kampioenschappen, alleen hoogste niveau mag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

kampioenschappen, alleen hoogste niveau mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:12

Hoi

omdat een van mijn lesklanten waarschijnlijk een paard van mij gaat starten, heb ik eens nagezocht hoe het zat als we beide wedstrijden willen starten en zij mee wil doen aan de selecties voor de regiokampioenschappen. Hier kwam ik er tot de verbazing achter dat ze zodra ik één keer dit seizoen start (ZZL) ze niet meer mag starten op een kampioenschap (M1).

Dit vind ik best wel jammer, meisje (14 jaar) gaat starten in M1 en zou leuk zijn als ze mee kon doen met de selecties voor een evt regiokampioenschap. Nu zou dat betekenen dat of ik de selecties moet afwachten voordat k ga starten, of zij niet mee kan doen aan de kampioenschappen.
Van de zomer kunnen beide minder starten vanwege drachtigheid, dus verdeling maken per seizoen moeilijk.

Lijkt mij dat er meer mensen tegen dit probleem aanlopen, bijvoorbeeld bij delen paard met familie/vrienden of bijrijders?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:34

Het is nog erger dan je denkt: een paard mag alléén in de hoogste klasse een kampioenschap lopen.
Ook als ruiter A er M1 mee is, en ruiter B M2. dan mag alleen ruiter B meedoen in de M2.

Volkomen terecht volgens mij.

Mizoan

Re: kampioenschappen, alleen hoogste niveau mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:36

Klopt id zeer vervelend, mijn vriendin rijdt het paard van haar tante, tante start niet meer, zij had zich geselecteerd maar mocht niet rijden vanwege deze regel....

Sizzy

Re: kampioenschappen, alleen hoogste niveau mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:18

Klopt, heb het probleem zelf ook wel eens gehad met mijn toenmalige bijrijdpaard. Eigenaresse reed M2 en ik L2, mocht niet starten op de regio. Kreeg 2 dgn van tevoren een telefoontje dat ik niet mocht starten :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:40

CGJ12 schreef:
Het is nog erger dan je denkt: een paard mag alléén in de hoogste klasse een kampioenschap lopen.
Ook als ruiter A er M1 mee is, en ruiter B M2. dan mag alleen ruiter B meedoen in de M2.

Volkomen terecht volgens mij.

Maar ik doe niet eens mee met de selecties, planning was in winterseizoen keer of 3-4 maar te starten. Vind jammer, paard zegt lang niet lles

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:21

Ik heb het zelfde gehad!
De eigenaresse van mijn verzorgpaard start M1 ik B
Was kringkampioen geworden in de B, die mag je wel allebei rijden namelijk, en werd officieel uitgenodigd voor de provinciale, ook schriftelijk. Toen werden we gebeld dat dat dus niet mocht, foutje, alleen de hoogste klasse mag door. Je mag als je de lagere klasse bent, alleen door als het paard de rest van dat seizoen niet in een hogere klasse is gestart. Dus als de eigenaresse van mijn paard dit outdoor seizoen niet gestart was had ik wel door gemogen :(