[PG] zuid limburg cathana,beperking aan voorbeen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liszzaa

[PG] zuid limburg cathana,beperking aan voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 23:04

Hoihoi,
Als eerst dankjewel dat je even in dit topic kijkt! :D
ik zoek namelijk mijn beste vriendje ! ;( (volgens mij merrie,maar weet dit niet meer zeker :o )
Paspoortje ;
Naam: Cathana
Leeftijd : nu ongeveer 11,12
Ras : iets met arabier en connemara
Kleur : appelschimmel achtig
Stokmaat : ik denkk rond de 1.45 of 1.50

Cathana stond op Stal Houben in Schinnen,
ik was een van de enkele die op haar reed, op een dag is er een ongeluk gebeurt ,ze werd getrapt door een henstige merrie, en die raakte haar (rechtste??) voorbeen, de spier hong er toen een beetje uit, later kwamen we erachter dat haar schouderblad was gebroken op 2 plaatsen , en scheef in een was gegroeid. maar om opnieuw te breken kon ze niet aan....

ik ben er later achter gekomen ( ik was 2 weken niet geweest ivm belangrijke voetbal toernooien)
dat ze was verkocht aan iemand waarbij ze op de wei kon scharrele enz.

ze zal zowieso nooit meer normaal lopen.... |( |(

ik geef nog steeds heelveel omhaar , en heb er alles voor over om haar nog 1 keer te zien, als een soort afscheid,dat we nooit hebben gehad |(

de tranen lopen me weer over de wangen nu ik dit zo schrijf, wie wil mij helpen
mijn beste vriend te laten zien ???????

;( ;( Groetjes

die stal hadden dat paard al vanaf veulen,ik mocht vrij veel met hem, maar hij is met nog een gitzwarte pony (fransje) van iets in de 20(wel erg mager) verkocht, maar hij is zeker weten naar een landje verkocht (kan ook boer ofzo zijn).
als ie naar de slager zou moeten zou ik hem krijgen!
ik hoop dat hij het goed heeft,anders neem ik hem!!!!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-08-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schopposts verwijderd en berichten samengevoegd.

Anoniem

Re: pleas kijk AUB zuid limburg cathana,beperking aan voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:28

Ja want op manege's hangen ze er vaak een leuk verhaal aan voor meisjes zoals jij, die daar in de lessen zitten. Kan het niet zijn dat Cathana en Fransje naar de slager zijn gegaan? Aan gezien Fransje ook al op leeftijd was voor een manege?
Hoe weet jij dat zo zeker?

En is het nou een merrie of een ruin? Want in beginpost zeg je merrie, maar in je laatste bericht lees ik alleen maar hem en hij.

Kon je niet meer info van de manege krijgen waar ze heen zijn gegaan dan?

liszzaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 10:09

Het was niet echt een manege, eigenlijk een handelstalletje, en daar kon je wat op pony's hobbelen zegmaar....
die dochter heeft cathana als eerste veulen gekregen,en cathana betekende veel voor die mensen, ze haddden mij beloofd dat als ie afegemaakt werd dat ie naar mij zou gaan(ik was ook de enige van de 6 die erop reden,ook echt om hem gaf)
ze zouden mij een adres geven , maar dat heb ik nog gemailt gekregen,en ik ben daar gestopt om een aantal redenen :o ....
trouwens ik weer echt niet meer wat voor ras het was, ik zal fff op ons wedstrijd certificaat kijken(ze krijgt namelijk nog een rozet ;)

nogmaals harstikke bedankt voor de reacties _/-\o_ !!!

Groetjes

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:02

Ja meid echt makkelijk maak je het zo niet. Maar je had een adres gemailt gekregen klopt dat? Daar al langs geweest of gebeld?

liszzaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 17:08

@ : chocobroodje; ze zouden het adres naar mijn mail sturen, nooit gedaan of gekregen :(

de een zij merrie en de ander ruin nooit echt nagevraagt alloewel ze zo gestoord deed als een hengst wat ze zeker niet was!, maarja, ik kijk straks nog ff in mijn wedstrijd certificaten op zolder !
volgens mij had ze een dun spierwit randje net boven haar hoeven?
er staan inderdaad veel schimmels in het land,maar niet elke heeft een voorbeen waar ie niet op kan lopen/staan ;)

Groetjes

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:27

Je hebt toch kunnen kijken wat het was. Staat dat ook niet op je wedstrijd certi of iets dergelijks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:29

Ik neem aan dat dat al gebeurt is, maar voor de zekerheid als je het dan toch wilt weten zou ik toch maar even langs die handelstal gaan of een belletje plegen hoe het allemaal nou zit en gewoon vragen of die echt wel naar een landje is gegaan?
Misschien waren ze toch van gedachten verandert om het paard aan jou te geven omdat ze zo veel pijn had, en hebben ze haar toch weg gebracht waar het beter voor haar was. Belletje kan toch geen kwaad?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:57

Moderatoropmerking:
Offtopic berichten verwijderd, speculaties en gesprekken of de pony nog wel of niet in leven zal zijn horen niet in dit topic thuis. Op OV is het alleen toegestaan te reageren als je bruikbare informatie voor de TS hebt, heb je dit niet is he dus niet toegestaan te reageren. Wil je de TS of iemand anders in dit topic toch nog iets melden kun je altijd een pb sturen.
TS het is niet toegestaan je topic omhoog te schoppen, dit is op OV pas toegestaan na 1 volle maand. Verdere offtopic reacties en schop posts zullen weer worden verwijderd.

liszzaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:10

@ suuzert en ztugwell :
Ik ben ook al aan het zoeken voor tel nrs. enzo.
mijn certificaten liggen op zolder, en die is in verbouwing dus die kan mijn vader alleen pakken , dat zou ie morgen doen.
ik heb eigenlijk nooit onder haar buik gekeken enzo,puur om het feit dat ik het niet 'hoefde'te weten

het kan ook zijn dat ze inmiddels van kleur is verandert !!!
als je haar toevallig ergens in een weiland (denkt) ziet staan, reageer dan alsjeblieft !! :D

Groetjes

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:47

Moderatoropmerking:
Wederom zijn er offtopic berichten verwijderd. Het is niet aan de orde of het dier pijn had of niet, als je geen bruikbare info hebt voor de TS aangaande de zoektocht is het niet toegestaan te reageren. Wie nu weer offtopic gaat en daarmee dus 2 moderatoropmerkingen negeert kan een sanctie verwachten

liszzaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 15:24

Schoperdeshoperdeschop! :D

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:07

liszzaa schreef:
Het was niet echt een manege, eigenlijk een handelstalletje, en daar kon je wat op pony's hobbelen zegmaar....
die dochter heeft cathana als eerste veulen gekregen,en cathana betekende veel voor die mensen, ze haddden mij beloofd dat als ie afegemaakt werd dat ie naar mij zou gaan(ik was ook de enige van de 6 die erop reden,ook echt om hem gaf)
ze zouden mij een adres geven , maar dat heb ik nog gemailt gekregen,en ik ben daar gestopt om een aantal redenen :o ....
trouwens ik weer echt niet meer wat voor ras het was, ik zal fff op ons wedstrijd certificaat kijken(ze krijgt namelijk nog een rozet ;)

nogmaals harstikke bedankt voor de reacties _/-\o_ !!!

Groetjes

Meneer en mevrouw Houben hebben geen dochter, alleen drie zonen.
En daarbij is het evengoed een manege als handelsstal, je krijgt er gewoon fatsoendelijk les, en niet wat hobbelen op een pony.

Tot wanneer heeft deze pony er gestaan?
De naam zegt me namelijk wat, reed Robin Kamphuis hier niet op?
C of D pony, erg licht beige vacht, en in de winter een mega dikke vacht.

Waarom bel je niet gewoon of ga je even lang? Vragen kan nooit kwaad.

Heb je geen foto?

liszzaa

Re: [PG] zuid limburg cathana,beperking aan voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 16:53

schoondochter geloof ik dan,
maar ze was niet echt beige , en nee helaas,mijn mobiel is kwijt geraakt dus ik heb geen foto's meer

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:11

liszzaa schreef:
maar ze was niet echt beige , en nee helaas,mijn mobiel is kwijt geraakt dus ik heb geen foto's meer

Ik ken de manege al 14 jaar, en ook geen schoondochter heeft zo een pony gehad.

Robin Kamphuis heeft wel zo een pony gereden, en het was dacht ik een veulen van de merrie Lady, die Cathana heete.
Die pony's stonden 10 minuten van de manege af, en zijn erna op de manege gezet.

Ik kan Robin eens voor je navragen als je wilt. Ze heeft ook hyves.

liszzaa

Re: [PG] zuid limburg cathana,beperking aan voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 14:38

HUH?
nou snap ik er niets meer van !
een meisje had het mij zo vertelt, zoals ik het hierboven heb gezet dus ik zou het niet weten.
maar ik ken geen Robin, dus ik weet niet wie jij bedoelt.
maar iniedergeval bedankt.

NLRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:35

Bruintje_87 schreef:
liszzaa schreef:

Ik ken de manege al 14 jaar, en ook geen schoondochter heeft zo een pony gehad.

Robin Kamphuis heeft wel zo een pony gereden, en het was dacht ik een veulen van de merrie Lady, die Cathana heete.
Die pony's stonden 10 minuten van de manege af, en zijn erna op de manege gezet.

Ik weet niet of dit topic nog bekeken word maar iemand heeft mij gezegd dat
mijn naam hier vaak word genoemd dus dacht ik ga maar eens een kijkje nemen :)

Galina heeft gelijk :),alleen was ze een schimmel en niet beige, jij bedoelt vast Robbie :).
Ik ben in de eerste plaats geen familie van Houben maar ik rijd daar gewoon al
heel lang.
Cathana is van mij geweest ik heb haar als veulen gekregen omdat ik haar moeder (Lady)
heb gereden.
En dat is al lang geleden.

Cathana heeft een flinke trap gehad van een groot paard
en kon niet meer normaal lopen.
En na een tijdje werd het denk ik duidelijk dat het nooit meer goed zou komen.
Toen dit gebeurd is was ik net even gestopt met rijden voor mijn studie,
dus ik kan je niet precies vertellen wat er gebeurd is maar ik weet gewoon dat ze er
niet meer is.
En dat is dan ook het beste geweest.
Ik hoop dat je nu meer rust hebt, ook al is het heel erg vervelend.