verliespunten in de B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pieder

verliespunten in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 23:02

Hoi,

hoe zit het nu precies (heb al veel gezocht maar kom er niet echt uit). Als je in de B een verliespunt rijdt geldt dat dan? Uiteraard kun je uiteindelijk niet lager gezet worden maar moet je dan ook weer een winstpunt rijden om "gelijk" te komen of tellen ze gewoon niet? Ben benieuwd naar jullie reacties!

MilesNF

Re: verliespunten in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:03

Nee, verliespunten in de B rijden kan niet.

Mandau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:04

Ik denk dat het wel kan, maar je word pas bij 10 verliespunten ofzo terug gezet. Dus je hebt wel een punt minder. Maar terug gezet kan niet. [logisch]

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:04

nee kan niet... je kan immers niet terug geplaatst worden bij B+ 0 ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:06

In de SGW kan je wel verliespunten rijden in de B, maar ik heb het nog nooit gehoord of meegemaakt dat ze ook echt zijn toegekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:06

Terug gezet naar wat?

En (voorbeeld): eerste wedstrijd rijd je 1 winstpunt (in de B), tweede wedstrijd een punten aantal dat overeen komt met 2 verliespunten, sta je dan 1 winstpunt, 0, of -1?

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 23:07

Mandau schreef:
Ik denk dat het wel kan, maar je word pas bij 10 verliespunten ofzo terug gezet. Dus je hebt wel een punt minder. Maar terug gezet kan niet. [logisch]

Terugzetten vanuit de B kan niet (er bestaat toch geen lagere klasse), vandaar mijn vraag of ik na 1 verliespunt nu eerst een winstpunt moet rijden om weer "break even" te komen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:07

Nee, dat is niet zo Pieder. Je blijft gewoon je aantal winstpunten houden,

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:08

idd er wordt geen verlies afgetrokken, ook al rij je onder de 150... zoals ik eerder al postte ;)

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 23:12

Geweldig! Bedankt voor jullie snelle reacties! Gaan we gewoon door met onze tournee in de regio! :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:13

succes :D

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 23:15

Haha, ja bedankt! We kunnen het best gebruiken ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:31

In principe kun je geen verlies van winstpunten krijgen in de klasse B.
Maar soms letten ze bij de kNHS niet goed op, en dan trekken ze toch gewoon 2 verliespunten van je stand af (dat is bij ons een keer gebeurt).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:05

Pieder schreef:
Haha, ja bedankt! We kunnen het best gebruiken ;)

Haha ja dat snap ik als je verlies rijdt in de B! :o :D
Kan je dan niet beter nog even thuis blijven oefenen??

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:46

Ze zegt toch niet dat ze verlies rijdt, misschien is ze er alleen bang voor? :+ In de B wordt trouwens niet snel verlies gegeven, heb ik nog nooit bij een jury gezien of zelf gegeven.
Als je terecht bang bent om verlies te rijden, kun je beter eerst eens met een onderlinge proef meedoen, die door een echte jury wordt beoordeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:14

Als je er bang voor bent, kan je mss ook nog beter even thuis blijven oefenen ;)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:21

AmonRe schreef:
Ze zegt toch niet dat ze verlies rijdt, misschien is ze er alleen bang voor? :+ In de B wordt trouwens niet snel verlies gegeven, heb ik nog nooit bij een jury gezien of zelf gegeven.
Als je terecht bang bent om verlies te rijden, kun je beter eerst eens met een onderlinge proef meedoen, die door een echte jury wordt beoordeeld

Even offtopic:

Met een selectie wedstrijd van het indoor afgelopen seizoen was ik 2e met 207 punten en maarliefst 3(!) mensen hadden verlies. 136,145 en 148 punten....... Schrok er echt van...

