gek van die vliegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

gek van die vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 10:40

ik word echt helemaal gestoord van die vreselijke vliegen, mijn paardjes ook trouwens, overal hangen al van die vieze plakdingen, en spuit ik mezelf en de paardjes geregeld in met vliegenspray, toch hebben we nog steeds ERG veel last, wat doen jullie ertegen? en is het overal zo erg?

Paan

Re: gek van die vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:43

Bij ons hangen tegenwoordig zelfgemaakte dazenvangers in het land en bij de rijbak. En dat werkt echt super. Ze zijn er nog wel maar al een heel stuk minder. En ik rij daarnaast met een vliegendeken. Dan is mijn paard een heel stuk rustiger. Hier op bokt staat wel ergens hoe je zo'n dazenval kunt maken. Het is even werk, maar scheelt een heleboel irritatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:54

Ik rijd met deze deken buiten:

Afbeelding

Verder op stal valt het bij ons reuze mee ;)

Stippel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:53

Sochtends vroeg of savonds laat rijden, anders kom je niet onder die rot beesten uit helaas.. :\

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 12:45

haha, ik zei"paardjes"ik heb mini's , en rij dus niet, maar ze staan gewoon de hele dag met hun staartjes te zwaaien en soms maken ze een spurt om ervoor te vluchten, het zijn ook niet zozeer dazen maar wel de gewone irritante vliegen waar wij last van hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:35

Vliegendeken kopen ;)

blandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:07

Ook goed je mest opruimen daar komen ook veel vliegen opaf!
Het blijft een lastig probleem inderdaad

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:32

Op onze stal is de mesthoop een stuk verwijderd van stal en dat scheelt echt enorm! Wij zijn afgelopen zomer in Drenthe geweest, ik zou daar het liefst wonen, maar die vliegen en dazen... Echt helemaal gestoord word je ervan. Ik geloof dat ik me er nog veeeeeel meer aan ergerde dan de paarden zelf. Ik had het idee dat ik de hele dag met een vliegenmepper in m'n hand liep hahaha! Bij terugkomst thuis, Flevopolder, waardeerde ik dat wel weer even, geen dazen, weinig vliegen. :D

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:03

je kan ze een vliegen dekentje om doen.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:01

Ach vertel me d'r wat van , ik zat te wachten tot de les ging beginnen en die vliegen zaten werkelijk OVERAL.