Verschil tussen Certificaat Buiten Rijden & Ruiterbewijs.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DUDIEFOREVER

Verschil tussen Certificaat Buiten Rijden & Ruiterbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:42

Hallo,

Ik ga binnenkort meedoen op een manege aan het Certificaat Buiten Rijden van de FNRS.
Ik wil gewoon mijn ruiterbewijs halen, maar er stond in dat als je je ruiterbewijs al hebt, dat je dan mee kon doen aan 't Certificaat Buiten Rijden.
Maaar, ik snap het nu dus niet meer.
Geld dat Certificaat Buiten Rijden nou voor een ruiterbewijs, of hoe zit het nou precies?
Of moet ik dan mijn ruiterbewijs nog apart halen, of is het hetzelfde, omdat er stond als je al een ruiterbewijs hebt, kan je ook meedoen aan 't Certificaat Buiten Rijden.
Hoop dat iemand het weet :) .

Groetjes,
Amanda.

tamary

Re: Verschil tussen Certificaat Buiten Rijden & Ruiterbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:51

Mij is destijds verteld dat ruiterbewijs gelijk stond aan Certificaat Buiten Rijden 3. En en is dan niet nodig. Ik weet niet hoe algemeen geaccepteerd het certificaat is, Ruiterbewijs kent vrijwel iedereen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:17

Geldkloppen van je manege, dat is het !!!!
Je CBR3 staat gelijk aan je ruiterbewijs. Als je je ruiterbewijs hebt hoef je dus geen CBR1,2 en 3 te halen.
Dit is in leven geroepen om mensen op maneges etc de gelegenheid te geven hun ruiterbewijs te halen.
Als je toch CBr1,2 en 3 gaat halen terwijl je reeds je ruiterbewijs hebt is dat alleen geld doneren aan je manege....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:36

Wat leer je dan in die CBR?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:51

CBR 1, 2 en 3 vormen uiteindelijk het ruiterbewijs. Als je die dus al hebt hoef je geen CBR te doen. Als je die dus nog niet hebt kun je hem bij je manege halen, maar dan doe je 3 keer examen. Ik vind het fijner, zeker voor de mensen die geen eigen paard hebben en het stap voor stap willen halen is het ideaal. Wat moet je overigens betalen voor CBR 1? ben daar wel benieuwd naar wat er voor gerekend wordt (mag ook via PB)

@indianLady, je leert hetzelfde als het ruiterbewijs, maar dan in 3 delen.

Wij vinden zelf het CBR heel fijn, je mag bij ons ook pas buiten rijden als je CBR 1 hebt gehaald.