vergunning voor bakverlichting

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jacqentrav

vergunning voor bakverlichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 14:24

hai

wij zijn bezig met de voorbereidingen om een vergunning aan te vragen voor bakverlichting in de gemeente utrechtse heuvelrug.
Ik heb de gemeente al gesproken en weet dat ze best huiverig zijn (ivm natuur en licht overlast)

Welke lampen zouden jullie adviseren? hoeveel en welke hoogte?
Er moet genoeg licht uitkomen om te kunnen rijden (en ook springen) maar ze mogen ook weer niet te fel zijn ivm overlast. Ook mogen de palen niet te hoog zijn zo is de kans om een vergunning te krijgen eerder aanwezig.

Heeft iemand nog andere tips?
alvast bedankt

groetjes Jacqueline

Jes

Re: vergunning voor bakverlichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:14

Ik ga dit even volgen.
Ik zit zelf te denken dat als ik de mogenlijkheid krijg paard echt bij huis te zetten, en de bak is nog niet aangelegd, die naast de stal te maken, en dan bouwlampen aan de gevel maken. Is een wat makkelijkere optie dan met palen, en volgens mij ook goedkoper. Je kan dan alleen niet de lampen met een druk op de knop aandoen, tenzij je iemand kent die handig is, en dat voor je kan realiseren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:15

Kun je dit niet navragen bij mensen die in die buurt al een vergunning hebben, en wat hun hebben staan en of dat voldoet?

jacqentrav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 16:33

hai
bouwlampen zijn volgens mij best duur in gebruik, ze vreten stroom. Opzich een aan/uitknop is vrij makkelijk te realiseren (mits je daar handig in bent en ervaring mee hebt :)* )

in de buurt ken ik (nog) niet echt mensen die het traject al doorlopen hebben, ook zitten zij in een ander bestemmingsplan dan gelden er toch weer andere regels

in ieder geval al bedankt voor het meedenken

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:38

Gewone straatlantarenpalen zijn prima. Die verlichting verblindt niet, komt niet ver qua reikwijdte dus hindert je buren niet, de lampen gaan over het algemeen lang mee (nieuwe lampen hebben 20.000 branduren), en je kunt ze vaak tweedehands bij of gemeente of aannemers/wegenbouwers kopen.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:41

Ik heb ook wel gereden met straat lantarens maar ik vond het nog vrij donker. Stonden 3 aan elke kant. Zou dus dan wel meer doen, en zeker voor het springen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:43

son t lamp van philips gebruiken.Weinig strooilicht en wel voldoende licht opbrengst(Volgens mij 100watt verbruik maar 400 watt opbrengst)Hadden toen oranje licht zoals langs de snelweg maar was super om in te rijden en zeker ook te springen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:47

Als je geen vergunning krijgt kan je altijd nog 'tuinverlichting' aanleggen. Mijn buurvrouw heeft dusdanige lantaarns in haar tuin dat ik zonder licht aan een boek kan lezen in mijn bed, dus met dat licht moet je ook wel kunnen paardrijden denk ik 8-)

jacqentrav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 19:24

@ arabesk er is zelfs een hele site voor / tegen licht vervuiling !! maarja als je thuis een boek erin kan lezen is het ook wel een beetje heel veel 'tuinverlichting' !
@ zigranta dankje zulke info was ik idd naar op zoek :)

en als het niet zou lukken; dan verplaatsbare lampen ;) dat 'mag' dan volgens mij weer wel. hopelijk hoeven we niet zo'n oplossing te bedenken liever op goede voet met de gemeente