemand dus enig idee hoe je zo'n kind nou op een leuke manier bezig houd? Want ze kan wel netjes rijden, maar ze heeft gewoon echt moeite met zo lang concentreren. Hoe maak ik het nou leuk?
Alvast bedankt bokkers!