Ervaringen met Equichaps/ Sunprotectors?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jill_

Ervaringen met Equichaps/ Sunprotectors?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 16:13

Ondanks dat ik vanaf het voorjaar elke dag meerdere malen gesmeerd heb, heeft mijn pony toch heftig verbrande kootholtes, en ook op het pijpbeen zitten verschillende korsten. :\
Zijn hoofd verbrand ook gigantisch terwijl ik goed smeer en hij een Field Relief Max masker op heeft.. maargoed dat masker zorgt er wel voor dat het enigszins beperkt blijft.
Ik smeer nu sinds een week met een middel van de dierenarts, en staat hij overdag op stal en 's nachts in de wei, maar ik wil natuurlijk als alles straks genezen is niet weer opnieuw hoeven beginnen.
Dus nu kwam ik op de sunprotectors http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=35861

Nu was mijn eerste gedachte eigenlijk, dat ze gaan afzakken en schuren etc.. dus iemand die er ervaring mee heeft?

Caira

Re: Ervaringen met Equichaps/ Sunprotectors?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:16

Heb je bloed laten onderzoeken? En de planten in je weiland. Er zijn verschillende planten die zulke verbrandsverschijnselen kunnen veroorzaken. Ook een verstoorde leverfunctie kan fotosensibiliteit veroorzaken

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 16:25

Bij zijn vorige eigenaar is vanwege deze plekken vorig jaar bloed onderzocht, hier is niks uitgekomen.
Over die plantensoorten ga ik even informatie zoeken..

Arabesk

Re: Ervaringen met Equichaps/ Sunprotectors?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:27

kun je niet gewoon springschoenen omdoen die zijn wat minder warm lijkt me

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 16:31

Heb ik inderdaad ook over nagedacht, maar dan zit ik wel nog steeds met het pijpbeen