Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.Nu horen we als we achteruit gaan alleen nog tuuuuuuuuuut.Brainless schreef:Ik zie het nut niet van een afneembare trekhaak.
Meestal zitten ze voor de nummerplaat waardoor je ze eigenlijk iedere keer eraf moet halen (wat bijna niemand doet).
Ook zijn ze veel duurder (nieuw) dan een vaste trekhaak.
Je hebt ook iedere x een (zeer kleine) kans dat je hem niet helemaal goed bevestigd.
(hoe meer handelingen, hoe groter de kans dat je iets fout doet of vergeet)
.
(wat ik dan ook meestal heb).
. Ik heb ém wel op slot staan (en natuurlijk het sleuteltje eruit!), zodat ook niemand anders er aan kan klooien.
. ikke schreef:Ik geloof geen verkopers!
Doe mij even de fabrieksspecificaties, dan bepaal IK wel of het daadwerkelijk kan. De trekhaak moet de trailer kunnen trekken, dat is domweg getallen naast elkaar zetten en de trekhaak zal betere cijfers moeten laten zien dan de trailer eist. Moeilijker is het niet, daar heb ik geen gladde verkoper voor nodig!
Brainless schreef:Ik zie het nut niet van een afneembare trekhaak.
Meestal zitten ze voor de nummerplaat waardoor je ze eigenlijk iedere keer eraf moet halen (wat bijna niemand doet).
Ook zijn ze veel duurder (nieuw) dan een vaste trekhaak.
Je hebt ook iedere x een (zeer kleine) kans dat je hem niet helemaal goed bevestigd.
(hoe meer handelingen, hoe groter de kans dat je iets fout doet of vergeet)
Alane schreef:mijn korando heeft ook een afneembare trekhaak....
gladde verkopers links of rechts... netzoals ik er maar van uit moet gaan dat mijn auto veilig is en de nodige tests heeft doorstaan toen ze dit model auto hebben bedacht, moet ik dat ook vwb de trekhaak...
cijfers links of cijfers rechts.... vast of afneembaar moeten ze beide gemonteerd worden, zijn beide goedgekeurd... en 'mogen' gebruikt worden....
verkeerd vastmaken lukt niet, je krijgt hem niet vast....
Alane schreef:@ikke, dat staat los van afneembare of niet afneembare trekhaak... ben het met je eens dat controle geen kwaad kan, maar moet je bekennen dat ik de papieren van mijn auto en de trailergegevens naar mijn garage (die alles onderhoud en zorgt voor de keuringen, TÜV ) na laten kijken of dit kan en mag... max gewicht, kogeldruk etc... en dan moet ik er maar vanuit gaan dat dit mag en kan.... (ook omdat de in Nederland gemaakt, naar Duisland geexporteerde maar in Nederland gekochte trailer, gekeurd moest worden voor het duitse kenteken en de voorwaarde was dat de trailer in Duitsland weer goedgekeurd werd en achter mijn auto zou mogen)
en eerlijkshalve heb ik het bij deze combinatie nooit zelf nagekeken of dit kan en mag..

Alane schreef:hmmm, deze doen ook de tüv hier in Duitsland, en het onderhoud aan mijn auto, zou ik ze niet vertrouwen bracht ik mijn auto er niet naar toe......
maar goed nieuws, past allemaal en heb nog over vwb max toegestane massa wat voertuig mag trekken en trailer mag wegen... dus de papieren getallen, waar ik niet overheen kom met mijn huidige paardenbestand.
maar we dwalen af... is de afneembare trekhaak veilig