Andalusier hengst uit belgie uitbrengen in nederland??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mel1987

Andalusier hengst uit belgie uitbrengen in nederland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 10:01

Hallo,
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Ik ben lid van het knhs en heb vorig jaar een kwpn-er uitgebracht tot b+8.
Ik ga nu een andalusier-hengst rijden en wil hem ook graag gaan starten. Nu weet ik dat dat op de 'gewone' wedstrijden pas mag als je een winstpunt hebt in het l2.
Nu las ik op deze site echter dat je wel barokke westrijden mag starten met een hengst. Maar hoe werkt dat en waar kan je je daar voor inschrijven? Ik had er nog nooit van gehoord :oo
Het paard staat net over de grens in België, maar ik zou graag in nederland willen starten. Ik las namelijk dat je in belgië alleen in het vlp (snap het verschil met het andere niet helemaal) mag starten met een hengst, maar dat je voor het vlp weer een brevet moet halen. Bovendien ben ik bekender met het systeem van nederland. Mag ik een paard uit belgie wel in nederland starten?
Ik ben er van alles over aan het lezen, maar ik kom er niet helemaal uit..

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:14

als je bij een nederlandse rijvereniging zit maar je wel in nederland starten maar ik weet niet of het mag met die pony

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:18

Volgens mij als jij je bij een nederlandse Rijvereniging inschrijft, en daarbij Barokke wedstrijden doet mag het :j Echter zijn er niet zo veel barokke wedstrijden per jaar. dus het duurt een tijdje voordat je officieel bij de andere wedstrijden mag rijden :)

Mel1987

Re: Andalusier hengst uit belgie uitbrengen in nederland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 17:28

Ja dat had ik ook gehoord. Maar ze zijn helaas alleen in het midden van het land en dat is voor mij te ver..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:38

Heb je geen verdere mogenlijkheden om een paard van iemand anders misschien uittebrengen tot L2+1 :) ?

Mel1987

Re: Andalusier hengst uit belgie uitbrengen in nederland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 11:36

Ik denk het niet.. Maar mss ga ik toch in Belgie starten.