ik heb net een nieuwe rijbroek met leren zit (ook de knieen) zit echt heerlijk, en past me erg goed, maar nu heb ik op de bovenkant van mijn knie wat schaafplekjes. zou dit nieuwigheid zijn?
iemand die daar ook last van heeft, en misschien een tip heeft.
Ik heb het vroeger ook gehad, toen ik nog op de manege reed. Nu draag ik hem eigelijk niet meer, ik had het ook al snel. Ben terug gegaan naar de winkel, en heb me geld terug gekregen.
Ik koop nu alleen rijbroeken met alleen een lere zit vlak, en niet op me knieen, omdat dat best wel kwetsbaar is.
Ja, maar ook door het wassen van je broek. Het leren stuk geeft minder mee dan het katoen/elasthan gedeelte en de eerste keer (keren) voelt de broek stugger aan maar dat past zich goed aan, gewoon veel gebruiken.
Ik neem aan dat jouw rijbroek een leren zitvlak heeft uit één stuk en niet nog extra kniestukken? Het zouden de stiksels kunnen zijn van de rijbroek die nog stug zijn en hard; wat na 'inlopen' en wassen weer verdwijnt.
Als het een cavallo is mag ik aannemen dat hij niet na een paar keer rijden al aan het slijten is, als dat zo is zou ik even terug gaan. Cavallo is toch een goed merk!
Ik heb die schaafwondjes ook, alleen tot bloedens toe. Niet op de knie, maar aan de binnenkant van mijn been . Komt door het leer dat er tegenaan schuurt..
mariel1
Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-09 13:29
ik draag de broek nu een paar dagen, en heb in eerst instantie pleisters (met gaasje eronder) gedragen op mijn knieen, want na de tweede dag lagen mijn knieen open. vandaag alleen pleisters, en het schuurt nu al iets minder. wordt dus toch iets soepeler de broek:)