vraag mbt FNRS F8 naar KNHS wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

vraag mbt FNRS F8 naar KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 15:29

Zoals in een eerder topic hierover van mij te lezen was gaat een meisje (_miesje) hier op bokt op mijn pony starten.
Ze heeft haar ruiterpaspoort is 12 jaar en rijdt F8.
Volgens de KNHS mag je dan B KNHS wedstrijden starten...tevens met verschillende pony's.(zolang dat via FNRS startkaart gaat)

-Mijn vraag is of je de WP die je behaald met een pony in de B of die ook je hele leven geldt? (net als de 1ste wp die je behaald met een KNHS startkaart)
-Verder vraag ik me af of je als je F8 rijdt je dan nog een WP in de B moet rijden of dat als je F8 rijdt je dan B+1 bent en evt meteen mag springen?
-Hoe kom ik aan startcoupons via de FNRS startkaart?

Ik weet dat als je F12 bent dat gelijk staat aan L1+1wp en als je C4 rijdt je dan B springen bent.
Ook weet ik dat als je L(2) springen en/of dressuur bent je dan een KNHS startkaart moet gaan aanvragen.

Ik had de KNHS gebeld en ik had iemand aan de telefoon die zei dat het pas vanaf F12 mocht maar dat blijkt niet perse waar...vanaf F8 mag het.
Toen ik had opgehangen bedacht ik me deze vragen...ik kan genoeg info op de KNHS site hierover vinden maar niet of je dus met F8 B+1wp bent en of je dan meteen mag springen en als je evt een wp haalt met een andere pony je dan ook je hele leven die punt op zak hebt.

kan iemand me hiermee helpen?

liberty

Re: vraag mbt FNRS F8 naar KNHS wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:41

ik denk dat je het beste de FNRS kan bellen cq mailen, die weten meer dan de KNHS. De winstpunten worden op naam gezet en niet op combinatie. Ze is pas B als ze een winstpunt haalt.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 15:42

liberty schreef:
ik denk dat je het beste de FNRS kan bellen cq mailen, die weten meer dan de KNHS. De winstpunten worden op naam gezet en niet op combinatie. Ze is pas B als ze een winstpunt haalt.

Ja dan zal ik maandag eens bellen want op mail reageren ze niet

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:43

Ik denk dat diegene die daar over gaat op dit moment ook erg druk heeft met Horse Event, alleen weet ik dat niet zeker.

nichtjejury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:29

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 16:01

nichtjejury schreef:
volgens mij staat hierover een uitleg op http://www.knhs.nl

zoals in mn beginverhaal is te lezen heb ik daarop en dmv te bellen met KNHS niet voldoende antwoordt gekregen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:16

Waarom vraag je niet gewoon een normale startkaart aan bij de KNHS, de combinatie blijft voorlopig bestaan dus een FNRS-startkaart is hier niet echt nodig. Bovendien weet je zeker dat alle wp's die bij de KNHS gehaald worden blijven tellen en je vrijwel onbeperkt kan starten in alle klassen. Met een FNRS-startkaart mag je alleen B en L1 starten volgens mij, zou zonde zijn als het echt lekker gaat dat ze dan niet verder kan bij de KNHS.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 12:43

daniella74 schreef:
Waarom vraag je niet gewoon een normale startkaart aan bij de KNHS, de combinatie blijft voorlopig bestaan dus een FNRS-startkaart is hier niet echt nodig. Bovendien weet je zeker dat alle wp's die bij de KNHS gehaald worden blijven tellen en je vrijwel onbeperkt kan starten in alle klassen. Met een FNRS-startkaart mag je alleen B en L1 starten volgens mij, zou zonde zijn als het echt lekker gaat dat ze dan niet verder kan bij de KNHS.

daarna kan ze gewoon verder hoor bij de KNHS...je mag tot L1 en dan moet je via knhs cobinatiestartkaart aanvragen.

het punt is dat mijn pony niet makkelijk te dressuren is maar wel te springen dus een wp halen valt voor haar niet mee dus kan ze die op een andere pony halen zodat ze mag springen (kom niet met een verhaal van dressuur is de basis van springen enz want de pony is Z springen en L1 dressuur geweest)
ze is nu lid van een FNRS vereniging en als ze naar de KNHS moet zou ze nu al bij een KNHS vereniging lid moeten worden terwijl we dit toch nog een jaartje kunnen uitstellen gezien we eerst willen kijken of ze het blijft volhouden met school enz.
daarna kan ze gewoon een KNHS startkaart krijgen met mijn pony en de WPen blijven besteen.

kortom hier kan een slotje op want de FNRS heeft mij het super uitgelegd en de manegestartkaart is aangevraagd :Y)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:13

Maar als ze wel de punten heeft/haalt voor de LII moet ze nog in de LI blijven rijden met deze pony. Want je kan pas LII starten als de pony waar je een startkaart mee aanvraagt ook LII is.

ik had trouwens ook nagevraagd van dat springen, dat mag dus ook als ze B+1 in de dressuur zijn, vind ik wel leuk, kunnen ze ook gaan springen bij ons :)

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 13:15

liberty schreef:
Maar als ze wel de punten heeft/haalt voor de LII moet ze nog in de LI blijven rijden met deze pony. Want je kan pas LII starten als de pony waar je een startkaart mee aanvraagt ook LII is.

ik had trouwens ook nagevraagd van dat springen, dat mag dus ook als ze B+1 in de dressuur zijn, vind ik wel leuk, kunnen ze ook gaan springen bij ons :)

ja klopt...maar L2 haalt ze toch niet zo snel...als ze dat haalt dan kan ze voor de ervaring nog wel even L1...het gaat haar toch meer om het springen.
Heb zelf ook 4 jaar over egdaan om L1 te starten met deze pony ;)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:25

Dan gaat het vast goed komen. Moet wel zeggen dat via de FNRS een stuk goedkoper is dan via een KNHS vereniging. Alleen daarom al laat ik onze ruiters eerste een FNRS startkaart nemen