bodyprotector aanschaffen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

samsa0000

bodyprotector aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 11:45

hoi hoi
Ik wil binnenkort een bodyprotector gaan aanschaffen
maar ik weet niet welke..
in de ruiterwinkel bij mij in de buurt heeft een HH Bodyprotector Beta 3
geen idee wat dit inhoud maar is dit een goede?

groetjes!
alvast bedankt

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:50

loesvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:56

opzich maakt het niet veel uit van welk merk je een body protector koopt , ik heb er een van harry horse en ben er zeer tevreden over

heudensfreak

Re: bodyprotector aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:07

ik heb een jack ellis
zijn heel flexibele en meegevende bodyprotectors
echt zaalig!
denk dat ie rond 200 euro was

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:35

ik heb er 1 van imperial riding, heeft dubbele laag maar je kan de lagen eruithalen, en dus ook de hoes wassen enzo dus dat is heel handig! zorg dat je wel een beetje 'soepele' koopt, al worden ze soepeler na gebruik. mijne was rond de 120 euro weet niet meer precies wat, maar is geschikt voor cross en normaal dus erg stevig. niveau 3 (hij staat trouwens te koop als je intresse hebt zie link onderschrift), maar ik kan hem in ieder geval erg aanraden

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:55

Het belangrijkste bij een BP is dat hij goed past. Ik zou dus een paar favorieten uitkiezen en kijken of je die ergens kan passen. Wanneer een BP bijvoorbeeld te ruim is, kan hij juist meer schade veroorzaken bij een val, omdat hij kan gaan schuiven. Sommigen zijn namelijk in verhouding erg kort of juist erg lang en de één houdt meer rekening met een grote cupmaat dan de ander.
Daarnaast heb je nog verschillende sluitingen, die ook erg persoonlijk zijn.
Ik zou dus zeggen: kijk wat je fijn lijkt en ga passen!

Zelf heb ik de Airowear Zippa en ben daar erg tevreden over. Hij zat de eerste keer erg stijf, maar was daarna eigenlijk al goed gevormd en had ik er geen last meer van.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:02

Je kunt ook even kijken op http://www.canter-equipment.nl. Is een eventing site en heeft veel, maar vooral goede, BP. Ik heb mijne daar ook vandaan. Ik heb de Air O Wear Outlyne. Heel fijn en niet zo'n hard stug ding zoals zoveel. In het SGW forum is ook net een topic geopend over een BP, kijk daar ook eens.

Overigens heb ik mijn oude Jack Ellis BP te koop. Ook een hele fijne, maar werd mij net wat te groot en ik wou graag een nieuwe. Is al wel wat ouder (6 jaar ofzo). ( http://www.totally-tack.co.uk/acatalog/ ... _small.jpg ) . Het stukje op je staatje kun je er afritsen.

BETA level 3 is trouwens niet het type bodyprotector. Dat geeft de mate van bescherming aan zeg maar, dit is de nieuwste en beste norm. Eerder was het tot en met 2, nu zijn ze allemaal level 3.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:27

Naja sites zijn al gegeven,
Al vind ik dat een bodyprotector niets helpt..

Mvg, xDarkness.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:29

Hoezo niet xDarkness?

Overigens heb ik hem ook alleen maar met crossen aan.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:33

@ rowo.

Naja, ik ben wel eens op een manege, en daar moeten ze sinds kort persee een bodyprotector aanhebben. Al die kindertjes gaan er alleen maar slechter van zitten, dunkt me.

En dan zeg ik niet dat jij een slechte zit hebt, want je doet niets voor niets cross. Ik heb hem zelf een keer aangehad en ik leek wel een sneeuwpop. Tevens als je valt, dan val je, en ik denk niet dat je door een bodyprotector er dan helemaal ongeschonden vanaf zal komen.

Mvg, xDarkness.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:39

Maar het gaat er toch helemaal niet om of je er beter of slechter van gaat zitten :? Het gaat om de bescherming bij vallen!

Ik zit echt niet anders met zo'n BP aan. Dan hebben die mensen niet de goede maat. Neemt niet weg dat ik ook liever zonder rijd, omdat dat fijner is.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:01

Ik geef toe met mijn body kan ik bij het springen echt niet op mijn kant gaan zitten en mijn body raakt mijn zadel niet , dus ga ik voor de gemakkelijkheid wat naar voren leunen ( onbewust ) en daar gaat mijn houding en mijn springparcours want bij mn pony moet ik goed op haar kont gaan zitten ...
Ik heb zo een stijve hark maar ga nu een soepele met aparte blokjes aanschaffen misschein dat ik dan beter kan gaat zitten op mijn kont

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:36

Ik heb er 1 van BR met allemaal blokjes. Deze vormt zich beter om je lichaam.

de spider is dat geloof ik ;)

rowo schreef:
Maar het gaat er toch helemaal niet om of je er beter of slechter van gaat zitten :? Het gaat om de bescherming bij vallen!

Ik zit echt niet anders met zo'n BP aan. Dan hebben die mensen niet de goede maat. Neemt niet weg dat ik ook liever zonder rijd, omdat dat fijner is.

Het is niet de bedoeling dat je houding er van achteruit gaat... Hierdoor val je toch alleen maar sneller van je paard?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:04

Nee.... je houding mag niet achteruit gaan. Als je er slechter van gaat zitten zit je BP gewoon niet goed of lekker en moet je iets anders aanschaffen IMO.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:20

in ieder geval geen te kleine kopen
je rug gaat daar doodt van als je dan valt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:43

Je rug gaat dood als je valt ?
Leg dat even uti dat snap ik niet echt

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:40

@Esprit: ik ben benieuwd naar de oorzaak daarvan.
Een te grote BP is namelijk ook erg gevaarlijk, aangezien deze kan gaan schuiven als je valt en daardoor juist meer schade kan veroorzaken.
Ik ben benieuwd hoe dat zit met dat te klein zijn, maar als ook te klein al schadelijk is, dan is het dus nog duidelijker dat een goed passende BP het belangrijkste is. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:54

Sowieso is het toch logisch dat ie gewoon precies moet passen? Net zoals de zadel voor je paard, je rijschoenen, laarzen, cap etc.
Scheelt natuurlijk wel dat je nogal kan verstellen in de meeste BP.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:25

Okee ,, ik vind dit heel raar ..
Nu heb ik een 'stijve' BP van het merk Sydney een volwassen maatje XS en staat bijna op het kleinste overal , past nu goed ,, maar ben aan het kijken voor eentje met blokjes die beter aansluit en ben gekomen op die van IR Smartrider , heb de matentabel van de IR BP bekeken waaruit bleek dat ik een M nodig heb , ligt dit gewoon aan het model of merk van de BP ?
Want mijn XS de stijve zit goed en volgens de tabel een M nodig heben in de IR ?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:39

Elke BP heeft een andere maattabel. Gewoon ff goed kijken en passen. Ik heb Air O Wear en das ook weer heel anders als HH, Racesafe etc.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:47

Okee ,, dan ben ik gerust xD

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:35

Ik heb er ook eentje.
Ik draag hem niet altijd, maar ik weet genoeg gevallen waarin een bodyprotector toch erg veel had voorkomen.