Dus het is toch wel echt mogelijk ;)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:52

Dat is heftig zeg, het kan dus inderdaad echt. Zelf gelukkig nog nooit gezien in de B.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:55

Je kunt die punten wel krijgen, maar ze tellen niet als verliespunt.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 22:15

Ik heb idd onlangs 148 punten gereden. Ik heb (hiervoor overigens) ook overwogen om langer thuis te oefenen en wat onderlingen te doen maar er is hier erg weinig mogelijkheid v.w.b. dat laatste. De reden van mijn startkaart is dat ik graag kilometers wil maken (kan op een officiele wedstrijd ook 2 proeven rijden) en ervaring op wil doen evenals mijn paard in een wedstrijdomgeving, zodoende. Ik ben niet zo bezig met punten hoor, meer met mezelf en mijn paard en we hebben pret en ach...die punten komen vanzelf (of niet dan is het ook goed :D )

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 22:20

Ik was overigens niet eens laatste met deze punten, gezien de gehele uitslag was er erg streng gepunt (niet erg want wel consequent).
Wat ik wel vind (en dit is niet om mijzelf goed te praten hoor) is dat ik het erg demotiverend vind dat een jury een (overduidelijk) beginnende combinatie zo streng punt (en dan btw ook nog zegt dat het niet best was en dat ie er niet veel meer van kon maken). Als ik 155 punten krijg valt het kwartje ook wel en zou een beetje opbouwende kritiek best leuk en leerzaam zijn, maar goed..thats my opinion (moet ik maar niet aan een jurysport meedoen :o )

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:31

Is HC starten dan geen idee? Zo kun je ook kilometers maken maar tellen de punten niet mee.
Het is maar een idee voor als je wil oefenen ;)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:37

Scum schreef:
In principe kun je geen verlies van winstpunten krijgen in de klasse B.
Maar soms letten ze bij de kNHS niet goed op, en dan trekken ze toch gewoon 2 verliespunten van je stand af (dat is bij ons een keer gebeurt).

is dat je echt gebeurd? :oo

Maar waar kan je dan bekijken hoeveel winstpunten je hebt? Weet zelf hoeveel ik er heb natuurlijk, maar waar kan ik nakijken dat ze zijn geregistreerd?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:41

:j Stand was goen B-SGW + 13 en met 15 moest je promoveren. Ruiter stond eerste na dressuur, en nog steeds na springen. Crostte foutloos binnen de tijd.... maar de laatste hindernis was de verkeerde (die van het L ipv de B hindernis). Dus volgde uitsluiting. En een paar weken later stonden er nog maar 11 wp in plaats van 13.....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 00:33

AmonRe schreef:

er wordt in deze regio toch wel regelmatig erg laag gejureerd qua punten.
vorige week in verschillkende ringen tegen de 150 of zelfs eronder meegemaakt.

ikzelf heb het in de B eenmaal meegemaakt met m'n merrie waar ik nu L2 mee rijdt, op de kring zelfs ( stond toen 7de en kon eventueel door naar de Overijsselse)
mijn anders altijd brave en nuchtere merrie flipte compleet van de kerstversiering bij de bak. ( daar ging m'n plaatsing dus :+ )
we zijn de E-B lijn niet voorbij geweest en Lowara zat voornamelijk ook in de galop, ook waar dat niet hoefde.
we hebben de boel minimaal 15 minuten opgehouden door de creatieve uitspattingen van haar :=
uiteindelijk 151 punten ( hoog gepunt nog eigenlijk, maar had een hele lieve begrijpende jury), maar goed.. om dan maar thuis te blijven?
week erna reed ik weer 2X winstpunten en sindsdien ook elk concours in de B winst gereden. Voor dat memorabele concours ook bijna elk concours wel een winstpunt gepakt.
het blijven dieren, dus af en toe kun je ook door omstandigheden verlies of bijna verlies pakken.
vooral in de B heb je te maken met veel factoren waarvan paarden moeten leren en gewoon apart kunnen reageren. en dat kan heel snel veel punten kosten.
zolang je niet wekelijks 150 of lager haalt, gewoon blijven starten :j