Hoe kogeldruk meten als je paard op de trailer staat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

Hoe kogeldruk meten als je paard op de trailer staat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:13

Ik heb wel wat topics gevonden over het meten van de kogeldruk. Daarbij vroegen mensen hoe je dat moet doen met een trailer + paard, maar heb de oplossing niet gevonden. Ik vind het niet echt een fijn idee om een stok oid onder de dissel te zetten, trailer af te koppelen en te meten, want als hij eraf schiet ligt de trailer op zijn neus!

cissy

Re: Hoe kogeldruk meten als je paard op de trailer staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:49

niet als je het wieltje een stuk naar beneden draait om dat te voorkomen... als de trailer er dan afschiet komt ie niet zomaar op zn neus. By the way, als je trailer op zn neus landt is de kogeldruk zowiezo te hoog! En je trailer uit balans...

frankiej

Re: Hoe kogeldruk meten als je paard op de trailer staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:44

volgens mij is een trailer zo gemaakt dat die kogeldruk een heel eind goed is. anders zou je het wel kunnen zien aan de auto dat ie doorzakt. zet maar eens iemand van 80 kg op de trekhaak en kijk wat de auto dan al doet. tis wel een grove schatting maar toch

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:37

cissy schreef:
niet als je het wieltje een stuk naar beneden draait om dat te voorkomen... als de trailer er dan afschiet komt ie niet zomaar op zn neus. By the way, als je trailer op zn neus landt is de kogeldruk zowiezo te hoog! En je trailer uit balans...

Zet je gelijk een weegschaal onder dat neuswiel, beetje lagere wiskunde erbij en je weet de kogeldruk.